Gå til innhold

Ishakkefolket - avklaringenes dag

Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt

Da er det avklaringenes dag - inntil videre.

I gårsdagens episode har mor vært i møte med barnevernet, og det har far også. Far forstår ikke at mor kan tro at barnevernet vil at samværet skal stoppe akkurat nå - for det sa de da ikke til ham... Men etter en rask telefon viser det seg at joda - de sa det.

Dermed er det endelig noen avklaringer - ungene skal være hjemme inntil videre.

Nå har imidlertid onkel gitt lyd fra seg. Han lurer på i en nesten høflig tone om jeg kanskje "glemte" å si til barnevernet at han hadde hør, hør - tilbydt seg å holde tilsyn.

Mor lagde seg en kopp av favoritt-teen med kanel idet hun skrev svaret om at jo - jeg sa det og bv syntes det var en elendig idé.

Dessuten utsetter du ungene for risiko ved å videresende mailer med hva de har forklart til deres overgriper.

Og så ble det helt stille - som om natten.

Med dolere - jeg har en bedre dag i dag. Mye bedre! Og det har ungene også. Og den flotte stefaren - han har det også veldig, veldig fint :-)

Og katten har det fint, morfar har det fint, gressklipperen er nyreparert og har det veldig fint, det er en fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs. Wallace

3

• org

2

• Linnea78

2

• fillolin

2

Så bra!

Kan du si litt mer om hvorfor barnevernet mente tilsyn fra onkel var en dårlig idé? Jeg tror jeg skjønner det, men vil gjerne vite sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du hadde nevnt for bv at onkel hadde tilbudt seg å holde tilsyn da. Når onkel tar kontakt i en nesten høflig tone ;-) Så godt at alt er så fint akkurat nå. Her er nemlig ikke gressklipperen i orden. Alt annet er flott (har ikke noe å klage over!), bare at gressklipperen mangler fremdrift. :-) Ha en fortsatt fin dag Valnøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hehe* Jeg godter meg virkelig over at du ser ut til rett og slett ser ut til å "parkere" hele eks-familien :) Du er sterk, og du skriver bra og underholdende om dette alvorlige temaet. *high five*

Hele eks-hurven må mangle virkelighetssans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går kveld satt jeg og gledet meg til ny episode om Ishakkefolket.

Kjære Valnøtt: Ta vare på innleggene dine her. Du skriver så godt at du burde gi ut en bok. En gang når alt har roet seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Så bra!

Kan du si litt mer om hvorfor barnevernet mente tilsyn fra onkel var en dårlig idé? Jeg tror jeg skjønner det, men vil gjerne vite sikkert.

De spurte om jeg stoler på ham... Og poengterte at det er lite som tyder på at han vil være i stand til å sette grenser på bekostning av sin bror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Godt du hadde nevnt for bv at onkel hadde tilbudt seg å holde tilsyn da. Når onkel tar kontakt i en nesten høflig tone ;-) Så godt at alt er så fint akkurat nå. Her er nemlig ikke gressklipperen i orden. Alt annet er flott (har ikke noe å klage over!), bare at gressklipperen mangler fremdrift. :-) Ha en fortsatt fin dag Valnøtt!

Håh - gressklipper med fremdrift... Nei, sånn luksus er det ikke i nøttestad :-) Her står vi for fremdriften selv - hehe ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Hvorfor syntes BV det var en elendig ide m onkel som tilsyn?

Hvor får onkel mailer fra som han videresender til ungene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valnøtt

Hvorfor syntes BV det var en elendig ide m onkel som tilsyn?

Hvor får onkel mailer fra som han videresender til ungene?

Se tidligere "avsnitt" :-)

Onkel kan ikke være tilsyn fordi han ikke vil være i stand til å vurdere barnas behov fremfor behovene til sin bror på en god måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Se tidligere "avsnitt" :-)

Onkel kan ikke være tilsyn fordi han ikke vil være i stand til å vurdere barnas behov fremfor behovene til sin bror på en god måte.

Ok, skjønner at historien er lang....

Er onkel vurdert uskikket til tilsyn av rette instans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Ok, skjønner at historien er lang....

Er onkel vurdert uskikket til tilsyn av rette instans?

Rette instans er barnevernet, og som du ser at jeg skriver synes de ikke onkel skal føre tilsyn.

Hva tror du ville skjedd hvis ungene vil hjem fordi de er utrygge, mens onkel ikke synes pappa har gjort eller sagt noe som er "ille nok" til å dra? Eller hvordan tror du onkel stiller seg til å komme hjem med barna før avtalt tid fordi samværet ikke kunne gjennomføres etter planen - og dermed svekke saken til sin egen bror?

Det er litt mye å kreve at en bror skal klare å se helt bort fra slektskapet med broren sin og kun holde fokus på slektskapet til nevøene sine. Ihvertfall i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Det er ting som tyder på at du slipper å kjempe alene fra nå av. Bra du og ungene blir tatt på alvor. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...