Gå til innhold

Plutselig tissing i senga

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Minstejenta på snart 4,5 år ble tørr på dagtid for to år siden, og nattbleia tok vi av sist jul. I løpet av de 8 mnd har hun kanskje hatt 4-5 uhell om natta, før nå siste uka - nå har det vært 3 ganger!

For ca en uke siden hadde hun tisset uten å våkne, og lå og sov midt i det våte da jeg gikk inn like før jeg la meg, altså i tolv-tida. Hun var helt i ørska...

I natt ropte hun på meg klokka 4 og sa at hun hadde tisset i senga. Kliss vått.... Tok henne opp og dusjet henne og la henne i storebrors seng.

Og så nå da - hun har kusina på overnatting og de ligger begge to på sovesofaen. Kusina våknet og ropte på meg og da jeg kom inn så jeg jo at mi jente lå og sov i en diger tissedam....

Så var det utav med begge jentene, dusje mi, og prøve å vaske kusinas kosedyr, finne rent sengetøy og legge dem igjen...

Uff, så kjedelig! Har ikke brukt tisselaken på lenge, må visst finne det frem igjen..... I dag da jeg vekket jenta mi og sa hun hadde tisset, gliste hun bare og så veldig fornøyd ut....

Hva skal jeg gjøre med dette da???!!! Kan vel ikke ta på henne bleie igjen? Hun har ikke pleid å måtte opp på do om natta i det hele tatt før! Ikke drakk hun mye i kveld heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest se det an

Jeg ville tatt på tisselaken (uten å involvere jenta / lage noe sak ut av det), vært obs på mengden drikke om ettermiddagen / kvelden (og sørget for at hun går flere ganger på do denne perioden) og så bare sett det an.

Har hun fått litt lite søvn i ferien / kan det tenkes at hun sover ekstra dypt?

Hvis hun gir det minste uttrykk for ubehag, ville jeg levert en urinprøve hos legen for å sjekke bakterier.

Men foreløpig ville jeg gjort alt dette uten å snakke så mye om det, slik at det lettere bare kan gå fort over hvis det bare er helt tilfeldig og ikke noen spesiell grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte hun i barnehage igjen for en uke siden etter lang ferie?? Mine har ofte hatt en periode med oftere uhell etter ferier når hverdagslivet tar til igjen. Innbiller meg at de da er mer slitne og sover tyngre, og at det da lettere blir uhell i søvne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Du skal sjekke om hun kan ha en urinveisinfeksjon. Ta morgenurin og lever til legen. En UVI vil ikke nødvendigvis gi smerter, og er lurt og sjekke når jenta plutselig tisser i senga så ofte.

Er det en infeksjon vil blæra prøve og kvitte seg med urinen, og siden hun enda er liten, er det lett for uhell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...