Gjest mallet Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Stopper ikke produksjonen opp da visst jeg ikke ammer hele tiden? Har prøvd og pumpe meg men får ikke ut noe særlig så jeg tror ikke minsten vil vere fornøyd bare med det. Pumpingen er forresten ganske vanskelig å få til i starten, jeg drev lenge og pumpet til grøt (vi begynte tidlig med grøt), og de første gangene fikk jeg ikke ut mer enn kanskje 20ml i slengen. Skikkelig frustrerende! Men etterhvert som jeg fikk teken på det klarte jeg gjerne 1dl. Det hjalp å pumpe tidlig om morgenen, da var det mest melk. Og jeg merket fort at om jeg var stresset kom det ingenting i det hele tatt. Jeg brukte håndpumpe, men jeg har hørt mange si de elektriske er enklere å få til. Det går ofte an å få låne/leie elektrisk på fødeavdelingen eller helsestasjonen. Men nå skal det sies at jeg ble utrolig sliten og stresset av all pumpingen også, spesielt å vite at jeg MÅTTE ha så og så mange ml for at ungen skulle bli mett og sitte der og pumpe og pumpe når det egentlig var tomt, så med nestemann kommer jeg nok til å basere grøtlagingen på mme når den første grøt-tilvenningen er over... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Du vet alle fordelene ved å amme. Du vantrives med amming og ønsker slutte. Kan du ta kontakt med helsesøster/lege for å diskutere hva som blir best for deg/dere? DU må jo sees oppi det hele, og om ammingen KUN er plage for deg så _MÅ_ man vurdere andre alternativ. Andre alternativ kan være: 1) amming når det passer (natta, morgen,kveld etc) MME når det ikke passer å amme. 2) trappe ned amming til du mister melka og kun gi MME 3) fortsette amme på fulltid. Du har fått mange innspill som forteller at ting kan gå seg til. Hvilket alternativ tror du ligger for deg? Det viktigste er at du er Mor. At du og babyen kan trives og være glad i hverandres selskap. At du skal trives og unngå depresjoner. At babyen skal kunne få være i fokus med mors glade tanker. Om du velger avslutte amming og alltid stiller med flaske, så kommer spørsmålene da også. Ammepolitiet har gjort god jobb, og alle mener de har rett til å kommentere din amming eller manglende sådann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forstår deg godt Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Jeg prøvde å amme i begynnelsen og likte det sletts ikke,klarte ikke rett og slett,kan være pga overgrep. Gjør det du føler for,det er din kropp! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Jeg prøvde å amme i begynnelsen og likte det sletts ikke,klarte ikke rett og slett,kan være pga overgrep. Gjør det du føler for,det er din kropp! Nettopp.Og da sluttet du med god grunn. Synd om amme-maset ble ekstra belastning- i tillegg til overgrepet begått mot deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.