Gå til innhold

Leksehjelp etter skoletid på skolen

Gjest mamsemor

Anbefalte innlegg

Gjest mamsemor

er et tilbud vi får nå fra skolestart, det skal blir spennende, en time pr uke for de som vil. Og det vil vi jo selvfølgelig :)

Sikkert mange skoler som har hatt dette lenge, er dere fornøyde ?

PS dette er utenom SFO, en lærer som står for leksehjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mamsemor

Sønnen min har leksehjelp,men det er det barnevernet som betaler...

Akkurat, nei her er det skolen som gir tilbudet for alle som vil. Heeeeeeelt gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jepp jepp jepp

Akkurat, nei her er det skolen som gir tilbudet for alle som vil. Heeeeeeelt gratis.

Men det er jo bra,alle burde hatt et slikt tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamsemor

Men det er jo bra,alle burde hatt et slikt tilbud.

Absolutt, for jeg er nemlig imot lekser hjemme, barna burde få slippe det :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer: Hvorfor burde alle barn slippe lekser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jepp jepp jepp

Enig!

De har nok med de timene de er på skolen om ikke de skal ha skole hjemme også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamsemor

Jeg bare lurer: Hvorfor burde alle barn slippe lekser?

Tar du med deg jobben hjem på ettermiddagene ? At du må sitte en til to timer hver ettermiddag å gjøre ekstraarbeider.

Barna har andre aktiviteter de gjerne vil holde på med på ettermiddagene.

Så jeg er for å ha litt lengere skoledager, slik at de også kan få fri til hva de vil på ettermiddagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du med deg jobben hjem på ettermiddagene ? At du må sitte en til to timer hver ettermiddag å gjøre ekstraarbeider.

Barna har andre aktiviteter de gjerne vil holde på med på ettermiddagene.

Så jeg er for å ha litt lengere skoledager, slik at de også kan få fri til hva de vil på ettermiddagene.

Må bare minne om elevene _ikke_ gjør leksene for å tilfredsstille læreren! Det er ment som en repetisjon av det de har lært på skolen, og er en vesentlig del av læringsprosessen!

Og til det første spørsmålet ditt: JA! Jeg har definitivt med meg jobben hjem! Jeg har møter hver morgen fra 08-08.30, deretter underviser jeg fra 08.30-14.10, deretter møter av ulike slag, samarbeidstid m.m. til 15.30. Da henter jeg ungene mine, lager mat, ja det som alle foreldre gjør!

Og etter at ungene har lagt seg, begynner jeg med etterarbeid (retting av prøver, går igjennom innleveringsoppgaver osv.) og deretter forbereder jeg neste dags 6 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...