Gå til innhold

5 mnd vaksine og oppkast?

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Jenta mi fikk 5 mnd vaksina i går. Jeg fulgte med på formen hele dagen, og den virket ok. Litt småsutring på grunn av litt lite søvn bare.

Da jeg la henne i går kveld var hun trett, og sovnet som vanlig. Ikke har hun våknet i natt heller. Klokken halv seks vekket katta oss ved å skrape på døra, og da ville babyen ha en pupp. Hun spiste godt, blei trett, og sovnet da jeg la henne i senga si igjen.

Så våknet jeg av at hun småklynket rundt syv. Jeg tittet oppi senga, og hun sov enda, og hadde smokken i munnen. Bare vred på seg og smågråt. Dette gjorde hun flere ganger frem mot kvart på åtte, da tok jeg henne opp. Hun ville ikke ha pupp. Måtte sprute litt inn i munnen hennes, da tok hun et par svelger, så ville hun ikke ha mer.

Hun fortsatte å smågråte, men gliste hvis vi gjorde noen abligøyer. Til slutt sto jeg opp med henne. Kom ut på kontoret, så kom det en diger rap, fulgt av mange brekninger med litt oppkast hver gang. Så blei det stille en liten stund før hun kastet opp skikkelig to - tre ganger til. Etter dette har hun virket ok, men litt slapp og småfurtete.

Er dette en vanlig reaksjon på vaksinen, så lenge etterpå? Hun fikk vaksinen ca klokken to i går...

Naboen har hatt et skikkelig nasty virus nemlig, med mye oppkast. Var innom ti min i går for å hente noe, men hadde ikke babyen i nærheten av henne!

Vil gjerne vite om det er vaksinen eller viruset som forårsaket oppkastet liksom...

Forresten, noen som har noen fine tips mot oppkast hos liten baby som ikke spiser så mye forskjellig enda? I fall det fortsetter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi henne kun morsmelk om du har nok, det er det beste. :o)

Ok. Fikk i henne litt, og så sovnet hun. Skal jeg bare la henne sove så lenge hun vil da kanskje? Eller er det bedre å vekke henne og få i henne litt mer mat etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Ok. Fikk i henne litt, og så sovnet hun. Skal jeg bare la henne sove så lenge hun vil da kanskje? Eller er det bedre å vekke henne og få i henne litt mer mat etterhvert?

La henne sove så lenge hun vil, og gi henne pupp når hun våkner. Kaste opp kan alle gjøre, og jeg tror ikke det har sammenheng med verken vaksine eller naboens virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne sove så lenge hun vil, og gi henne pupp når hun våkner. Kaste opp kan alle gjøre, og jeg tror ikke det har sammenheng med verken vaksine eller naboens virus.

Men det er tydelig at det er noe mer! Hun er slapp og rar, og smågråter lett! Men for all del, det kan jo være magen som bare gjør litt opprør...

Heller mot å la henne sove ja, hun våkner vel når hun blir sulten nok:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

La henne sove, hun våkner når hun er sulten.

Oppkast trenger ikke bety at noe er galt, så ikke stress med en gang. Hun kan ha fått for mye melk rett og slett.

Så se det an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten min kastet også opp etter vaksine, og jeg fikk vite at det var vanlig, men max. et døgn etter.

Ok, da hadde det sikkert med det å gjøre! Hun hanglet litt utover dagen også, men dagen etter så hun ut til å være i form:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...