Gjest grøten til søta Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Babyen min på 5 mnd har nettopp begynt med grøt. Hun har daglig 2-3 avføringer,men har innimellom mageknip. Mageknipen varer ikke så lenge, men hun skriker høyt når hun har det... Bør jeg derfor gi henne sviske? Tenkte kanskje det er hardere å få ut avføringen og derfor hun får vondt? Bør jeg gi det til hvert måltid? Gir kun et grøtmåltid midt på dag nå, hun får ikke så mye da hun er i tilvenningsfasen. Når kan jeg gå over til to måltider per dag - og når er "vanlig" tid å servere middag og kvelds? Jeg fullammer ennå, grøten er kun supplement da jeg følte hun ikke fikk nok før, maste selv om jeg hadde byttet pupp både to, tre og fire ganger -er da måte på hvor raskt en klarer å produsere mer... etter at jeg begynte med grøt har jeg merket forandring. Hun prater mer enn før og sovner litt tidligere på kvelden faktisk, våkner kun for et måltid, før kunne hun våkne 2-3 ganger, og hun er fornøyd etter måltidene, ikke alltid jeg trenger å bytte pupp engang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Du kan bruke så god tid på å innføre nye måltider som du vil. Om du skal begynne jobbe først når barnet er et år, så har du ikke det traveltl. Alt er opp til deg. Så lenge du ønsker å gi mest mulig morsmelk, så bør du amme før grøtmåltidet. Grøten blir da bare "påfyll". Du kan gjerne vente lenge enda før du innfører neste måltid. Mine hadde morsmelk som hovednæring hele første leveår- med smaksprøver av annen mat. Da barna fylte et år, ble det motsatt. "Smaksprøvene" (=maten) ble gitt først og morsmelka til sist. Da går produskjonen fint nedover. Budskap: du bestemmer selv- og valget kan du ta feks basert på når du skal begynne på jobb. Sviske? Da mine var små fantes det en sviskesaft for spebarn. Jeg kunne gi en ss i blant om jeg mente det var nødvendig. (feks oppå grøten) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Prøv evt. maltekstrakt eller linfrø. Det blir det sverget til i familien min, og det hjelper. PS! Du fullammer ikke når hun får grøt. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.