Henrikke67 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Program 1: http://www.dr.dk/Dokumentar/tv/DR1/2007/1204134739.htm Program 2: http://www.dr.dk/Dokumentar/tv/DR1/2007/1204134739_1.htm Fikk ikke til å se dette programmet på pc'en min jeg... Er det noe spesielt program man må ha nedlastet for å se det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg syns det var kjedelig og intetsigende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Æsj! Jeg har ikke fått med meg programmet, jeg.. Er det på nrk? -Noen familier er tydeligere enn andre på at barnet/barna er forskjellige fra de egenfødte, mens andre prøver å dysse ned dette med forskjellene. Vi har forsøkt å lande et sted midt mellom. Har et egenfødt og et adoptert barn. Adoptivbarnet oppdaget tidlig at det var "gult" og at det ville ha samme nesa som vi andre og ikke en flat en.. Tror da det er viktig å være åpen i forhold til at ja, vi er forskjellige, men ja, vi er også alle norske.. nå.. (vanskelig å uttrykke seg korrekt her, men jeg prøver). Det jeg synes har vært mye verre for oss, er min svigermor, som gjør veldig tydelig forskjell på barnebarna sine. Dette gjelder ikke bare vår adopterte, men generelt. 3 av barnebarna er mer "verdt" enn andre (har jeg fått midt i fleisen). Vel, det ho sa da det hadde kommet en ny baby i familien og min egenfødte sa at "jeg skal adoptere, jeg" var: "Synes dere skal føde barn selv, jeg. Det er mere stas det..". Da stod det mange rundt og hørte på, inkl. adoptivbarnet vårt, og DA kan man begynne å snakke om forskjeller!... Litt utenom tema? Kanskje, men jeg måtte få det ut!! Den dama kan ikke være rett på en flekk!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Black and White mom Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Da jeg overraskende ble gravid var folk rund meg opptatta av at jeg endelig skulle bli MAMMA. Men det ble jeg da hentet ønskebarnet noen år tidligere. Min kloke far svarte de som var tankeløse nok til å si dette så fint: Ja ja, jeg håper vi grier å bli like glade i den nye babyen som vi allereder er i X. Da ble det stille. Foreldrene mine har 4 barnebarn som betyr like mye for dem. Et kom med fly, et er bonusbarnebarn og to er magebarn. Og alle er like verdifulle for de stolte besteforeldrene. Hun går glipp av mye, svigermora di... Ja, hun går glipp av mye og har ikke fått tildelt mest mellom ørene, stakkar.. Ho har sagt -og gjort så mye dumt gjennom årene at jeg ikke klarer å forholde meg til henne lenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meimei Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg syns det var kjedelig og intetsigende. Jeg synes også at dette programmet var kjedelig og intersigende, og viste personer som etter min mening virket usikre i foreldrerollen. Jeg følte iallefall ingen gjenkjennelse med noen av foreldreparene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
l@bamba Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 ''Men jeg synes det var litt mye fokus på at barna var annerledes, at de var brune og foreldrene hvite.'' Her i huset er farge ett tema hver eneste deg. 3 åringen er generelt opptatt av farger, og når vi er inne på farger spør han ofte om hvilken farge han er, og hvilken farge jeg (eller faren er). Han er nok i ferd med å oppdage at det ikke er så mange rundt han som har den samme fargen som han. Inntil videre er hans egen konklusjon at han er brun som en kvist i parketten, og en kamel. Jeg er beige som en tortillalefse. hehe...våre barn er brune, og alle andre her er bleike ifølge eldstejenta. Må si jeg føler meg bleik også...sommerbrun som jeg (tror jeg) er... Farge har også vært daglidags tema i huset her lenge. Men bare positivt å si om det altså... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krykkjemo Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 ''Men jeg synes det var litt mye fokus på at barna var annerledes, at de var brune og foreldrene hvite.'' Her i huset er farge ett tema hver eneste deg. 3 åringen er generelt opptatt av farger, og når vi er inne på farger spør han ofte om hvilken farge han er, og hvilken farge jeg (eller faren er). Han er nok i ferd med å oppdage at det ikke er så mange rundt han som har den samme fargen som han. Inntil videre er hans egen konklusjon at han er brun som en kvist i parketten, og en kamel. Jeg er beige som en tortillalefse. ha, ha...min gutt sier at mamma er ROSA!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attekattenoa Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 ha, ha...min gutt sier at mamma er ROSA!!! Jeg har både vært rosa og gul tidligere, men nå er det altså beige som gjelder. Min svigerfar arbeidet med mange Etiopiere da han var utstasjonert i Kongo (tror jeg det var) for ca 40-50 år siden. Han fortalte at de fra Etiopia annså seg fra for å være den hvite rasen, mens han selv var i kategorien rosa. Så kanskje vi er rosa. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Fikk det ikke med meg, dessverre.... Håper det kommer i reprise eller er mulig å se på nett. Var det 2 deler? Får i så fall prøve å få med meg del 2, om ikke annet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Fikk det ikke med meg, dessverre.... Håper det kommer i reprise eller er mulig å se på nett. Var det 2 deler? Får i så fall prøve å få med meg del 2, om ikke annet Del 2 mandag, etter hvert repriser på NRK2: http://www.nrk.no/programmer/sider/naar_storken_svikter_-_fem_aar_etter/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Fikk ikke til å se dette programmet på pc'en min jeg... Er det noe spesielt program man må ha nedlastet for å se det? Du kan se begge programmene neste uke. Evt. se reprisene på NRK2 hvis du vil se dem i riktig rekkefølge: http://www.nrk.no/programmer/sider/naar_storken_svikter_-_fem_aar_etter/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Del 2 mandag, etter hvert repriser på NRK2: http://www.nrk.no/programmer/sider/naar_storken_svikter_-_fem_aar_etter/ Jeg får se del 2 til mandag da, og del en i september :-D Tusen takk... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trebarnsmamman Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Det har vært en del fokus på farger i vår familie. Vi har to adopterte og en attpåklatt fra magen. Minsten er veldig opptatt av at de to eldste er brune, og syns det er urettferdig at bare hun i søskenflokken er bleik. Hun er også opptatt av at vi har fått to adoptivbarn, og bare ett fra magen (altså henne selv). Betyr det at vi syns det er bedre med adoptivbarn? Etter at vi hadde vært i fødelandet til de to eldste, sammen med en annen familie med to adoptivbarn, og besøkt barnehjemmene de kom fra, måtte vi pent gjøre en avtale med fødeavdelingen der hun ble født, og toge opp to familier for å se på hennes fødested også. Vi syns vi er en vanlig familie som ikke har spesielt mye fokus i det daglige på at to av barna er adoptert, men forskjellene er allikevel følsomme for minsten. Men heldigvis, alle tre er kjempegode venner, og de to eldste forguder minsten og tar henne med på alt mulig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Det har vært en del fokus på farger i vår familie. Vi har to adopterte og en attpåklatt fra magen. Minsten er veldig opptatt av at de to eldste er brune, og syns det er urettferdig at bare hun i søskenflokken er bleik. Hun er også opptatt av at vi har fått to adoptivbarn, og bare ett fra magen (altså henne selv). Betyr det at vi syns det er bedre med adoptivbarn? Etter at vi hadde vært i fødelandet til de to eldste, sammen med en annen familie med to adoptivbarn, og besøkt barnehjemmene de kom fra, måtte vi pent gjøre en avtale med fødeavdelingen der hun ble født, og toge opp to familier for å se på hennes fødested også. Vi syns vi er en vanlig familie som ikke har spesielt mye fokus i det daglige på at to av barna er adoptert, men forskjellene er allikevel følsomme for minsten. Men heldigvis, alle tre er kjempegode venner, og de to eldste forguder minsten og tar henne med på alt mulig. Jeg ler så jeg griner..... Milde, ser for meg dere inn på føden. Supersøtt :-DDD Måtte lese det opp for gemalen også, vi humrer og ler enda. Ha en flott helg. ps. flott taktlet forresten, at dere tok følelsene til minsten på alvor, og tok turen til føden. Viktig og riktig :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carla2 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Det har vært en del fokus på farger i vår familie. Vi har to adopterte og en attpåklatt fra magen. Minsten er veldig opptatt av at de to eldste er brune, og syns det er urettferdig at bare hun i søskenflokken er bleik. Hun er også opptatt av at vi har fått to adoptivbarn, og bare ett fra magen (altså henne selv). Betyr det at vi syns det er bedre med adoptivbarn? Etter at vi hadde vært i fødelandet til de to eldste, sammen med en annen familie med to adoptivbarn, og besøkt barnehjemmene de kom fra, måtte vi pent gjøre en avtale med fødeavdelingen der hun ble født, og toge opp to familier for å se på hennes fødested også. Vi syns vi er en vanlig familie som ikke har spesielt mye fokus i det daglige på at to av barna er adoptert, men forskjellene er allikevel følsomme for minsten. Men heldigvis, alle tre er kjempegode venner, og de to eldste forguder minsten og tar henne med på alt mulig. "Etter at vi hadde vært i fødelandet til de to eldste, sammen med en annen familie med to adoptivbarn, og besøkt barnehjemmene de kom fra, måtte vi pent gjøre en avtale med fødeavdelingen der hun ble født, og toge opp to familier for å se på hennes fødested også." Den var søt )) Det blir som med hentereisefilmer... Vi må nok lage en film til han som "bare" kom fra sykehuset og Hilsen fra meg som også har en fra magen og to adopterte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cali 3 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Synst og dette programe var greit, men var det ikke litt dårligt klippet.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pepa Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg synes også at dette programmet var kjedelig og intersigende, og viste personer som etter min mening virket usikre i foreldrerollen. Jeg følte iallefall ingen gjenkjennelse med noen av foreldreparene. Jeg syntes også det var litt stusselig å se hvordan noen av foreldrene snakket om barna sine. Syntes de virket litt vel selvsentrerte. Spesielt reagerte jeg på måten foreldrene til gutten fra Korea snakket om ham og følelsene hans som om han ikke var tilstede! Han er tross alt 5 år, og så på meg ut til å følge med på det de voksne snakket om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Synst og dette programe var greit, men var det ikke litt dårligt klippet.. Hvordan dårlig klippet merer du? Jeg synes det kom fram mange fine tanker omkring frykt for rasisme og forskjellsbehandling. Hadde mye av de samme tankene da gutten min begynte på skolen, men nå tenker jeg ikke noe særlig på det lenger fordi vi ikke opplever det. Men en ting jeg reagerte litt på var den familien som fikk et biologisk barn i tilleg til sine to fra Sør-Afrika. Slik det ble presentert i programmet virket det som om alt fokus var på babyen og om de evt. skulle ha et barn nr.4. De to største ble på en måte plassert ute på sidelinja synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.