Snikkersen Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Ser for meg en litt vanskelig høst når det gjelder 2.lassingen min og klær og utstyr. Han går på sfo etter skolen. Problemet er at sfo'en er ca 5 minutters gange fra skolen. Det er første året han har en slik ordning. De blir henten på skolen etter skoletid. Det går bra. Men jeg forventer meg et salig kaos når den kalde årstiden viser seg og han trenger dress, regntøy, støvler, votter (*grøss*), luer etc etc. Tips til hvordan organisere på best mulig måte? Å ha to av alt hjelper egentlig lite, siden han da kommer til å ende opp med å ha to sett dresser på sfo og ingen på skolen etc..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Snakk med dem og spør hva slags ordning de har på sånt! Han er jo garantert ikke den eneste som skal ha med seg ditt og datt til SFO, så de har vel sikkert et slags system på sånt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til ni Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Tenker dei vaksne må ta ansvar med å passe på at han får med seg tinga. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 ''Problemet er at sfo'en er ca 5 minutters gange fra skolen. '' Ja, det høres veldig tungvint ut. Hos oss er den rett ved siden av, og de kan bruke samme garderobe. Har ingen løsning for deg, vil bare tro at mange har samme type problem her og noen må vel ha tenkt på en løsning - spør deg for. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Hos oss er sfo på samme areal som klassearealet eller i naborommet så de har samme garderobe, heldigvis! ) Jeg vil tro skolen har ett opplegg hos dere for å passe på at de får med seg yttertøy og skolesekk i det minste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Snakk med dem og spør hva slags ordning de har på sånt! Han er jo garantert ikke den eneste som skal ha med seg ditt og datt til SFO, så de har vel sikkert et slags system på sånt? Hos oss er SFO på et annet område på skolen - men så langt unna at de har to garderober - og jada - det er et salig kaos. De voksne har ikke mulighet til å følge opp alle elevene og påsé at de får med seg alt - har med seg alt, eller gi beskjed om noe mangler. På et merkelig vis går det seg dog ganske bra til etter hvert - underlig nok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Vi har det også sånn. Du må ha tre av alt... Da leverer du ett sett på skolen på morgenen, ett sett ligger klart på sfo og ett sett er hjemme på vask. Mao - det er slutt på Troll- parkdresser... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EvyM Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Holder akkurat på å undre meg over det samme. 3 klassingen mn begynner på en annen avdeling på SFO og der har de ikke garderobeplass!! Slik var det i ferien også og da måtte de dra med seg alt frem og tilbake sfo/hjem hver dag. Men jeg tenkte at det sikkert ikke ville bli slik når skolen begynte. De har en knagg hver utenfor klasserommet hvor jeg har hengt regnklær, støvler, skift. Men er de på SFO så tror jeg ikke automatisk at de får gå til garderoben. Og hva hvis de har tatt med seg regnklærne fra skole til SFO. Da må de vel ta de med hjem da? Skal de bære på støvler, regntøy osv? Og hva når vinteren kommer og de skal ha tjukke klær, votter, luer mm... Jeg mener - de vil jo ikke at ungene skal bli kjørt til skolen - og det vil jo ikke vi foreldre heller - men jeg syns synd på dem som må bære på så utrolig mye. Det blir jo umulig for oss foreldre å følge med på hva som er hvor til enhver tid... Vi trenger ikke flere stressmoment i hverdagen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 På vår skole må barna ha dobbelt opp av alt fra 2. klasse. I første klasse er de på skole og sfo i det samme huset, så da rekker det med ett ekstra skift av alt. I år er det deilig, en i 1. klasse og en som går i 4. og har sluttet på sfo! Vi har drev å kjøpte opp noen billige dresser og regntøy etc. på supersalg i en billigbutikk. har dermed hatt 2 sett på sfo og to på skolen i en bag. Har sørget for å følge/ hente helt inn minst en- to ganger i uken for å flytte saker der de må være. Kjempestress. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.