Gjest ViViola Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Rapport kommer..... Tirsdag ble allerede Pai, og i dag pizza på jobben som planlagt, så da får det bli svin i morgen..... ;-D Hey, dette går jo så det griner! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Når folk svarer på slike tråder så blir aldri disse rettene nevnt... Folk her er oversunne, m wok grønnsaker og fisk i alle fasonger ;-) ''Når folk svarer på slike tråder så blir aldri disse rettene nevnt... '' Det er vel ikke helt sant, da, men jeg tror faktisk at det er større sjans for å unngå ei slik uke om man planlegger litt. Flere av de tingene du nevner er "nødmat"; ferdigpizza har man gjerne i fryseren, og det brukes når man har dårlig tid eller ikke orker noe annet. Og spaghetti og pannekaker reklameres det stadig for at man har, det er vel mer som obligatorisk når man har barn. Synes det er litt dumt at du håner de som prøver å spise sunn mat, det er faktisk endel som gjør et forsøk på å være bevisste med hva de putter i munnen. Og med slike uker du skisserer, ville enda flere trille i løpet av et lite halvår. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Her er min: Mandag: Vafler (frøken fikk velge rett i dag, siden det er første dagen i ny stor barnehage) Tirsdag: Hjemmelaget rask fiskegrateng, med brød og salat Onsdag: Kyllingkjøttdeig og spaghetti, med tomatsaus. Salat til Torsdag: Laks eller ørret, med raspa gulrot og potet til Fredag: Wok med svinekjøtt og ris til. Lørdag og søndag bestemmer vi når den tid kommer. Så setter vi (jeg og min kjære) opp nye meny på søndag. ''Mandag: Vafler (frøken fikk velge rett i dag, siden det er første dagen i ny stor barnehage)'' He he. Minner meg om en vitsetegning jeg så en gang der det var dekket pent på bordet og alle satt med en kjærlighet på pinne el lign på tallerkenen, og mor forklarer at i dag fikk lillebror bestemme menyen! ;-) Men egentlig litt rart det der med at vafler skal være så mye 'verre' enn pannekaker...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 ''Mandag: Vafler (frøken fikk velge rett i dag, siden det er første dagen i ny stor barnehage)'' Pass deg for å si det høyt her inne - vi hadde det en gang for hundre år siden da poden var knøttis og hadde spist middagsglass først. Jeg fortalte det her inne med en humoristisk snert og jaggu fikk jeg det tilbake laaang tid etterpå! Men da i form av at det var nesten omsorgssvikt.... *Himler med øynene* Som om noen har dødd av å spise vafler til middag en dag... Er sikker på at ungen din storkoste seg med vaflene! ) Flisa spiste jo pølser i vaffel!! :-) Visstnok en Østfold-spesialitet;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 ''Mandag: Vafler (frøken fikk velge rett i dag, siden det er første dagen i ny stor barnehage)'' He he. Minner meg om en vitsetegning jeg så en gang der det var dekket pent på bordet og alle satt med en kjærlighet på pinne el lign på tallerkenen, og mor forklarer at i dag fikk lillebror bestemme menyen! ;-) Men egentlig litt rart det der med at vafler skal være så mye 'verre' enn pannekaker...;-) Mja, det er i alle fall stor forskjell på pannekakene og vaflene mine. Pannekakene er mel, melk og egg, mens vaflene inneholder mel, melk, egg, smeltet smør og en god dose sukker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Mja, det er i alle fall stor forskjell på pannekakene og vaflene mine. Pannekakene er mel, melk og egg, mens vaflene inneholder mel, melk, egg, smeltet smør og en god dose sukker. ''smeltet smør og en god dose sukker'' Ja, men pannekakene stekes som oftest i smør/margarin, og så strør man sukker på etterpå. I det hele tatt synes jeg det er rart at man i Norge har definert pannekaker som "middagsmat" - det passer bedre å ta en fransk en og kalle det "dessert"! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 ''smeltet smør og en god dose sukker'' Ja, men pannekakene stekes som oftest i smør/margarin, og så strør man sukker på etterpå. I det hele tatt synes jeg det er rart at man i Norge har definert pannekaker som "middagsmat" - det passer bedre å ta en fransk en og kalle det "dessert"! ;-) trenger ikke å steke i smør hvis man har teflonpanne, og vi pleier ikke å ha sukker på til middag. Kanskje sukker eller syltetøy på den siste, men da er det desserten 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hey, dette går jo så det griner! :-) Kremt. Du er ikke den eneste som begår denne språkfeilen. Faktisk er det så vanlig å skrive "går så det griner" at jeg måtte slå det opp. Men det heter gviner. http://www.sprakradet.no/nb-no/Toppmeny/Publikasjoner/Spraaknytt/Spraknytt-22008/Gviner-eller-griner/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Østfo'lling Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Flisa spiste jo pølser i vaffel!! :-) Visstnok en Østfold-spesialitet;-) Pølse i Vaffel er SNADDER!!!! -Men ingen tror meg der jeg bor... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Pølse i Vaffel er SNADDER!!!! -Men ingen tror meg der jeg bor... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Kremt. Du er ikke den eneste som begår denne språkfeilen. Faktisk er det så vanlig å skrive "går så det griner" at jeg måtte slå det opp. Men det heter gviner. http://www.sprakradet.no/nb-no/Toppmeny/Publikasjoner/Spraaknytt/Spraknytt-22008/Gviner-eller-griner/ Virkelig?? Har jeg aldri hørt. Men stoler jo på deg. Og på Språkrådet. Riktignok får man over 20000 treff når man googler "går så det griner" og ca. 200 treff ved googling av "går så det gviner", men vanlige folk skal man jo ikke høre på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.s Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Pølse i Vaffel er SNADDER!!!! -Men ingen tror meg der jeg bor... grøss... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ------200908 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 grøss... Tror neppe du har smakt det ;o) Godt se, med sennep og ketshup på ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.s Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Tror neppe du har smakt det ;o) Godt se, med sennep og ketshup på ) Hø, hø.. Skal ikke dømme uten å ha smakt. Hm... Aner jeg en utfordring? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -----200908 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hø, hø.. Skal ikke dømme uten å ha smakt. Hm... Aner jeg en utfordring? -synes godt du skal gjøre det. Mange synes det er "helt greit" av de som ikke er vant til det.. Derimot sverger jo flest til lompa ) -Naturlig nok.. Prøv du, så skal du se at det ikke er så ille. Vi bruker jo søtt syltetøy til salt middag, noen steder vet jeg de bruker søt lefse til salt suppe osv... Likevel... pølse i vaffel er visst det rareste (selv om norge er det eneste landet med lompe til pølser. andre har brød eller ingen ting) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Kremt. Du er ikke den eneste som begår denne språkfeilen. Faktisk er det så vanlig å skrive "går så det griner" at jeg måtte slå det opp. Men det heter gviner. http://www.sprakradet.no/nb-no/Toppmeny/Publikasjoner/Spraaknytt/Spraknytt-22008/Gviner-eller-griner/ Det er jeg klar over, men jeg _velger_ å bruke "griner", det er et morsommere uttrykk. Det er det samme som uttrykket "I hytt og vær" som jeg alltid sier/skriver som "I hytt og gevær". :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Det er jeg klar over, men jeg _velger_ å bruke "griner", det er et morsommere uttrykk. Det er det samme som uttrykket "I hytt og vær" som jeg alltid sier/skriver som "I hytt og gevær". :-) Jeg synes også "hytt og gevær" er ganske morsomt! :-) Jeg tar det for gitt at folk som hører meg si det skjønner at det ikke er fordi jeg ikke har skjønt hvordan uttrykket _egentlig_ er! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Jeg synes også "hytt og gevær" er ganske morsomt! :-) Jeg tar det for gitt at folk som hører meg si det skjønner at det ikke er fordi jeg ikke har skjønt hvordan uttrykket _egentlig_ er! ;-) Nemlig! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Her er vår: Mandag: Spagetti med spinat- og norzolasaus Tirsdag: Ovnsbakt laksefilet på en seng av rotgrønnsaker Onsdag: Tomatsuppe med kyllingkjøttboller Torsdag: Fiskesuppe Fredag: Ovnsstekt kylling med pommes frites Jammi, jeg ble veldig intresert i hvordan du lager laksen med grønnsaker, har du lyst til å dele den med meg? Tusen takk for svar. Vennlig hilsen en nybegynner på ukesmenyfronten ;-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Når folk svarer på slike tråder så blir aldri disse rettene nevnt... Folk her er oversunne, m wok grønnsaker og fisk i alle fasonger ;-) Problemet mitt er at det alt for ofte blir slike retter, derfor prøver jeg nå å planlegge på forhånd ;-D Mannen min kaller meg "Lubben Barbie", så jeg prøver å spise sundt, bare ikke så lett bestandig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.