BMS! Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Mandag: Pasta og kjøttsaus Tirsdag: Svinefilet med urteost og bacon. Onsdag: jobbe overtid, spiser på jobb Torsdag: Pai Fredag: Fiskewok Lørdag: Foreløpig åpent, har tenkt å lage ny meny på torsdager.... Søndag: Andebryst..... Er det forresten noen som har en super sausoppskrift og tilbehør til denne, vil jeg gjerne ha det. Ja, så får vi se hvordan det kommer til å gå da :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Her er min: Mandag: Vafler (frøken fikk velge rett i dag, siden det er første dagen i ny stor barnehage) Tirsdag: Hjemmelaget rask fiskegrateng, med brød og salat Onsdag: Kyllingkjøttdeig og spaghetti, med tomatsaus. Salat til Torsdag: Laks eller ørret, med raspa gulrot og potet til Fredag: Wok med svinekjøtt og ris til. Lørdag og søndag bestemmer vi når den tid kommer. Så setter vi (jeg og min kjære) opp nye meny på søndag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Det jeg husker fra forrige uke : Fiskegrateng m/råkost + potet Kyllingfilet + karrisaus + wokede grønnsaker + ris Kokt torsk + potet + blomkål og broccoli Grøt Stekte torskerester/potet + wokede grønnsaker Hm. Husker ikke hva vi hadde de siste to dagene 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Dette fikser du jo lett som bare det! :-) Andebryst: Nå hadde jeg et halvdesperat innlegg på Åpent i går om hjelp til oppskrift på and, så hvis du leter litt der så finner du i alle fall ut h va vi hadde som tilbehør. Var vårløk i fløte, fungerte både som saus og tilbehør, liksom. Og det var kjempegodt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Dette fikser du jo lett som bare det! :-) Andebryst: Nå hadde jeg et halvdesperat innlegg på Åpent i går om hjelp til oppskrift på and, så hvis du leter litt der så finner du i alle fall ut h va vi hadde som tilbehør. Var vårløk i fløte, fungerte både som saus og tilbehør, liksom. Og det var kjempegodt! Takk for svar, skal ile inn og se på tilbehør. Så egnetlig for meg en appelsinsaus eller noe + noe pure, muligens persillerot, eller noe. Sålangt er planen fult om ikke annet dag 1 :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Det jeg husker fra forrige uke : Fiskegrateng m/råkost + potet Kyllingfilet + karrisaus + wokede grønnsaker + ris Kokt torsk + potet + blomkål og broccoli Grøt Stekte torskerester/potet + wokede grønnsaker Hm. Husker ikke hva vi hadde de siste to dagene Utrolig vannskelig å finne på hva man skal ha, syns jeg..... Har til nå alltid nesten laget middag fra dag til dag.... jeg får se hvordan dette nye opplegget mitt med å lage menyene på forhånd blir. Tusen takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Takk for svar, skal ile inn og se på tilbehør. Så egnetlig for meg en appelsinsaus eller noe + noe pure, muligens persillerot, eller noe. Sålangt er planen fult om ikke annet dag 1 :-D He-he, flink er du! En god start er viktig, vet du, for å lykkes! Spøk til side: For oss er det veldig deilig å vite at vi _har_ middagsmat hjemme, men har vi lyst på noe annet - så lager vi det. Det var bare det at dette med å finne på mat, og ikke minst handle inn hver dag drev oss til vanvidd for noen år siden, og da begynte vi med dette. Vi trives godt med systemet, men jeg vet jo at noen av mine venner mener jeg er spik spenna gal som orker noe så "A4", som de sier. Vi mennesker er heldigvis forskjellige! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Her er min: Mandag: Vafler (frøken fikk velge rett i dag, siden det er første dagen i ny stor barnehage) Tirsdag: Hjemmelaget rask fiskegrateng, med brød og salat Onsdag: Kyllingkjøttdeig og spaghetti, med tomatsaus. Salat til Torsdag: Laks eller ørret, med raspa gulrot og potet til Fredag: Wok med svinekjøtt og ris til. Lørdag og søndag bestemmer vi når den tid kommer. Så setter vi (jeg og min kjære) opp nye meny på søndag. Hørtes godt ut. Vaffler til middag måtte jeg smile litt av ;-D Ha en super kveld 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 He-he, flink er du! En god start er viktig, vet du, for å lykkes! Spøk til side: For oss er det veldig deilig å vite at vi _har_ middagsmat hjemme, men har vi lyst på noe annet - så lager vi det. Det var bare det at dette med å finne på mat, og ikke minst handle inn hver dag drev oss til vanvidd for noen år siden, og da begynte vi med dette. Vi trives godt med systemet, men jeg vet jo at noen av mine venner mener jeg er spik spenna gal som orker noe så "A4", som de sier. Vi mennesker er heldigvis forskjellige! Ja, jeg er sikker på at jeg ikke kommer til å følge planene mine slavisk, og mulig blir det noe helt annet, og om ikke annet omrokering på dagene, men utrolig greit å ha ting i hus da :-D Jeg har alltid nok mat til å lage middag på kort varsel uansett, men nå slipper jeg å fundere så mye, og får ett variert reportoare ;-D Deilig å være i gang..... Vi får se på slutten av uka hvordan det egentlig gikk da..... Ha en fortsatt god natt.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Her er min: Mandag: Vafler (frøken fikk velge rett i dag, siden det er første dagen i ny stor barnehage) Tirsdag: Hjemmelaget rask fiskegrateng, med brød og salat Onsdag: Kyllingkjøttdeig og spaghetti, med tomatsaus. Salat til Torsdag: Laks eller ørret, med raspa gulrot og potet til Fredag: Wok med svinekjøtt og ris til. Lørdag og søndag bestemmer vi når den tid kommer. Så setter vi (jeg og min kjære) opp nye meny på søndag. ''Mandag: Vafler (frøken fikk velge rett i dag, siden det er første dagen i ny stor barnehage)'' Pass deg for å si det høyt her inne - vi hadde det en gang for hundre år siden da poden var knøttis og hadde spist middagsglass først. Jeg fortalte det her inne med en humoristisk snert og jaggu fikk jeg det tilbake laaang tid etterpå! Men da i form av at det var nesten omsorgssvikt.... *Himler med øynene* Som om noen har dødd av å spise vafler til middag en dag... Er sikker på at ungen din storkoste seg med vaflene! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Her er vår: Mandag: Spagetti med spinat- og norzolasaus Tirsdag: Ovnsbakt laksefilet på en seng av rotgrønnsaker Onsdag: Tomatsuppe med kyllingkjøttboller Torsdag: Fiskesuppe Fredag: Ovnsstekt kylling med pommes frites 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunnheten selv ;-) Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Mandag: Grandiosa pizza Tirsdag: Spagetti ala Capri Onsdag: Pølser Torsdag: Big One Pizza Fredag: Pannekaker Lørdag: Kebab Søndag: Mc Donlalds stor big mac m/milkshake 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Ja, jeg er sikker på at jeg ikke kommer til å følge planene mine slavisk, og mulig blir det noe helt annet, og om ikke annet omrokering på dagene, men utrolig greit å ha ting i hus da :-D Jeg har alltid nok mat til å lage middag på kort varsel uansett, men nå slipper jeg å fundere så mye, og får ett variert reportoare ;-D Deilig å være i gang..... Vi får se på slutten av uka hvordan det egentlig gikk da..... Ha en fortsatt god natt.. :-) Det er nettopp dette med å _vite_ at man har - og slippe å gjøre tankearbeid hele tida. Avventer spent rapport mot slutten av uka! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Mandag: Grandiosa pizza Tirsdag: Spagetti ala Capri Onsdag: Pølser Torsdag: Big One Pizza Fredag: Pannekaker Lørdag: Kebab Søndag: Mc Donlalds stor big mac m/milkshake 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 ''Mandag: Vafler (frøken fikk velge rett i dag, siden det er første dagen i ny stor barnehage)'' Pass deg for å si det høyt her inne - vi hadde det en gang for hundre år siden da poden var knøttis og hadde spist middagsglass først. Jeg fortalte det her inne med en humoristisk snert og jaggu fikk jeg det tilbake laaang tid etterpå! Men da i form av at det var nesten omsorgssvikt.... *Himler med øynene* Som om noen har dødd av å spise vafler til middag en dag... Er sikker på at ungen din storkoste seg med vaflene! ) Vi koste oss med vafler alle sammen! Her jeg bor har vafler vært brukt til middag i alle tider, men da med grovt mel. :-) Men vi har det egentlig aldri til middag altså. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orange is best Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Til andebryst tror jeg appelsinsaus passer... har ikke oppskriften, men du finner nok på nett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Til andebryst tror jeg appelsinsaus passer... har ikke oppskriften, men du finner nok på nett. Jeg har søkt frem en appelsinoppskrift, men den er ikke helt sånn jeg har laget den før, men den husker jeg ikke oppskriften på, og finner den heller ikke i kokebøkene mine.... Forhåpentligvis er den mye bedre i tillegg da;-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Mandag: Grandiosa pizza Tirsdag: Spagetti ala Capri Onsdag: Pølser Torsdag: Big One Pizza Fredag: Pannekaker Lørdag: Kebab Søndag: Mc Donlalds stor big mac m/milkshake Likte alt der jeg, untatt kebabb.... Ser ut som en variant jeg kunne smelt sammen på en dag jeg var fyllesyk, men da hadde jeg valgt alle menyene på en gang.... :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 :-) Det er nettopp dette med å _vite_ at man har - og slippe å gjøre tankearbeid hele tida. Avventer spent rapport mot slutten av uka! :-) Rapport kommer..... Tirsdag ble allerede Pai, og i dag pizza på jobben som planlagt, så da får det bli svin i morgen..... ;-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunnheten selv ;-) Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Likte alt der jeg, untatt kebabb.... Ser ut som en variant jeg kunne smelt sammen på en dag jeg var fyllesyk, men da hadde jeg valgt alle menyene på en gang.... :-D Når folk svarer på slike tråder så blir aldri disse rettene nevnt... Folk her er oversunne, m wok grønnsaker og fisk i alle fasonger ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.