pus Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Hei Jeg er ei jente på 35 år, med 2 barn på 5 år. Jeg er alenemor. Jeg eier en leilighet, har bil og sparepenger. Om 1 år begynner mine små på skolen. De har gått i barnehage fra de var 1 år. Jeg jobber ikke for øyeblikket. Så til saken: Jeg føler meg veldig rastløs. Jeg er dritt lei A-4 livet med alle forpliktelser og ansvar, og alt man "MÅ" og "BØR" gjøre/ eller ikke gjøre hele tiden. Jeg trenger forandring, kjenne litt mer frihet, opplevelser- og muligens å "rase" fra meg før jeg kan komme tilbake å faktisk sette pris på et A-4 liv. Tanken er at jeg faktisk har et valg- og muligheten til å gjøre noe med livssituasjonen! Og skal jeg gjøre noe, må jeg gjøre det NÅ! Tenkte å f.eks. leie ut leiligeten for 1 år, fullt møblert. Ta ungene ut av barnehagen. Bo noen måneder 1 sted, f.eks. i USA ( hvor jeg muligens har noen som kan hjelpe meg) og har flere steder å bo når jeg kommer hjem til Norge på besøk i ny og ne. Det jeg ønsker, og trenger innspill på, er om noen her har erfaring fra noe lignende, og/eller synspunkter mtp barna og hvordan innvirkning et slikt år kan ha på de!? Thanx!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 har ikke noe erfaring eller råd å komme med, men ville bare si jeg synes det hørtes kjempespennende ut! hadde jeg hatt muligheten som du har ville jeg slått til... Tror du vil angre seinere hvis du ikke gjør det. særlig hvis du vet du har folk som stiller opp for deg både i USA, og her hjemme.. Tror ungene ville synes det hadde vært en knall opplevelse. Tenk hvor mye de opplever og lærer som andre barn på den alderen aldri får sjansen til... De er jo sammen med mammaen sin, og så lenge dere kommer hjemom av og til tror jeg det vil være positivt for dere alle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Hvis du har lyst og mulighet - gjør det! Bare en liten ting vedr. USA: Husk at det er temmelig vanskelig å få oppholdstillatelse der utover tre måneder, med mindre du skal studere eller har fått en helt spesiell jobb. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Jeg har ingen erfaring med dette selv. Men jeg har snakket med to par som hadde med barn på seiltur jorda rundt. De var veldig positive. De opplevde jo selvsagt ting som ikke var så kult, men helheten var utrolig bra. Men dette kommer antagelig til å koste mye, så det må du jo kunne klare. Og det er nok smart å undersøke godt først med hensyn til steder å bo, evt. jobber osv. Dumt å stå med sjegget i postkassa og to unger på slep. Lykke til:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest modi Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Barn tilpasser seg lett nye miljøer når de er små. Hvis du stagnerer i livet kan nye omgivelser og opplevelser hjelpe deg. Men dersom barna blir hjemme med deg hele dagen, blir vel hverdagskravene like mye som før? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hvis du ikke jobber for tiden, så har du kanskje inntekt ett annet sted fra? Da er det ikke sikkert at de tillater så lange utenlandsopphold. Feks hvis du går på arbeidsledighetstrygd så kan du ikke reise. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.