Gå til innhold

Vær obs på HENNA-tatovering når dere er på ferie

Gjest antitatovering heretter

Anbefalte innlegg

Gjest antitatovering heretter

Vi har vært i spania. Var på stranden, og minstedatteren vår på 8 år fikk lov å få en tatovering som skulle forsvinne etter noen dager. Det gjorde den. Nå ca 10 dager etter har hun fått store allergiske reaksjonen, og huden er hovnet opp med noe blærelignende utseende. Vi har ikke vært hos lege, men blir det ikke bedre må vi dra.

Regner med at dette er svart HENNA-farge etter jeg har lest på nett nå.

Vi voksne angrer noe fryktelig på at hun fikk lov.

Dere må være obs på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen

Det var mye skriving i media om henna-tatovering for noen år siden. Da var det flere norske barn som hadde fått stygge arr etter hennatatoveringer i syden.

Jeg husker det ekstra godt, fordi jeg hadde latt mine egne barn få slik tatovering, og leste først advarslene da vi kom hjem.

Det gikk bra med mine barn, men du bør nok få dine til lege så fort som mulig, i håp om at det kan gjøres noe for å hindre arr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstejenta vår fikk også en slik tatovering for noen år siden i Spania. Når vi kom hjem leste vi store oppslag i media med advarsler mot slike tatoveringer... Heldigvis reagerte ikke vår datter allergisk, men det har siden vært uaktuelt for oss å prøve dette igjen. Vi er i Spania stort sett hver sommer og barna spør alltid om å få tatovering, men det får de altså ikke...

Fint om du kan fortelle hvordan det går videre med datteren din. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør gå til lege snarest.Vår datter fikk det på samme måte,og utslettet spredte seg i rekordfart.Fikk antihistaminer og kortison krem. Legen var ganske overrasket over reaksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...