Katt-ja Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Mandag: Grandiosa pizza Tirsdag: Spagetti ala Capri Onsdag: Pølser Torsdag: Big One Pizza Fredag: Pannekaker Lørdag: Kebab Søndag: Mc Donlalds stor big mac m/milkshake Hehe :-) Det er ikke så fryktelig sjelden at noe fra den menyen der serveres hos oss... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 ''Mandag: Vafler (frøken fikk velge rett i dag, siden det er første dagen i ny stor barnehage)'' Pass deg for å si det høyt her inne - vi hadde det en gang for hundre år siden da poden var knøttis og hadde spist middagsglass først. Jeg fortalte det her inne med en humoristisk snert og jaggu fikk jeg det tilbake laaang tid etterpå! Men da i form av at det var nesten omsorgssvikt.... *Himler med øynene* Som om noen har dødd av å spise vafler til middag en dag... Er sikker på at ungen din storkoste seg med vaflene! ) Vafler er nok ikke så mye verre enn pølser og pose-potetmos... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Jammi, jeg ble veldig intresert i hvordan du lager laksen med grønnsaker, har du lyst til å dele den med meg? Tusen takk for svar. Vennlig hilsen en nybegynner på ukesmenyfronten ;-D Jeg bruker ofte frosne laksefileter som tines først. Skjærer opp rotgrønnsaker som vi har i huset, f.eks. gulrøtter, pastinakk (kjempegodt!), fenikkel, persillerot, reddiker, vårløk/purre, sukkererter, løk. Legges i en langpanne eller stor ildfast form og stekes på 225 grader i 10-15 minutter. Deretter legges laksefiletene som saltes og pepres oppå grønnsakene og det hele steker videre i ca 15 minutter. Serveres med ovnsstekte poteter eller ris. Går sikkert med kokte poteter også, men det spiser vi bare til fårikål her i huset. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Jeg bruker ofte frosne laksefileter som tines først. Skjærer opp rotgrønnsaker som vi har i huset, f.eks. gulrøtter, pastinakk (kjempegodt!), fenikkel, persillerot, reddiker, vårløk/purre, sukkererter, løk. Legges i en langpanne eller stor ildfast form og stekes på 225 grader i 10-15 minutter. Deretter legges laksefiletene som saltes og pepres oppå grønnsakene og det hele steker videre i ca 15 minutter. Serveres med ovnsstekte poteter eller ris. Går sikkert med kokte poteter også, men det spiser vi bare til fårikål her i huset. Er pastinakk sånn "forvokst" selleri? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Er pastinakk sånn "forvokst" selleri? Nja. Det ligner på persillerot, men smaker mye bedre. http://no.wikipedia.org/wiki/Pastinakk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Nja. Det ligner på persillerot, men smaker mye bedre. http://no.wikipedia.org/wiki/Pastinakk Det var selvfølgelig persillerot jeg mente. Må alltid konsentere meg for å huske forskjellen på selleri og persillerot. Ble inspirert av oppskriften din :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Det var selvfølgelig persillerot jeg mente. Må alltid konsentere meg for å huske forskjellen på selleri og persillerot. Ble inspirert av oppskriften din :-) Så fint:-) Det er veldig godt og likes av både store og små her i huset. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Jeg bruker ofte frosne laksefileter som tines først. Skjærer opp rotgrønnsaker som vi har i huset, f.eks. gulrøtter, pastinakk (kjempegodt!), fenikkel, persillerot, reddiker, vårløk/purre, sukkererter, løk. Legges i en langpanne eller stor ildfast form og stekes på 225 grader i 10-15 minutter. Deretter legges laksefiletene som saltes og pepres oppå grønnsakene og det hele steker videre i ca 15 minutter. Serveres med ovnsstekte poteter eller ris. Går sikkert med kokte poteter også, men det spiser vi bare til fårikål her i huset. Denne gleder jeg meg til å prøve. Tusen hjertelig takk. Ha en god natt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Dette blir neste ukes meny: (siden den ble laget i går, kommer fredag,lørdag og søndag på nytt fra denne uken) Fredag: Fiskewok Lørdag: Taco Søndag: Andebryst med appelsinsaus. (trenger fremdeles en oppskrift, om noen har en god en, men ellers bruker jeg en jeg fant på nettet.) Mandag: Hjemmelaget tomatsuppe og grove pannekaker Tirsdag: Laks ala AV :-D Onsdag: Koteletter Torsdag: Spagetti med kjøttsaus Denne uken gikk faktisk helt greit:-D Ble byttet på to dager, og har kun vært i butikken mandag når jeg handlet inn, og i dag skal jeg for å kjøpe inn fisken da. Helt utrolig.... Jeg har til og med bakt brød (kremt i brødbakermaskinen......) Noen som har noen litt grove saftige oppsrifter på brød i brødbaker maskin? Jeg angrer litt på hele kjøpet for jeg bruker den så sjelden, og når jeg skal bake grovbrød, bruker jeg den aldri, og jeg som elsker grovt brød... For en bortkastet invistering. Ha en flott helg folkens:o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Dette blir neste ukes meny: (siden den ble laget i går, kommer fredag,lørdag og søndag på nytt fra denne uken) Fredag: Fiskewok Lørdag: Taco Søndag: Andebryst med appelsinsaus. (trenger fremdeles en oppskrift, om noen har en god en, men ellers bruker jeg en jeg fant på nettet.) Mandag: Hjemmelaget tomatsuppe og grove pannekaker Tirsdag: Laks ala AV :-D Onsdag: Koteletter Torsdag: Spagetti med kjøttsaus Denne uken gikk faktisk helt greit:-D Ble byttet på to dager, og har kun vært i butikken mandag når jeg handlet inn, og i dag skal jeg for å kjøpe inn fisken da. Helt utrolig.... Jeg har til og med bakt brød (kremt i brødbakermaskinen......) Noen som har noen litt grove saftige oppsrifter på brød i brødbaker maskin? Jeg angrer litt på hele kjøpet for jeg bruker den så sjelden, og når jeg skal bake grovbrød, bruker jeg den aldri, og jeg som elsker grovt brød... For en bortkastet invistering. Ha en flott helg folkens:o) Denne uke har vi hatt/har: 1) kalkunbryst m/sursøt saus + grønnsaker og ris 2) grove pannekaker 3) ørret m/grønnsaker og potet 4) taco 5) hoppet over middag en dag 6) grøt 7) spiser ute Kan ikke sette opp neste ukes meny da den ikke er planlagt. Men gjetter det blir kalkun igjen en dag (siden vi har kjøpt det i kjøledisken)- denne gang med karrisaus og gr.saker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Dette blir neste ukes meny: (siden den ble laget i går, kommer fredag,lørdag og søndag på nytt fra denne uken) Fredag: Fiskewok Lørdag: Taco Søndag: Andebryst med appelsinsaus. (trenger fremdeles en oppskrift, om noen har en god en, men ellers bruker jeg en jeg fant på nettet.) Mandag: Hjemmelaget tomatsuppe og grove pannekaker Tirsdag: Laks ala AV :-D Onsdag: Koteletter Torsdag: Spagetti med kjøttsaus Denne uken gikk faktisk helt greit:-D Ble byttet på to dager, og har kun vært i butikken mandag når jeg handlet inn, og i dag skal jeg for å kjøpe inn fisken da. Helt utrolig.... Jeg har til og med bakt brød (kremt i brødbakermaskinen......) Noen som har noen litt grove saftige oppsrifter på brød i brødbaker maskin? Jeg angrer litt på hele kjøpet for jeg bruker den så sjelden, og når jeg skal bake grovbrød, bruker jeg den aldri, og jeg som elsker grovt brød... For en bortkastet invistering. Ha en flott helg folkens:o) ja, ja, det skar seg i dag da, når jeg på vei til butikken rett fra jobb, hadde glemt lommeboken min på jobben.... Grrrr. Ja, ja, så nå sitter vi her da og venter på pizzan :-D God helg alle! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Jeg bruker ofte frosne laksefileter som tines først. Skjærer opp rotgrønnsaker som vi har i huset, f.eks. gulrøtter, pastinakk (kjempegodt!), fenikkel, persillerot, reddiker, vårløk/purre, sukkererter, løk. Legges i en langpanne eller stor ildfast form og stekes på 225 grader i 10-15 minutter. Deretter legges laksefiletene som saltes og pepres oppå grønnsakene og det hele steker videre i ca 15 minutter. Serveres med ovnsstekte poteter eller ris. Går sikkert med kokte poteter også, men det spiser vi bare til fårikål her i huset. NAM NAM, tusen takk for deilig oppskrift, smakte supergodt, også så utrolig enkelt. Vi hadde ris til, og restene tar jeg med meg på jobben som lunsj. Takk igjen. Vennlig hilsen og ha en flott kveld 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.