Gjest manjana Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Hei dere ! Har fått jentungen inn på ny barnehage) Vi har flyttet til annen bydel. Hun skal begynne om en uke! Men barnehagen forlanger 3 mnd oppsigelse..selv om det står barn i kø ...for å komme inn der! Dette er en privat barnehage. Det kan da ikke være lov... eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Det er helt vanlig med oppsigelsestid. Hender de lemper på den hvis de får en annen unge til å ta over plassen så ikke betalingen stopper opp. Men det er ikke vanlig. Jeg må f.eks betale sfo for august fordi jeg ikke fikk med meg at juli ikke teller som oppsigelsesmåned. Vi må dermed betale for en plass vi ikke bruker ut måneden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Joda, det er lov - og vanlig. Hvis ikke ville vi mistet barn på dagen om noen vil si opp, uten å få dekket utgiftene. Vi lemper på reglene om vi finner en som kan overta, men de må ikke - det kan de velge selv. Leste du ikke kontrakten da du signerte? Men du kan spørre, det koster ingenting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manjana Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Joda, det er lov - og vanlig. Hvis ikke ville vi mistet barn på dagen om noen vil si opp, uten å få dekket utgiftene. Vi lemper på reglene om vi finner en som kan overta, men de må ikke - det kan de velge selv. Leste du ikke kontrakten da du signerte? Men du kan spørre, det koster ingenting. tusen takk for opplysningen.må sjekke kontrakten ja. Litt surt å betale.. når man har dårlig råd:0( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manjana Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Det er helt vanlig med oppsigelsestid. Hender de lemper på den hvis de får en annen unge til å ta over plassen så ikke betalingen stopper opp. Men det er ikke vanlig. Jeg må f.eks betale sfo for august fordi jeg ikke fikk med meg at juli ikke teller som oppsigelsesmåned. Vi må dermed betale for en plass vi ikke bruker ut måneden. ok...takk, da vet jeg det. Det blir 6 tusen rett ut av vinduet.0( usj. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 javist er det lov, dessverre. Men, du kan kreve at plassen står åpen, og at du kan fritt benytte deg av den om du ønsker. De kan nemlig ikke egentlig ta betalt for 2 plasser samtidig, og dermed godtar di gjerne at du kun betaler til ny kommer inn igjen :-D Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 tusen takk for opplysningen.må sjekke kontrakten ja. Litt surt å betale.. når man har dårlig råd:0( Vel, da må man jo la være å takke ja til andre plasser før oppsigelsestiden har gått ut i så fall? Det er vel eneste alternativet.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juksesara... Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Som regel er det tre mnd oppsigelsestid. Men hvis du gir beng i å betale regningen hiver de deg som regel ut etter én.... Billigere.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Som regel er det tre mnd oppsigelsestid. Men hvis du gir beng i å betale regningen hiver de deg som regel ut etter én.... Billigere.... ''Som regel er det tre mnd oppsigelsestid. Men hvis du gir beng i å betale regningen hiver de deg som regel ut etter én.... Billigere....'' Og få et inkassokrav og en betalingsanmerkning som følger deg i flere år på kjøpet? Jadda, høres veldig smart ut... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manjana Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Vel, da må man jo la være å takke ja til andre plasser før oppsigelsestiden har gått ut i så fall? Det er vel eneste alternativet.. går det an da? om jeg sier: at jeg må si opp først og tar gjerne den plassen om 3 mnd? kan jeg ikke risikere å miste den nye plassen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 går det an da? om jeg sier: at jeg må si opp først og tar gjerne den plassen om 3 mnd? kan jeg ikke risikere å miste den nye plassen? Jo, det kan du. Det er ulempen ved å takk ja til noe før du har sagt opp noe annet... Sånn er det jo når man skal selge/kjøpe leilighet også - du vet ikke om du blir sittende med to eller ingen i en periode, det er en sjanse man tar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 går det an da? om jeg sier: at jeg må si opp først og tar gjerne den plassen om 3 mnd? kan jeg ikke risikere å miste den nye plassen? Tviler på at de holder av plassen til deg i 3 mnd uten å ha inntekt på den. Poenget var vel at du burde ha sagt opp plassen du hadde, før du søkte / takket ja til en ny. Men det ville selvsagt vært et sjansespill hvor du risikerte å bli stående uten plass. Jeg synes forøvrig at 3 mnd var en svært lang oppsigelsestid for en barnehageplass!? I barnehagen mine barn gikk, (også privat) mener jeg å huske at de praktiserte en mnd fra den 1 i kommende måned. Synes dette var en mye mere rimelig oppsigelsestid med tanke på at det stort sett var lett å skaffe nye barn.. Men vanskelig å planlegge bytte av barnehage så lang tid i forveien... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.