Gå til innhold

Skostørrelser barn

Gjest mammamiaaa

Anbefalte innlegg

Skal ikke kommentere skokjøpet, annet enn at sko vel er en av de tingene man burde prøve for å sjekke at passer, og at skostørrelser varierer veldig...

Datteren min blir 3 i november og bruker str 23...

Stedatteren min brukte 25 sommeren før hun begynte på skolen...

Sannsynligvis er et sted mellom 22 og 26 riktig, men å gamble på det blir jo sjansespill!

Det blir ren gambling ja:-) Vår lillegutt på 3,5 år bruker str 28!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sønnen min blir 3 i oktober, han bruker 25-26 i sko.

En på 5 mnd bruker ikke sko :) Skal du ha pyntesko så kjøp str. 18.

Eller kanskje slike deilige tynne skinntøfler til å bruke inne?? Brukte slike til mine fra de begynte å reise seg og som innesko i barnehagen. Veldig populære og behagelige:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta på tre ville sikkert bli overlykkelig for prinsessesko (lekesko) med høyel hæler til å bruke når hun er prinsesse. Spiller ingen rolle om de er ett nummer eller to for store heller. Niesen min på fire har slike som hun har brukt snart et par år:-)

Til minsten kan du kjøpe deilige skinntøfler i den minste str. Jeg mener da av den typen du får kjøpt hos f.eks Alveslottet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dattra mi er 6,5 og bruker 26''

Da har hun små føtter! :o) Snuppa her fyllte nettopp 8 år og bruker 34.

hehe; og jeg er 34 år og bruker 35... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten smugkikker du på sko-str. til 3åringen eller kan du jo sitte barnevakt en dag å ta barnet med på skobutikken. Babyen kan du kjøpe tøfler til. Babyer trenger ikke sko, selv om det bare er pyntesko, er det stive sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa'n hennes har str 40 og farmora 36, så hun slekter nok på fars-slekta si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pappa'n hennes har str 40 og farmora 36, så hun slekter nok på fars-slekta si...

''Pappa'n hennes har str 40''

Jøss! Jeg som trodde min kjære hadde små føtter med 43-44 i sko. Er vant til slamper med sko i str. 45-46 jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi er 10år og bruker str 37. Store føtter ja :) Fordelen nå er at vi kan kikke på sko både i barn og voksen-sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Pappa'n hennes har str 40''

Jøss! Jeg som trodde min kjære hadde små føtter med 43-44 i sko. Er vant til slamper med sko i str. 45-46 jeg.

Det er ikke så lett å finne sko for ham, han har korte men litt brede føtter.

Min far bruker bare 42 han også, så det er jo mulig jentungen har det fra begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi er 10år og bruker str 37. Store føtter ja :) Fordelen nå er at vi kan kikke på sko både i barn og voksen-sko.

Stesønnen min som blir 13 i november bruker nå 39, på vei over til 40... Han bruker større sko enn meg! Veldig kjekt for meg, jeg kan hoppe i skoene hans når jeg skal ut med søpla f.eks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datra mi er 4,5 og bruker 24-25. Nabojenta er akurat året yngre og bruker 27. Det er store forskjeller, ja. :)

Jenta mi, som var 4 i mars, bruker str 29 i sko og 30 i støvler. Kjøpte crocs (jepp - der røyk et av mine hardnakkede prinsipper ja....) og støvler til henne i går :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helt enig med deg

Skal ikke kommentere skokjøpet, annet enn at sko vel er en av de tingene man burde prøve for å sjekke at passer, og at skostørrelser varierer veldig...

Datteren min blir 3 i november og bruker str 23...

Stedatteren min brukte 25 sommeren før hun begynte på skolen...

Sannsynligvis er et sted mellom 22 og 26 riktig, men å gamble på det blir jo sjansespill!

Helt enig med deg, sko bør prøves av barn og ikke gamles med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi, som var 4 i mars, bruker str 29 i sko og 30 i støvler. Kjøpte crocs (jepp - der røyk et av mine hardnakkede prinsipper ja....) og støvler til henne i går :-)

Oi, det var stor forskjell. Er hun blitt ganske lang, jenta di i sommer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jeg har pyntesko

Enten smugkikker du på sko-str. til 3åringen eller kan du jo sitte barnevakt en dag å ta barnet med på skobutikken. Babyen kan du kjøpe tøfler til. Babyer trenger ikke sko, selv om det bare er pyntesko, er det stive sko.

Jeg har et par søte små pyntesko til min baby :) Bruker dem sjeldent da,

bare hvis det er selskap. Av og til hvis det er pjuskevær og jeg skal bære henne litt ute har jeg på henne skoene da de er mer tette enn tøfler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var stor forskjell. Er hun blitt ganske lang, jenta di i sommer? :)

Mja... kanskje det, har ikke målt henne siden i vår - men når jeg handler tøy, kjøper jeg 116. Ja, jeg tror nok hun har vokst en del i sommer ja. Hun går aldri i bukser, så jeg kan ikke se det på bukselengdene, og strømpebuksene har vi (selvsagt) ikke tatt frem ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på 5 mnd. bruker jo ikke sko. Og 3-åringer har så store variasjoner at det er helt umulig å gjette.

Snuppa mi har arva noen sko av ei venninne som er ett år yngere enn henne. Ho må da vente ett år til de passer. Altså er det 2-3 år mellom dem i skostørrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamiaaa

Den på 5 mnd. bruker jo ikke sko. Og 3-åringer har så store variasjoner at det er helt umulig å gjette.

Snuppa mi har arva noen sko av ei venninne som er ett år yngere enn henne. Ho må da vente ett år til de passer. Altså er det 2-3 år mellom dem i skostørrelser.

Det er bedre å kjøpe for stort enn smått uanset, er skoene for store nå så kan barnet vokse i dem. Da jeg var liten fikk jeg ofte for store sko, jeg hadde masse sokker i for at de skulle passe tidlig, så hadde jeg skoene lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det er bedre å kjøpe for stort enn smått uanset, er skoene for store nå så kan barnet vokse i dem. Da jeg var liten fikk jeg ofte for store sko, jeg hadde masse sokker i for at de skulle passe tidlig, så hadde jeg skoene lenge :)

Fysioterapeuter anbefaler at små barn ikke bruker altfor store sko. Skoene bør ikke bare ha riktig lengde, men også ha passe bredde og vristhøyde til små barn, derfor anbefales å ta med barna i skobutikken ved kjøp.

Ville derfor ikke anbefale å kjøpe sko i gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...