Lillemus Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hvordan skal jeg få overtalt 8-åringen til å begynne å ta ridetimer!? Hadde så gjerne villet at hun skulle bli hestejente, men hun vil ikke... Bortskjemte snørrunge. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Vi kan bytte! Min 4-åring har vært helt i 100 de tre gangene hun i sitt liv har ridd - først i Fårup sommerland for 2 år siden, så i Fårup nå i år, og så i dag - en liten runde på et slags stevne i dag. Hun bare strålte av lykke!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Vi kan bytte! Min 4-åring har vært helt i 100 de tre gangene hun i sitt liv har ridd - først i Fårup sommerland for 2 år siden, så i Fårup nå i år, og så i dag - en liten runde på et slags stevne i dag. Hun bare strålte av lykke!!!! Tanta til mine har (har hatt) islandshest og de har jo sittet på den noen ganger og synes det er knallstas! Men å ta ridetimer? No way! Jeg hadde dødd av lykke om noen spurte meg på den alderen! Eller... Nja, kanskje ikke før et par-tre år senere, så det er vel fremdeles håp! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Tanta til mine har (har hatt) islandshest og de har jo sittet på den noen ganger og synes det er knallstas! Men å ta ridetimer? No way! Jeg hadde dødd av lykke om noen spurte meg på den alderen! Eller... Nja, kanskje ikke før et par-tre år senere, så det er vel fremdeles håp! ) Det kommer sikkert! Det ser utrolig gøy ut å ri - men jeg er dessverre allergisk mot hest, så jeg tror ikke jeg foreslår riding for mine barn - regner med at det krever litt oppfølging fra foreldrene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bangkok Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Begynn å ta ridetimer selv :-) Det gjorde jeg. Har to gutter som overhodet ikke har lyst til å bli hestegutter, selv om jeg prøvde å overtale dem :-) Fant ut at rideskolen her hadde en kjerringgruppe, så jeg meldte meg liksågodt på. Har holdt på i tre år nå, og det er kjempegøy ! Begynner du så vil kanskje hun også etterhvert ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Jeg skjønner at du synes det hadde vært gøy om hun delte din interesse, men jeg synes du skal respektere at hun ikke vil. Pappa var veldig flink til å ri da han var yngre og er veldig glad i hester. Da jeg var rundt 8 år ble det bestemt at jeg skulle begynne med ridning. Til å begynne med var det helt greit men etterhvert når vi begynte å ri alene, gallopere, osv, ble jeg veldig redd. Jeg husker hvordan jeg grudde med hver eneste mandag til å dra på ridning.. hadde vondt i magen og telte minutter til timen var over. Hver mandagkveld var en lettelse. Jeg turte ikke si det til pappa da jeg visste hvor glad og gøy han synes det var at jeg ridde. Jeg holdt på i 5(!) år før jeg turte å fortelle han hvor mye jeg hatet det. Jeg skal likevel tilføye at jeg er glad i å ri nå, men var definitivt ikke det da jeg var yngre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Begynn å ta ridetimer selv :-) Det gjorde jeg. Har to gutter som overhodet ikke har lyst til å bli hestegutter, selv om jeg prøvde å overtale dem :-) Fant ut at rideskolen her hadde en kjerringgruppe, så jeg meldte meg liksågodt på. Har holdt på i tre år nå, og det er kjempegøy ! Begynner du så vil kanskje hun også etterhvert ! Jeg har ikke tid selv dessverre. ( Ettersom jeg har kjærest som bor utenfor byen så er jeg der når ungene er hos faren så det er ikke aktuelt å ri den ene kvelden i uka jeg kan være hos ham (andre kvelden ungene er hos faren har jeg seinvakt). Dessuten tror jeg ikke de har sånn "kjerringgruppe" nå som de hadde før, jeg red der hver uke i 5 år nemlig. ) Er på jakt etter en hest jeg kan ri av og til på hjemstedet til kjæresten min, men har ikke lyktes så langt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Jeg skjønner at du synes det hadde vært gøy om hun delte din interesse, men jeg synes du skal respektere at hun ikke vil. Pappa var veldig flink til å ri da han var yngre og er veldig glad i hester. Da jeg var rundt 8 år ble det bestemt at jeg skulle begynne med ridning. Til å begynne med var det helt greit men etterhvert når vi begynte å ri alene, gallopere, osv, ble jeg veldig redd. Jeg husker hvordan jeg grudde med hver eneste mandag til å dra på ridning.. hadde vondt i magen og telte minutter til timen var over. Hver mandagkveld var en lettelse. Jeg turte ikke si det til pappa da jeg visste hvor glad og gøy han synes det var at jeg ridde. Jeg holdt på i 5(!) år før jeg turte å fortelle han hvor mye jeg hatet det. Jeg skal likevel tilføye at jeg er glad i å ri nå, men var definitivt ikke det da jeg var yngre. Uff da. Jeg kommer selvfølgelig ikke til å tvinge henne til å ta ridetimer, men det hadde vært fryktelig morsomt om hun ville! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Uff da. Jeg kommer selvfølgelig ikke til å tvinge henne til å ta ridetimer, men det hadde vært fryktelig morsomt om hun ville! ) Det skjønner jeg godt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Det er fremdeles håp. Ingen av dine er sånn at de helst vil være med på alle aktiviteter som tilbys, er de vel? Om noen år vil hun kanskje gjøre det samme som bestevenninnene gjør, og da kan det være svært tilfeldig hva det blir til - ridning eller noe annet. Mine gener har forsvunnet helt når det gjelder fritidsaktiviteter. Jeg har alltid drevet med sang og musikk. Datteren min gikk i skolekoret og spilte piano i noen år, men ble aldri så tent som mora si. Lillebroren gjør hva som helst så lenge det er en ball involvert. Jeg håper han en dag får en sønn som hater fotball og vil synge i kor... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Det er fremdeles håp. Ingen av dine er sånn at de helst vil være med på alle aktiviteter som tilbys, er de vel? Om noen år vil hun kanskje gjøre det samme som bestevenninnene gjør, og da kan det være svært tilfeldig hva det blir til - ridning eller noe annet. Mine gener har forsvunnet helt når det gjelder fritidsaktiviteter. Jeg har alltid drevet med sang og musikk. Datteren min gikk i skolekoret og spilte piano i noen år, men ble aldri så tent som mora si. Lillebroren gjør hva som helst så lenge det er en ball involvert. Jeg håper han en dag får en sønn som hater fotball og vil synge i kor... :-) Mine vil ikke være med på noe som helst. ( Poden var med på en ballidrett i vår, men vil ikke fortsette da det ikke var sånn som han hadde tenkt seg. *Sukk* Jaja. Snuppa har venninner som er hesteinteresserte så jeg får bare håpe det smitter over etterhvert... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Hehe... Du kan jo få låne min 8-åring; hun elsker alt som har med hest å gjøre, og har gått på div ridekurs... Jeg er derimot redd for hester (og så lukter de vondt!), og ble bedt om å sette meg en gang jeg skulle helpe henne på kurs. (Jeg var visst ikke brukanes når jeg mest av alt prøvde å unngå hesten... ) Jeg håpet i det lengste at ingen av mine skulle bli hestejenter, men har for lengst innsett at løpet er kjørt med storesøster... Setter nå min lit til at lillesøster blir mer medgjørlig... *Ler* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Hehe... Du kan jo få låne min 8-åring; hun elsker alt som har med hest å gjøre, og har gått på div ridekurs... Jeg er derimot redd for hester (og så lukter de vondt!), og ble bedt om å sette meg en gang jeg skulle helpe henne på kurs. (Jeg var visst ikke brukanes når jeg mest av alt prøvde å unngå hesten... ) Jeg håpet i det lengste at ingen av mine skulle bli hestejenter, men har for lengst innsett at løpet er kjørt med storesøster... Setter nå min lit til at lillesøster blir mer medgjørlig... *Ler* ''Jeg er derimot redd for hester (og så lukter de vondt!),'' Vondt!?!? Det finnes ikke noe som lukter bedre enn en hest som er foret på ferskt gress eller godt høy! ) Rundballhester lukter ikke så godt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 ''Jeg er derimot redd for hester (og så lukter de vondt!),'' Vondt!?!? Det finnes ikke noe som lukter bedre enn en hest som er foret på ferskt gress eller godt høy! ) Rundballhester lukter ikke så godt. '' Det finnes ikke noe som lukter bedre enn en hest som er foret på ferskt gress eller godt høy!'' Parfyme, babyer, nybakt brød, middag, nybadede unger.... (Er redd hester jeg...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Hvis du hadde vært en ivrig fotball-far som ergret seg over at poden ikke ville spille fotball, tenker jeg du hadde fått gjennomgå... Jeg på min side er fornøyd med at datteren ikke gadd å ta mer enn ett ridekurs...og at sønnen spiller fotball 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Hvis du hadde vært en ivrig fotball-far som ergret seg over at poden ikke ville spille fotball, tenker jeg du hadde fått gjennomgå... Jeg på min side er fornøyd med at datteren ikke gadd å ta mer enn ett ridekurs...og at sønnen spiller fotball ''Hvis du hadde vært en ivrig fotball-far som ergret seg over at poden ikke ville spille fotball, tenker jeg du hadde fått gjennomgå...'' *Fnis* Det var litt fleipete ment da, men jeg hadde syntes det var knallkoselig om hun ville ta ridetimer ja! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Er det ikke urettferdig at ungene ikke vil bli som oss... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Det er fremdeles håp. Ingen av dine er sånn at de helst vil være med på alle aktiviteter som tilbys, er de vel? Om noen år vil hun kanskje gjøre det samme som bestevenninnene gjør, og da kan det være svært tilfeldig hva det blir til - ridning eller noe annet. Mine gener har forsvunnet helt når det gjelder fritidsaktiviteter. Jeg har alltid drevet med sang og musikk. Datteren min gikk i skolekoret og spilte piano i noen år, men ble aldri så tent som mora si. Lillebroren gjør hva som helst så lenge det er en ball involvert. Jeg håper han en dag får en sønn som hater fotball og vil synge i kor... :-) Helt enig med deg. Dattern min har kuttet ut både kor og piano til fordel for håndball og jeg får ikke levd ut min drømom å få en sanger i familien. Akurat som din gutt, elsker min også ball og hater sang og musikk. Jeg hadd sett ham for meg som er vakker korgutt på julekonsert, men dengang ei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Helt enig med deg. Dattern min har kuttet ut både kor og piano til fordel for håndball og jeg får ikke levd ut min drømom å få en sanger i familien. Akurat som din gutt, elsker min også ball og hater sang og musikk. Jeg hadd sett ham for meg som er vakker korgutt på julekonsert, men dengang ei. ''Jeg hadde sett ham for meg som er vakker korgutt på julekonsert'' Skjønner sååå godt hva du mener. Men det har sin sjarm med skitne fotballgutter også, da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.