Gjest Valnøtt Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Da er det avklaringenes dag - inntil videre. I gårsdagens episode har mor vært i møte med barnevernet, og det har far også. Far forstår ikke at mor kan tro at barnevernet vil at samværet skal stoppe akkurat nå - for det sa de da ikke til ham... Men etter en rask telefon viser det seg at joda - de sa det. Dermed er det endelig noen avklaringer - ungene skal være hjemme inntil videre. Nå har imidlertid onkel gitt lyd fra seg. Han lurer på i en nesten høflig tone om jeg kanskje "glemte" å si til barnevernet at han hadde hør, hør - tilbydt seg å holde tilsyn. Mor lagde seg en kopp av favoritt-teen med kanel idet hun skrev svaret om at jo - jeg sa det og bv syntes det var en elendig idé. Dessuten utsetter du ungene for risiko ved å videresende mailer med hva de har forklart til deres overgriper. Og så ble det helt stille - som om natten. Med dolere - jeg har en bedre dag i dag. Mye bedre! Og det har ungene også. Og den flotte stefaren - han har det også veldig, veldig fint :-) Og katten har det fint, morfar har det fint, gressklipperen er nyreparert og har det veldig fint, det er en fin dag :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Så bra! *klem* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Så bra! Kan du si litt mer om hvorfor barnevernet mente tilsyn fra onkel var en dårlig idé? Jeg tror jeg skjønner det, men vil gjerne vite sikkert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Godt du hadde nevnt for bv at onkel hadde tilbudt seg å holde tilsyn da. Når onkel tar kontakt i en nesten høflig tone ;-) Så godt at alt er så fint akkurat nå. Her er nemlig ikke gressklipperen i orden. Alt annet er flott (har ikke noe å klage over!), bare at gressklipperen mangler fremdrift. :-) Ha en fortsatt fin dag Valnøtt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 *hehe* Jeg godter meg virkelig over at du ser ut til rett og slett ser ut til å "parkere" hele eks-familien Du er sterk, og du skriver bra og underholdende om dette alvorlige temaet. *high five* Hele eks-hurven må mangle virkelighetssans. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klaymen Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Godt å høre at mye er fint i den Valnøttske heimen! Håper det fortsetter slik :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Så godt å høre at dere har en fin dag. Det fortjener dere virkelig, alle sammen. Nyt dagen og kos dere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 *ler* Snart blir det bok av dine forfattertalenter:-) Godt å høre at ting har roet seg litt hos dere også. Lykke til framover. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 I går kveld satt jeg og gledet meg til ny episode om Ishakkefolket. Kjære Valnøtt: Ta vare på innleggene dine her. Du skriver så godt at du burde gi ut en bok. En gang når alt har roet seg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Så bra! Kan du si litt mer om hvorfor barnevernet mente tilsyn fra onkel var en dårlig idé? Jeg tror jeg skjønner det, men vil gjerne vite sikkert. De spurte om jeg stoler på ham... Og poengterte at det er lite som tyder på at han vil være i stand til å sette grenser på bekostning av sin bror. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Godt du hadde nevnt for bv at onkel hadde tilbudt seg å holde tilsyn da. Når onkel tar kontakt i en nesten høflig tone ;-) Så godt at alt er så fint akkurat nå. Her er nemlig ikke gressklipperen i orden. Alt annet er flott (har ikke noe å klage over!), bare at gressklipperen mangler fremdrift. :-) Ha en fortsatt fin dag Valnøtt! Håh - gressklipper med fremdrift... Nei, sånn luksus er det ikke i nøttestad :-) Her står vi for fremdriften selv - hehe ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Så godt å høre Valnøtt! Ha en forsatt fin dag. *Klem* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hvorfor syntes BV det var en elendig ide m onkel som tilsyn? Hvor får onkel mailer fra som han videresender til ungene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hvorfor syntes BV det var en elendig ide m onkel som tilsyn? Hvor får onkel mailer fra som han videresender til ungene? Se tidligere "avsnitt" :-) Onkel kan ikke være tilsyn fordi han ikke vil være i stand til å vurdere barnas behov fremfor behovene til sin bror på en god måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Se tidligere "avsnitt" :-) Onkel kan ikke være tilsyn fordi han ikke vil være i stand til å vurdere barnas behov fremfor behovene til sin bror på en god måte. Ok, skjønner at historien er lang.... Er onkel vurdert uskikket til tilsyn av rette instans? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Ok, skjønner at historien er lang.... Er onkel vurdert uskikket til tilsyn av rette instans? Rette instans er barnevernet, og som du ser at jeg skriver synes de ikke onkel skal føre tilsyn. Hva tror du ville skjedd hvis ungene vil hjem fordi de er utrygge, mens onkel ikke synes pappa har gjort eller sagt noe som er "ille nok" til å dra? Eller hvordan tror du onkel stiller seg til å komme hjem med barna før avtalt tid fordi samværet ikke kunne gjennomføres etter planen - og dermed svekke saken til sin egen bror? Det er litt mye å kreve at en bror skal klare å se helt bort fra slektskapet med broren sin og kun holde fokus på slektskapet til nevøene sine. Ihvertfall i dette tilfellet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grågrønn Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Så flott Valnøtt! Og flott at barnevernet ga deg medhold og hadde styrke nok til å være tydelig mot far! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Åh, så godt at dette går rette veien! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Det gjør meg så utrolig glad å lese at BV virker å tro på det du sier 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Det er ting som tyder på at du slipper å kjempe alene fra nå av. Bra du og ungene blir tatt på alvor. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.