Gjest klaymen Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 ''Og en annen ting; han begynner i 2.klasse nå. Skal dere med 2 klassinger være med første skoledag? Er vel ikke venlig det?'' Min sønn forventer at jeg blir med i morgen, han er ikke så trygg at han går til skolen første skoledag alene.... Mulig han er spesiell...?...men jeg blir med så lenge han vil det selv og vi har mulighet til det. Vi sykler sammen. Syns ikke skoleveien er trygg nok heller til at han kan gå hele veien alene, han må over en trafikkert vei og forbi to skumle innkjøringer, blant annet over innkjøringen til en bensinstasjon der en dame på sykkel ble påkjørt i våres, og i tillegg er det ingen klassekamerater som bor på denne siden av hovedveien, så det blir følging en stund til ja :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Begge mine ville gjerne bli fulgt helt inn i garderoben til de gikk ut 2. trinn. ) Dvs. poden ville det hele året, snuppa gikk selv inn fra bilen den siste tiden på 2. trinn. Syntes det var koselig jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest her er det også slutt Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Her er det også slutt med SFO, hun startet i 3.kl nå. Brukte omtrent ikke SFO i 2.kl., så vi kuttet det like greit ut. Hun er heldig, storesøster er i huset med henne på morgenen, så da er de to, de går på forskjellige skoler nå, så minstejenta blir hjemme aleine på ettermiddagene 1- 2 timer, så selvfølgelig har vi bestemt SFO-slutt sammen. Hun føler seg trygg her aleine, og er til å stole på, finner ikke på "ulovlige" ting når hun er her aleine. Eneste jeg bekymrer meg over er hvis det skulle bli tordenvær, da er jeg 1/2 time unna, og hun er kjemperedd i slikt vær. Nabokona er hjemme i svangerskapspermisjon, så vi har en avtale der ...... helt til hun begynner på jobb igjen i januar ..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alwaysme Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Jeg syns ikke du er pysete.Det kommer jo an på hvordan barna er,om de har erfaring med å være hjemme alene og om du føler deg trygg og sikker på at de klarer det. Idag var det dag nr.2, og han ringte faktisk selv i mårest og lurte på om han kunne få gå på skolen. Da var han lei av å vente på tlf fra meg,og tidspunktet var perfekt. ) Så det kunne han. Dessuten var jeg absolutt tryggere i dag allerede,enn i går.Så det går seg til fort ) Hva om du prøver redusert plass til å begynne med da? Øver dere på at barna er hjemme alene i små stunder? ) De får trene på å være litt alene hjemme, ja. Men siden vi jobber slik at vi må ta ferge så er vi litt låst i forhold til å komme hjem på kort varsel. Og det er jo ikke alle dager som er like, når de kommer hjem. Blir kanskje å trene litt iløpet av dette semesteret og se hva vi finner ut av opp mot jul :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.