Gå til innhold

The saga continues...

Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

2

• Lotte :o)

2

• Persille1365381127

2

• jubalong70

1

Uff... synes synd på deg altså. Du har i hvert fall god humor da, som klarer å fleipe med det. :) Hjelper lite å legge seg ned å grine... Stå på! I slutten av sagaen er det mor som seirer vettu! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange år kom jeg selv frem til:

- ikke forvent fornuft

- i noen tilfeller kan x-er sammenlignes med et bortskjemt barn i værste trassalder

Det blir faktisk litt lettere å forholde seg til slike tilfeller når man tenker sånn. Dog var mitt tilfelle mye mildere enn ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Herlig fred...

Enn at du _kunne_ parkere akkurat der da, for 19 år siden?!

:-O

Jepp. Skulle i platesjappa der inne. Tror jammen eksen tok med den plata da han flytta faktisk.

Hmmmm.... Like greit - jeg hører ikke så mye på dead kennedys lenger likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grågrønn

Det som er så flott med han exen din, er at jo mer han holder på jo mer ser omverdenen at han er helt tullerusk. Det taler til din fordel i en rettsak. Han avslører seg selv så det ljomer etter.

Du trenger nesten bare lene deg tilbake og vente.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Det som er så flott med han exen din, er at jo mer han holder på jo mer ser omverdenen at han er helt tullerusk. Det taler til din fordel i en rettsak. Han avslører seg selv så det ljomer etter.

Du trenger nesten bare lene deg tilbake og vente.....

Det ser faktisk ut som han omsider begynner å fremstå med sitt rette jeg overfor andre mennesker også - det gjør alt mye lettere. I alle år hittil har han fremstått som mr. Jovial himself.

Og alle problemene med ham er selvsagt gitt ham av meg...

Ikke at jeg kan fatte og begripe at noen kan klandre meg for at han ikke klipper hår og negler, går med skitne klær som er fulle av filler og sånt flere år etter at han flytta men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grågrønn

Det ser faktisk ut som han omsider begynner å fremstå med sitt rette jeg overfor andre mennesker også - det gjør alt mye lettere. I alle år hittil har han fremstått som mr. Jovial himself.

Og alle problemene med ham er selvsagt gitt ham av meg...

Ikke at jeg kan fatte og begripe at noen kan klandre meg for at han ikke klipper hår og negler, går med skitne klær som er fulle av filler og sånt flere år etter at han flytta men...

Noen kan ikke bære ansvar selv, det vil de ikke tåle....deres verden blir knust. Særlig gjelder det de som har gjort mye galt mot andre. Hvor vondt vil det ikke være om de må innse sine feil?

Ja, de avslører seg tilslutt de der folkene der. Men for all del ikke fortell ham eller si noe som tyder på at han taper på å være sånn, eller la ham "lære" en lurere måte å være på. Da vil han forsøke å benytte andre teknikker, noen gjennomskuelige andre mer skjult. La ham holde på, så avsløres han totalt. Det er supert! :-) !

Det som er godt når det er så villt, er jo at det er lett å se at det er ham og ikke deg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Noen kan ikke bære ansvar selv, det vil de ikke tåle....deres verden blir knust. Særlig gjelder det de som har gjort mye galt mot andre. Hvor vondt vil det ikke være om de må innse sine feil?

Ja, de avslører seg tilslutt de der folkene der. Men for all del ikke fortell ham eller si noe som tyder på at han taper på å være sånn, eller la ham "lære" en lurere måte å være på. Da vil han forsøke å benytte andre teknikker, noen gjennomskuelige andre mer skjult. La ham holde på, så avsløres han totalt. Det er supert! :-) !

Det som er godt når det er så villt, er jo at det er lett å se at det er ham og ikke deg! :-)

Får håpe det ihvertfall.

Sitter og forsøker å samle noen notater til møte med barnevernet til uka nå... Gruer meg som en hund da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grågrønn

Får håpe det ihvertfall.

Sitter og forsøker å samle noen notater til møte med barnevernet til uka nå... Gruer meg som en hund da...

Ja, det er slitsomt å ha kontakt med barnevernet. Noen er dyktige, andre..vel. Svært mange av dem er litt feige når det gjelder slike saker synes jeg. Men jo mer han gjør av dumme sprell, jo sterkere står jo du!

Det går nok bra, og hvis det ikke går bra, ville jeg fått en fagpersons uttalelser, særlig hvis sønnen din skal til psykolog uansett.

Flott at han driter seg ut, håper han gjør det skriftlig til barnevernet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Ja, det er slitsomt å ha kontakt med barnevernet. Noen er dyktige, andre..vel. Svært mange av dem er litt feige når det gjelder slike saker synes jeg. Men jo mer han gjør av dumme sprell, jo sterkere står jo du!

Det går nok bra, og hvis det ikke går bra, ville jeg fått en fagpersons uttalelser, særlig hvis sønnen din skal til psykolog uansett.

Flott at han driter seg ut, håper han gjør det skriftlig til barnevernet også!

Vi får se. Det skjer jo ikke noe verre der enn at de sier at de ikke finner noe galt hos far.

Jeg kommer uansett ikke til å tvinmge ungene dit hvis de ikke vil. De skal aldri tvinges inn i en situasjon som jeg ville vært redd for å sette meg selv i - ikke så lenge den gamle valnøtten har et snev av skall igjen å beskytte dem med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ha meg unnskyldt, men Valnøtt-serien begynner nesten å bli mer spennende og følge med på enn bokserien jeg driver og leser:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grågrønn

Vi får se. Det skjer jo ikke noe verre der enn at de sier at de ikke finner noe galt hos far.

Jeg kommer uansett ikke til å tvinmge ungene dit hvis de ikke vil. De skal aldri tvinges inn i en situasjon som jeg ville vært redd for å sette meg selv i - ikke så lenge den gamle valnøtten har et snev av skall igjen å beskytte dem med :-)

Det er en super innstilling!

Den prosessen din sønn har hatt, med å ta avstand når forståelsen øker, den kjenner jeg igjen fra min nevø. Moren har diagnosen antisosial pf. Kjenner egentlig igjen en del når du skriver om ham.

Synes du er tøff! Saken kan tas helt opp på departementsnivå, dersom det behøves. Hvis barnevernet sier status quo, kan det gå til fylkesmannen, deretter til departementet.

Det går nok bra, de skal jo gjøre det som er barnas beste. Jo mer han dummer seg ut, jo bedre er det.

Lykke lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Har han slått dem? Vil de si det til andre?

Jepp. De fortalte det på familievern selv. Men mannen der gjorde ikke noe med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Blitz-uset i min pure ungdom og attpåtil kjøpt vafler av Stein Lillevolden, så jeg bør absolutt holde meg unna slike menn som din ex....! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Jeg har vært på Blitz-uset i min pure ungdom og attpåtil kjøpt vafler av Stein Lillevolden, så jeg bør absolutt holde meg unna slike menn som din ex....! ;-)

Alle bør holde seg unna ham - jeg unner ingen det der :-)

Men de vaflene husker jeg godt. De var syyykt gode :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...