Gå til innhold

angående tvillinger

Gjest litt nysgjerrig

Anbefalte innlegg

Gjest litt nysgjerrig

lurer på et par ting her: om man venter tvillinger blir det først oppdaget på vanlig UL og blir det da noen ekstra oppfølging siden det e to?

går det an å se om det er eneggede eller toeggede tvillinger på UL? Ligger de feks nærmere hverandre om det e eneggede?

takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tvillinger blir oftest oppdaget på første ultralyd. Ekstra oppfølging i form av ekstra ultralyd under sangerskapet er vanlig.

Hvis de ligger i hver sin "pose" er de vel ikke eneggede--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trur eg

Ultralyden avslører det nok. Om de er enegget så ligger de i samme pose tror jeg, så da kan de se det.

Er det ikke slik at en-eggede deler morkake, mens to eggede har hver sin? Eller er jeg helt på jordet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Labbene

Er det ikke slik at en-eggede deler morkake, mens to eggede har hver sin? Eller er jeg helt på jordet nå?

Du er ikke helt på jordet nå,nei.

Eneggete deler morkake og pose. Noen ganger på ultralyd er det vanskelig å se om fostrene deler morkake eller har hver sin. Morkakene være sammenvokst,slik at de ser ut som bare en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke alltid. Eneggede kan også ha hver sin pose og morkake så vidt jeg husker jeg leste fra da jeg var sikker på at jeg skulle ha tvilliinger. Den eneste måten man kan være sikker på om det er en- eller toeggede er hvis det er en gutt og en jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt nysgjerrig

Jeg har gått med tvillinger i magen, eneggede, men i hver sin "pose", en morkake.

Blir det testet når barna er født om det er eneggede eller toeggede da eller? Fikk du vite det på UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingmamma

Blir det testet når barna er født om det er eneggede eller toeggede da eller? Fikk du vite det på UL?

De så det på ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...