Gå til innhold

Her sitter jeg

Anbefalte innlegg

Gjest gressenka
Skrevet

mens min kjære kjører Route66, "ikveld" (amerikansk tid .... det blir imorgen tidlig her det) så skal de til Las Vegas :))))))

Guttedrømmen går i disse dager i oppfyllelse.

Skrevet

Det må være godt å vite at han opplever dette tenker jeg :) Drømmer _kan_ gå i oppfyllelse. Hva er din drøm da?

Skrevet

Hvorfor er ikke du med?

Jeg og min familie drar neste år.-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg sier som mrxx: Du skulle blitt med! Jeg har også en drøm om å få oppleve Route 66 en gang.

Jeg snakket i sommer med en som tok turen i fjor, han var bare fyr og flamme. Og han hadde hatt med kona...

Gjest gressenka
Skrevet

Hvorfor er ikke du med?

Jeg og min familie drar neste år.-)

Jeg liker meg rett og slett ikke oppå en mc :), vi har mc hjemme også, men jeg er sjeldent med på turer. Føler meg så uskjermet ......

Dere får sikkert en flott tur :)

Du skriver at dere skal dra hele familien, kjøre bil da ?

Han har ringt noen ganger, det er forferdelig varmt der borte nå .... så han gruer seg litt til de skal gjennom ørkenen.

Får ikke håpe at varmen "ødelegger" for dem :)

God tur til dere neste år :))))

Gjest gressenka
Skrevet

Det må være godt å vite at han opplever dette tenker jeg :) Drømmer _kan_ gå i oppfyllelse. Hva er din drøm da?

Hmmmmmm, tja hva er min store drøm ..... det vet jeg neimen ikke ......

Gjest gressenka
Skrevet

Jeg sier som mrxx: Du skulle blitt med! Jeg har også en drøm om å få oppleve Route 66 en gang.

Jeg snakket i sommer med en som tok turen i fjor, han var bare fyr og flamme. Og han hadde hatt med kona...

De er vel 33 stykker totalt som kjører denne turen nå, tror de snakket om at det var ca 20 mc, så på deltagerlisten at det var flere ektepar :)

Men jeg liker meg ikke på mc :), så jeg føler ikke jeg går glipp av noe.

De koser seg nok :)) som jeg skrev til pekkaline, håper ikke varmen "ødelegger" for dem ......

Skrevet

Jeg liker meg rett og slett ikke oppå en mc :), vi har mc hjemme også, men jeg er sjeldent med på turer. Føler meg så uskjermet ......

Dere får sikkert en flott tur :)

Du skriver at dere skal dra hele familien, kjøre bil da ?

Han har ringt noen ganger, det er forferdelig varmt der borte nå .... så han gruer seg litt til de skal gjennom ørkenen.

Får ikke håpe at varmen "ødelegger" for dem :)

God tur til dere neste år :))))

Jeg har kjørt mc i mer eller mindre 35 år, så jeg elsker dette og det ser ikke ut til at jeg blir lei heller.

Vi skal kjøre mc ja, noe annet er uaktuelt for oss, de to eldste kjører selv og kona sitter på med meg. Han minste er vi ikke helt sikker på hva vi skal gjøre med enda, men skal undersøke om det er noen mulighet for han også.

Skjønner jo at du føler at du sitter litt for uskjermet, det er et farlig kjøretøy, men de fleste liker det bedre og bedre etter hvert som de sitter på.

Varmen er det jeg også ser som den største utfordringen, det er vannvittig varmt gjennom ørkenen.

Gjest gressenka
Skrevet

Jeg har kjørt mc i mer eller mindre 35 år, så jeg elsker dette og det ser ikke ut til at jeg blir lei heller.

Vi skal kjøre mc ja, noe annet er uaktuelt for oss, de to eldste kjører selv og kona sitter på med meg. Han minste er vi ikke helt sikker på hva vi skal gjøre med enda, men skal undersøke om det er noen mulighet for han også.

Skjønner jo at du føler at du sitter litt for uskjermet, det er et farlig kjøretøy, men de fleste liker det bedre og bedre etter hvert som de sitter på.

Varmen er det jeg også ser som den største utfordringen, det er vannvittig varmt gjennom ørkenen.

Det blir sikkert gøy for dere, siden dere er en hel familie :), å oppleve dette sammen.

Har dere meldt dere på via han i Bergen ? Gutta her meldte seg på der for to år siden, og endelig nå skjer det :).

Det var 45 gr. da de kjørte buss fra Nevada og inn til Las Vegas igår ..... godt med aircondition i bussen da. Og sikkert aldeles nyyyydelig å kunne ta seg en iskald pils i LV :).

Dere må kose dere neste år da :)))

Skrevet

Det blir sikkert gøy for dere, siden dere er en hel familie :), å oppleve dette sammen.

Har dere meldt dere på via han i Bergen ? Gutta her meldte seg på der for to år siden, og endelig nå skjer det :).

Det var 45 gr. da de kjørte buss fra Nevada og inn til Las Vegas igår ..... godt med aircondition i bussen da. Og sikkert aldeles nyyyydelig å kunne ta seg en iskald pils i LV :).

Dere må kose dere neste år da :)))

Jeg vet ikke om han hører til Bergen, men han heter Stallvik.

Vi ser veldig frem til turen, men gruer meg til varmen. Men det ordner seg nok det også:-)

Hvis han kjører med samme selvskap som oss, skulle det har vært artig å hørt hva som ikke fungerte så bra, for det er viktig.

Gjest gressenka
Skrevet

Jeg vet ikke om han hører til Bergen, men han heter Stallvik.

Vi ser veldig frem til turen, men gruer meg til varmen. Men det ordner seg nok det også:-)

Hvis han kjører med samme selvskap som oss, skulle det har vært artig å hørt hva som ikke fungerte så bra, for det er viktig.

Hei igjen.

Trond Moberg (www.tour66.com) kjører de med. De kjører fra LA til Chicago. Jeg kan "rope" på deg via meldinger når de kommer hjem, om det er viktige tips han kan gi deg :).

Eneste tipset jeg vet om akkurat nå er at de pakket kun med seg håndbagasje, for det var ikke tid å vente om bagasjen skulle bli borte på veien. Følgebilen kunne ha med seg en bag (ikke kofferter) på ca 50 l. De hadde ikke med seg kjøreutstyr, de ville kjøpe seg halvhjelmer der de skulle hente syklene (Bartels HD dealer ) i LA, og evt. annet kjøreutstyr. De snakket med noen som hadde kjørt ifjor, så de var informert om at kjøreustyret var t-shirt, olabukse og korte boots, noe annet blei for varmt. De får et par handledager på turen (bl.a. siste dagen i Chicago), da ville de kjøpe seg nye klær, bager osv., har med seg klær som de kunne kaste etterhvert så de slapp å vaske klær på veien :).

Salttabletter og øyedråper var også med i bagasjen :) pga varmen.

Skrevet

Hei igjen.

Trond Moberg (www.tour66.com) kjører de med. De kjører fra LA til Chicago. Jeg kan "rope" på deg via meldinger når de kommer hjem, om det er viktige tips han kan gi deg :).

Eneste tipset jeg vet om akkurat nå er at de pakket kun med seg håndbagasje, for det var ikke tid å vente om bagasjen skulle bli borte på veien. Følgebilen kunne ha med seg en bag (ikke kofferter) på ca 50 l. De hadde ikke med seg kjøreutstyr, de ville kjøpe seg halvhjelmer der de skulle hente syklene (Bartels HD dealer ) i LA, og evt. annet kjøreutstyr. De snakket med noen som hadde kjørt ifjor, så de var informert om at kjøreustyret var t-shirt, olabukse og korte boots, noe annet blei for varmt. De får et par handledager på turen (bl.a. siste dagen i Chicago), da ville de kjøpe seg nye klær, bager osv., har med seg klær som de kunne kaste etterhvert så de slapp å vaske klær på veien :).

Salttabletter og øyedråper var også med i bagasjen :) pga varmen.

Jeg kjenner til dette reiseselskapet, men det er ikke det samme som vi skal være med.

Men ellers var dette helt likt det vi skal ha med og hvordan det pakkes osv.

Vi skal kjøre motsatt av han gjør.

Så salttabletter hjelper mot varmen? Blir ikke så uttørret kanskje? Det er sikkert noen tips og ta med seg.

Gjest gressenka
Skrevet

Jeg kjenner til dette reiseselskapet, men det er ikke det samme som vi skal være med.

Så salttabletter hjelper mot varmen? Blir ikke så uttørret kanskje? Det er sikkert noen tips og ta med seg.

Ja, salttablettene holder mer på vannet i kroppen :) nå fikk jeg akkurat en bloggside hvor vi kan følge de på nettet :)))))) der står det at i følgebilen har de med vann og is :) det hjelper sikkert. Øyedråpene er for at øynene ikke skal tørke så fort ut i varmen.

Bare fått positive sms`er fortsatt, så dere kan nok glede dere veldig :)

Skrevet

Salttabletter er sikkert lurt i varmen ja! Man drikker jo gjerne masse vann når det er så varmt og om man da ikke passer på å få i seg salter også så blir saltbalansen helt feil. Det skjedde jo for meg på fjellturen vet du.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Salttabletter er sikkert lurt i varmen ja! Man drikker jo gjerne masse vann når det er så varmt og om man da ikke passer på å få i seg salter også så blir saltbalansen helt feil. Det skjedde jo for meg på fjellturen vet du.

Hva skjedde med deg på fjellturen?

Skrevet

Ja, salttablettene holder mer på vannet i kroppen :) nå fikk jeg akkurat en bloggside hvor vi kan følge de på nettet :)))))) der står det at i følgebilen har de med vann og is :) det hjelper sikkert. Øyedråpene er for at øynene ikke skal tørke så fort ut i varmen.

Bare fått positive sms`er fortsatt, så dere kan nok glede dere veldig :)

Er det på apoteket man får kjøpt salttabletter?

Dette tror jeg er en kongetur:-)

Skrevet

Hva skjedde med deg på fjellturen?

Det var 30 grader varmt og vindstille og vi drakk mengder med vann i løpet av den 11 timer lange gåturen. Vi spiste selvfølgelig også, men jeg fikk ikke i meg nok salt for jeg ble svimmel flere ganger. Og to dager etter ble jeg dårlig og følte meg stappa fra ende til annen og etter noen minutter på do løsnet det omsider! Hadde på følelsen av at jeg fyllte opp septiktanken med flytende avføring... Etter den runden på do var jeg totalt utslitt, sovnet og sov i 12 timer tror jeg. Er temmelig sikker på at det skyltes for mye vann og for lite salter.

Skrevet

Er det på apoteket man får kjøpt salttabletter?

Dette tror jeg er en kongetur:-)

Jepp, apoteket har salttabletter ja. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...