Gjest litt nysgjerrig Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 lurer på et par ting her: om man venter tvillinger blir det først oppdaget på vanlig UL og blir det da noen ekstra oppfølging siden det e to? går det an å se om det er eneggede eller toeggede tvillinger på UL? Ligger de feks nærmere hverandre om det e eneggede? takker for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stresslessen Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Ultralyden avslører det nok. Om de er enegget så ligger de i samme pose tror jeg, så da kan de se det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trureg Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Tvillinger blir oftest oppdaget på første ultralyd. Ekstra oppfølging i form av ekstra ultralyd under sangerskapet er vanlig. Hvis de ligger i hver sin "pose" er de vel ikke eneggede-- 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trur eg Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Ultralyden avslører det nok. Om de er enegget så ligger de i samme pose tror jeg, så da kan de se det. Er det ikke slik at en-eggede deler morkake, mens to eggede har hver sin? Eller er jeg helt på jordet nå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 http://www.baby.no/helse/tvillinger/hvordanoppdages/ http://home.online.no/~trondes/Robin_og_Daniel/enegget.htm Det eneste 100% sikre, er at de er toegget hvis de har ulikt kjønn. Men det er mange indikasjoner, ref. linkene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Labbene Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Er det ikke slik at en-eggede deler morkake, mens to eggede har hver sin? Eller er jeg helt på jordet nå? Du er ikke helt på jordet nå,nei. Eneggete deler morkake og pose. Noen ganger på ultralyd er det vanskelig å se om fostrene deler morkake eller har hver sin. Morkakene være sammenvokst,slik at de ser ut som bare en. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Er det ikke slik at en-eggede deler morkake, mens to eggede har hver sin? Eller er jeg helt på jordet nå? Ikke alltid. Eneggede kan også ha hver sin pose og morkake så vidt jeg husker jeg leste fra da jeg var sikker på at jeg skulle ha tvilliinger. Den eneste måten man kan være sikker på om det er en- eller toeggede er hvis det er en gutt og en jente. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvillingmamma Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Jeg har gått med tvillinger i magen, eneggede, men i hver sin "pose", en morkake. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litt nysgjerrig Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Jeg har gått med tvillinger i magen, eneggede, men i hver sin "pose", en morkake. Blir det testet når barna er født om det er eneggede eller toeggede da eller? Fikk du vite det på UL? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvillingmamma Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Blir det testet når barna er født om det er eneggede eller toeggede da eller? Fikk du vite det på UL? De så det på ultralyd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.