Gå til innhold

Skolestart i dag :-)

Lisabeth

Anbefalte innlegg

Flere som har hatt skolestarter i dag?

Hos oss gikk dagen veldig greit. Alle ungene gikk fram og hilste på rektor og lærer, stod som perler på en snor og satt relativt stille i første økt. Mulig noe preget av stundens alvor :-)

Dagens høydepunkt hadde vært å leke med fadderene. Og å få eget busskort med bilde. Resten av inntrykkene hadde han knapt tid til å fortelle om...

Stor dag! Overgangen fra barnehage til skole er et stort sprang synes jeg, brått blir de mer selvstendige og jeg mister detaljoversikten over det som skjer. Spennende - og litt vemodig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaaaaaaaaaaa..... Vi hadde også en forventningsfull storesøster som begynte på skole idag. Det gikk veldig bra, og hun er såre fornøyd med dagen. Måtte det fortsette. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, storebror begynte på skolen i dag.

Han har egentlig vært ganske så avventende til hele greia og ikke ville snakke noe særlig om det. Men i går kveld gikk vi gjennom sekken og penalet, merket med navn osv. Og da kom spenninga.

I natt har han nesten ikke sovet (iflg seg selv) for han har vært så spent. Og da jeg vekket han i morres sa han med et smil: I dag blir jeg skolebarn!

Skolen svarte heldigvis til forventningene. Og det var stolte og rørte foreldre som måtte konstatere at "lille nn" er blitt stor skolegutt.

På ettermiddagen har vi feiret dagen med besøk av besteforeldre til pølsespising og kake. En stor dag for alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Ja, skolestarter her og:-)

Spenningen var stor i går kveld, så dermed var det vanskelig å få sove, og det var derfor ikke lett å få ho våken i morges. Men da jeg sa "husk at det er første dag på skolen i dag", da omtrent hoppet ho ut av senga i samme sekund. Trett var ho, så det ble endel gjesping utover dagen, men det blir nok bedre i morgen. Hos oss startet det med at rektor kom på klasserommet og ønsket oss velkommen. Barna fikk ei lita skoletime, og etter første friminutt møtte alle klassene fra første til tiende opp i idrettshallen. Der ble alle nye elever og lærere presentert. Første klasse ble bedt om å komme fram og rektor hilste på ett og ett barn, og presenterte barna for forsamlingen, med navn og bosted. Etterpå dro foreldrene hjem, og lærerne fikk ha barna for seg selv. Datteren min var svært fornøyd med dagen da den var ferdig, og kunne stolt vise fram at ho hadde fått ei skolebok, og ho gleder seg til morgendagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, her var det stor spenning i dag tidlig.

Jentungen begynte på skolen, først var det oppmøte i skolegården der alle de andre elevene sang for 1.klassingene. Så var det opprop og håndhilsing før de gikk inn i klasserommene. Læreren hadde rene skuespillet og viste fram sin egen gamle skolesekk, leste bok og så sang de litt. (alle 5-åringer i bhg og 1.klassinger i kommunen har felles sangrepertoar)

Så skulle foreldrene ut mens barna skulle tegne litt, men det gikk ikke jentungen med på. Jeg og en annen mor måtte være igjen, for dette var farlig! Etter litt overtalelse gikk ungen med på å tegne seg selv på 1.skoledag, hun var helt på gråten hver gang læreren kom litt for nær og blåholdt i meg.

Etter at seansen var slutt fikk hun en liten reaksjon og var ganske sutrete og sinna men hun har svart alle som har spurt i ettermiddag at det har gått helt bra og at det var litt morsomt og litt skummelt.

I morgen er det sfo først før skolen begynner 9.15, så da må hun være der alene uten mamma (og det er kanskje like greit) -litt spent på hvordan leveringen går i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Jepp - her var det minstejenta som steg over i skolebarnas rekker. :-)

Hun har glede-gruet seg en stund, her i huset hadde vi nemlig skolestarter i fjor også, og hun har servert historier av både det gode og onde slaget om hva skole egentlig er for noe. He-he.

Dagen gikk kjempefint, og etter skolen gikk vi jentene ut på restaurant for å feire den store begivenheten.

Deilig å ha begge på samme sted, og i morgen begynner vi å øve på å komme hjem til tomt hus. Tiden flyr! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja storebror her i huset var også skolestarter i går. Gjett om han var stolt (og noe nervøs) . Pappan var med inn den første timen mens jeg måtte bli med lillebror på tilvenning i ny barnehage. Jeg var selvfølgelig _litt_ engstelig for hvordan det skulle gå uten mamma. Helt uten grunn selvfølgelig:-)

Storebror var bare så klar for skolestart nå. Han er 6,5 år nå og en flott gutt som er trygg på seg selv. Det skolefaglige tar han på strak arm (har lest lenge) og jeg tror det skal gå helt fint med alt det andre også. Holde orden på sakene sine, huske beskjeder osv. SFO var visst også helt topp. Han skal øve seg på å gå hjem alene en dag i uka. Skal låse seg inn sammen med nabogutten og kose seg alene 1,5 time til jeg kommer hjem. Tror nok han vil vokse mye på dette ansvaret.

Vi var ute og spiste i går for å feire skolegutten vår og da kom jammen matteboka opp mens vi ventet på maten. Leksene måtte visst gjøres unna:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...