Gå til innhold

Må man søke på nytt hvert barnehageår? (stønad)

Gjest for et kaos

Anbefalte innlegg

Gjest for et kaos

Jeg har ikke fått stønad til barnetilsyn i juli eller nå i august. Må man søke på nytt hvert år? Trodde ikke jeg fikk i juli siden det er betalingsfri mnd, men trodde det ville gå som normalt når ungen går i samme barnehage (kommunal). Man mister jo ikke plassen sånn uten videre!? Blir litt oppgitt hvis man må søke på nytt.. tar jo en evighet før man får svar, så er det hauger med papirer som skal sendes inn. Hvilket skjema skal jeg i så fall bruke? Husker jeg nesten fikk nervesammenbrudd i fjor da jeg måtte søke om alt mulig rart da jeg ble enslig forsørger. Hvorfor gjøre alt så vanskelig for folk? er det for at man ikke skal orke å søke? Jaja.. det blir ikke mye penger i pungen denne mnd., hadde regna med de pengene. Kunne deikke i det minste sende et brev med søknadsskjema som vedlegg så man fikk sjans til å søke, så man slapp å vente på penger? Får man tilbakebetalt for de mnd man ikke fikk? Blir det i så fall kun for aug og evt. sept?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du må søke på nytt hvert år... Det er utrolig tungvint, men inegn vei utenom dessverre...

Jeg har sluppet å fylle ut søknadsskjema på nytt hvert år; har kun levert bhg.regningen for august hvor jeg har skrevet på barnets navn og fødselsnr., og at jeg ønsker fortsatt stødnad. (Mulig de også krevde lønnsslippen? Det husker jeg ikke i farta!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ikke mange dagene å få det godkjent og du får etterbetalt med en gang mener jeg å huske. :o) Litt tungvindt ja, men sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Det tar ikke mange dagene å få det godkjent og du får etterbetalt med en gang mener jeg å huske. :o) Litt tungvindt ja, men sånn er det.

Hvor lang tid det tar avhenger visst fra sted til sted. I fjor ventet jeg i to mnd fra jeg sendte søknad, og hadde fortsatt ikke fått hverken bekreftelse på at søknasden var motatt, eller noe vedtak. Men da ringte jeg, for å høre om de hadde mottatt søknaden eller om den var kommet bort. De mente jeg burde fått beskjed om at den var videresendt til nabokommunen(interkommunalt samarbeid) så det at jeg ikke hadde fått noen bekreftelse måtte være et mistak. Og så kunne de fortelle at vedtaket gikk i posten samme dag. Og det stemte, for neste dag lå vedtaket i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid det tar avhenger visst fra sted til sted. I fjor ventet jeg i to mnd fra jeg sendte søknad, og hadde fortsatt ikke fått hverken bekreftelse på at søknasden var motatt, eller noe vedtak. Men da ringte jeg, for å høre om de hadde mottatt søknaden eller om den var kommet bort. De mente jeg burde fått beskjed om at den var videresendt til nabokommunen(interkommunalt samarbeid) så det at jeg ikke hadde fått noen bekreftelse måtte være et mistak. Og så kunne de fortelle at vedtaket gikk i posten samme dag. Og det stemte, for neste dag lå vedtaket i posten.

Her tar det bare noen dager (Trondheim), det gjorde i alle fall det i fjor. Når man søker på nytt er det jo bare en formalitet egentlig så det skulle bare mangle. Minner meg på at jeg må huske å fakse avgårde søknaden i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...