Gjest tobarnsmamma 83 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Dette har vel ikke så mye med amming og gjøre men det er jo mange som har vært gravide her.... Har store smerter i høyre hofte og nedover på utsiden av låret, oppstod etter fødsel. Kan en få bekkenløsning etter fødsel også eller er det bare under svangerskapet? Noen som vet eller har erfart noe om dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Det er noen som får bekkenløsning først etter fødselen, ja. Jeg tenker allikevel først og fremst på at dette kan være en form for isjias du har pådratt deg i forbindelse med fødselen? Jeg har av og til isjias og da er det smerter fra øvre del av hofta/korsryggen som stråler nedover hofta. Det pleier å gå relativt raskt over av seg selv (et par dager?). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Det er noen som får bekkenløsning først etter fødselen, ja. Jeg tenker allikevel først og fremst på at dette kan være en form for isjias du har pådratt deg i forbindelse med fødselen? Jeg har av og til isjias og da er det smerter fra øvre del av hofta/korsryggen som stråler nedover hofta. Det pleier å gå relativt raskt over av seg selv (et par dager?). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tobarnsmamma 83 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Det er noen som får bekkenløsning først etter fødselen, ja. Jeg tenker allikevel først og fremst på at dette kan være en form for isjias du har pådratt deg i forbindelse med fødselen? Jeg har av og til isjias og da er det smerter fra øvre del av hofta/korsryggen som stråler nedover hofta. Det pleier å gå relativt raskt over av seg selv (et par dager?). Jeg fødte for 5 uker siden og de første dagene hadde jeg smerter bare av og til når jeg var ute og gikk men nå har jeg konstant smerte, var det sånn med deg og? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Jeg fødte for 5 uker siden og de første dagene hadde jeg smerter bare av og til når jeg var ute og gikk men nå har jeg konstant smerte, var det sånn med deg og? Jeg hadde ikke isjias i forbindelse med fødslene mine, men sånn generelt ellers har jeg opplevd dette. Det kan kanskje virke som det er bekkenløsning du har pådratt deg. Er det vondt å sove på siden? Jeg hadde bekkenløsning i alle tre svangerskap og hadde mest vondt på utsiden av begge hofter/lår (ned til knærne). Det kjentes omtrent som "tannpine" i hoftene ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tobarnsmamma 83 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Jeg hadde ikke isjias i forbindelse med fødslene mine, men sånn generelt ellers har jeg opplevd dette. Det kan kanskje virke som det er bekkenløsning du har pådratt deg. Er det vondt å sove på siden? Jeg hadde bekkenløsning i alle tre svangerskap og hadde mest vondt på utsiden av begge hofter/lår (ned til knærne). Det kjentes omtrent som "tannpine" i hoftene ;-) Hva skal jeg gjøre med det da? Er det noe jeg kan gjøre eller må jeg oppsøke lege? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Hva skal jeg gjøre med det da? Er det noe jeg kan gjøre eller må jeg oppsøke lege? Jeg ville nok snakka med legen og evt fått rekvisisjon til fysikalsk behandling. Hvis legen konkluderer med at du har "bekkenløsning med gangvansker", så får du dekket fys.behandling inntil seks mnd etter fødselen (sånn var det iallefall når jeg hadde bekkenløsning). Bekkenløsning er forøvrig hormonelt betinget, så det er vanlig å plages av det når man ammer og senere når man har mensen, eggløsning osv. Det er nå fire år siden min siste fødsel og jeg kjenner bekkenløsningen når jeg har mensen eller når jeg brygger på forkjølelse/sykdom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tobarnsmamma 83 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Jeg ville nok snakka med legen og evt fått rekvisisjon til fysikalsk behandling. Hvis legen konkluderer med at du har "bekkenløsning med gangvansker", så får du dekket fys.behandling inntil seks mnd etter fødselen (sånn var det iallefall når jeg hadde bekkenløsning). Bekkenløsning er forøvrig hormonelt betinget, så det er vanlig å plages av det når man ammer og senere når man har mensen, eggløsning osv. Det er nå fire år siden min siste fødsel og jeg kjenner bekkenløsningen når jeg har mensen eller når jeg brygger på forkjølelse/sykdom. Tusen takk for god hjelp, skal ta meg en tur til legen og få sjekket opp i hva det kan være : ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.