Gå til innhold

matbudsjett i mnd, på en vanlig familie

Gjest trudil

Anbefalte innlegg

hei

hvor mye penger er det normalt å bruke på mat og husholdning i mnd...vi er en familie på 5, 2voksne og 3barn i alderen 4-10år.

hvor mye bruker dere sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er to voksne og tre barn på 4, 8 og 11 år og vi bruker vel ca 6000 kroner i mat og husholdningsartikler i måneden. Da kjøper vi stort sett det vi vil ha og vi leter ikke etter spesielle tilbud i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sifo har tallene

http://www.sifo.no/page/Lenker//10242/10278

Men det kommer veldig an på hva man putter inn i husholdnings-kategorien, handler man i en liten Rema-butikk, kommer et sjelden strømpebukser, undertøy, leker, gaver, bøker, pene lys&servietter osv inn i den store samlepotten, men handler man bare på store butikker som smartclub osv, så er det mye som faller inn i dagligvare-kategorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og et barn på tre. Vi bruker 5000,- i mnd. Og noen ganger litt mer og.. Synes mat har blitt fryktelig dyrt, og skjønner ikke hvordan vi skal klare å bruke mindre. Vi har jo alltid fult kjøleskap da, men kaster lite mat.. Fyller frysern med kjøtt ol. til middag så jeg tar derfra, og ikke flyr i butikken hver dag. Prøver å storhandle en gang i uka. Melk og brød og grønnsaker må jeg jo kjøpe flere ganger i uka.

Vi spiser jo det vi vil da, men har vanlig kost vil jeg si - kjøper first price der de har gode produkter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 4 stk, og bruker ca 3000 kr i mnd.

Hvordan klarer dere det? Vi er tre som bruker 5000 +

Hva spiser dere? Har dere billige middager? Går dere inn for å handle billig, og ser etter tilbud?

Vi handler på kiwi, men vi kjøper det vi har lyst på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er to barn og to voksne. Vi har et budsjett på ca 7000 kr mnd, men vi overfører 1750 til matkonto hver uke, siden det er litt flere uker enn 4 pr mnd bruker vi litt mer enn 7000 egentlig.

Dette tror vi at vi skal klare oss fint med. Men har foreløpig ikke kommet helt inn i dette med å skrive handlelister, og har derfor ikke den fulle oversikt.

Synes også det ser gunstig ut å handle når man ser tilbud på koteletter, fiskegrateng etc og lagre oppp i fryseren.

Har også kjøpt en bok som heter matkalender, som har meny for en uke i slengen med handlesliste. Du finner tilsvarende på flere nettsider. Sist så jeg det på en side som er på Aftenposten.no. Sikkert kjekt, men har ikke kommet helt dit heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 4 stk, og bruker ca 3000 kr i mnd.

oisann, vi er også fire men tre tusen hadde vel kanskje holdt til to uker her. Og jeg synest vi er flinke til å handle på tilbud og aldri kaster vi mat. Men vi er vel ikke typen som planlegger for ei uke. Blir litt slik at vi kjøper det vi har lyst på...

Vi har nok mye å tjene på å bli litt mer strukturerte når det gjelder matinnkjøp tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer dere det? Vi er tre som bruker 5000 +

Hva spiser dere? Har dere billige middager? Går dere inn for å handle billig, og ser etter tilbud?

Vi handler på kiwi, men vi kjøper det vi har lyst på..

Vi handler inn stort i gang i mnd, så er ikke på butikken hver dag. I såfall bare innom å kjøpe brød og melk.

Handler mye på tilbud ja. Og lager middag gjerne til to dager.

Kaster aldri mat, har vi kylling en dag, kan vi ha kyllingsalat neste dag. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oisann, vi er også fire men tre tusen hadde vel kanskje holdt til to uker her. Og jeg synest vi er flinke til å handle på tilbud og aldri kaster vi mat. Men vi er vel ikke typen som planlegger for ei uke. Blir litt slik at vi kjøper det vi har lyst på...

Vi har nok mye å tjene på å bli litt mer strukturerte når det gjelder matinnkjøp tror jeg..

Vi lager også det vi vil, men har alltid det meste i hus, så vi sparer faktisk endel penger på å ikke gå på butikken så ofte :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høres ikke bra ut...

Vi er en familie på 3, to voksne og et barn på 8 år. Vi bruker ca 6000, kjøper det vi har lyst på og kan vel ikke kalles økonomiske... Kjøper blant annet Fjorland poteter når vi skal ha potetmiddag, men det har vi svært sjeldent da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...