Gå til innhold

Hvor mye plommesaft kan jeg gi?

Gjest plummum

Anbefalte innlegg

Gjest plummum

Babyen min på 5 mnd fikk smake plommesaft for første gang i dag, hun ELSKET det... men jeg turte ikke gi så mye pga jeg var redd hun skulle få vondt i magen av det.

Hvor mye kan jeg gi egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke gitt mye i begynnelsen. Kommer litt an på hvor mye annet enn MM/ MME babyen har fått før såklart. Det er jo lurt å begynne med smakebiter, og gradvis trappe opp mengden. Plomme virker jo også stoppende på magen, så dersom magen er løs er det sikkert ikke bra med for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gitt mye i begynnelsen. Kommer litt an på hvor mye annet enn MM/ MME babyen har fått før såklart. Det er jo lurt å begynne med smakebiter, og gradvis trappe opp mengden. Plomme virker jo også stoppende på magen, så dersom magen er løs er det sikkert ikke bra med for mye.

Skrev stoppende, mente løsende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Mange går tidlig i fellen med å venne barnet til saft i stedet for vann. Jeg ville i størst mulig grad unngått saft og gitt vann i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plummum

Mange går tidlig i fellen med å venne barnet til saft i stedet for vann. Jeg ville i størst mulig grad unngått saft og gitt vann i stedet.

Tenkte jo ikke som tørstedrikk da, men for å forebygge problemer med magen pga grøten som hun nettopp har begynt med.

Så jeg lurte på hvor mye jeg kunne gi - uten at det fikk motsatt effekt og gav henne mageknipe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...