Gjest med 3 små barn... Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Vi vurderer en Sydentur i november. 1 uke. Barna er 1,3 og 5 år. Vi har aldri vært på en typsik syden-tur tidligere, så lurer litt på om det vil være ok å dra på en slik tur med 3 barn eller blir det bare stress? Vi er bare 2 voksne og barn som drar evnt. Hva tror dere? noen spesielle steder det lønner seg å dra isåfall? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Har aldri prøvd det sjøl (så jeg burde vel egentlig ikke svare deg!), men bare husk at den eldste jo kan vær emed på sånn barneklubb... Og det sysselsetter jo en av dem litt i hvert fall... Er ingen erfaren "syden-farer", men tror det enkleste vil være å dra feks til en Sun Wing Resort - _veldig_ barnevennlig... Og dyrt såklart... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Helt ok synes jeg. Nå har jeg bare et barn selv, men har reist sammen med familier med 2 og 3 barn, og vi har alle hatt det helt topp. Velg et anlegg med basseng og nært stranden, så vil nok barna kose seg med bading hele dagene. I november er det vel nesten bare kanariøyene som har nok varme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hugmee Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Det bør går helt bra. Pass på at den "syden" dere drar til ikke er for langt unna, lange flyturer er dumt når det bare er en ukes ferie. Legg opp til lite program og slappe dager ved bassenget/stranda. Jo mindre forventninger dere har til å se stedet og kulturen osv, jo større er sjansen for en ferie hvor alle blir fornøyde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Høres jo kjempedeilig ut det!? Har ikke erfaring med tre barn, men har med to, og det har fungert kjempefint. Utrolig deilig med et solfylt avbrekk fra sørpe, votter og parkdresser. Og kjempelurt å reise nå før eldstemann begynner på skolen - da blir det vanskelig å reise utenom skoleferiene, og i feriene er det som kjent ekstra dyrt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hvor er det varmt i november? Jeg innbiller meg at dere må litt langt avgårde - som Kanariaøyene. Hvis så er tilfelle, blir det veldig mange timer i fly.... jeg tror ikke jeg hadde orket det med så små barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EvyM Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Det kan være en god ide å reise sammen med noen kjente med unger på samme alder (som de største ihvertfall). Da har de lekekamerater fra dag 1. Og et familiehotell med opplegg for underholdning etc er lurt. Jo mer fornøyde ungene er jo mer ferie blir det for dere :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hvor er det varmt i november? Jeg innbiller meg at dere må litt langt avgårde - som Kanariaøyene. Hvis så er tilfelle, blir det veldig mange timer i fly.... jeg tror ikke jeg hadde orket det med så små barn. Det _kan_ være deilig helt sør i Europa i November, og det _kan_ forsatt være badetemperatur. Men det blir ganske usikkert, så Kanariøyene er nok et langt mer safe valg. Og egentlig er det vel ikke så farlig med en time eller to ekstra i flyet - eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Det _kan_ være deilig helt sør i Europa i November, og det _kan_ forsatt være badetemperatur. Men det blir ganske usikkert, så Kanariøyene er nok et langt mer safe valg. Og egentlig er det vel ikke så farlig med en time eller to ekstra i flyet - eller? Ja, der ser du - jeg trodde en måtte lenger. Jeg har en gang tatt fly med en hylende 1-åring. Turen varte i underkant av to timer, han hylskrek fra start til slutt. Jeg husker denne turen fortsatt...20 år etter. Vi hadde følelsen av å ødelegge turen for veldig mange... Så...jeg ville ikke ha reist langt med så små barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Standard sydenturer er jo omtrent skreddersydd for slike familier:-) Kanariøyene er kanskje en grei start. Det er nok ikke supervarmt på den tiden, men absolutt et av de beste stedene om man ikke skal dra veldig langt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Ja, der ser du - jeg trodde en måtte lenger. Jeg har en gang tatt fly med en hylende 1-åring. Turen varte i underkant av to timer, han hylskrek fra start til slutt. Jeg husker denne turen fortsatt...20 år etter. Vi hadde følelsen av å ødelegge turen for veldig mange... Så...jeg ville ikke ha reist langt med så små barn. Vi dro til Lanzarote da snuppa var 9 mnd. , og til California da snuppa var 1 år. Ikke noe store problem. I dag er ho 9 og er en superdreven "reiser". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest med 3 små barn... Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Vi dro til Lanzarote da snuppa var 9 mnd. , og til California da snuppa var 1 år. Ikke noe store problem. I dag er ho 9 og er en superdreven "reiser". Hvor mange timer er det til Kanariøyene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hvor mange timer er det til Kanariøyene? Mener å huske at det tar cirka 5 timer i fly. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest med 3 små barn... Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Mener å huske at det tar cirka 5 timer i fly. Ok. Og hvor er det fint å dra da? er jo en jungel av steder for en uerfaren syden-reiser... Vil helst bo nærme stranden, ha restaurant og slik barneklubb på hotellet men det er kanskje for mye forlangt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Ok. Og hvor er det fint å dra da? er jo en jungel av steder for en uerfaren syden-reiser... Vil helst bo nærme stranden, ha restaurant og slik barneklubb på hotellet men det er kanskje for mye forlangt. Jeg er dessverre ikke den rette å spørre, for ikke bare har jeg en tredjedel av det antallet barn du har - jeg har også svært sjelden dratt på pakketur til Syden;-) Men vi var på Kanariøyene med 8 mnd gammel baby, og det var i februar. Da var det mer "norsk" sommervær der nede. Jeg tror jeg ville ha skaffet meg noen kataloger og tittet i dem først før jeg hadde gått over til nettsøk og -bestilling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest med 3 små barn... Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Jeg er dessverre ikke den rette å spørre, for ikke bare har jeg en tredjedel av det antallet barn du har - jeg har også svært sjelden dratt på pakketur til Syden;-) Men vi var på Kanariøyene med 8 mnd gammel baby, og det var i februar. Da var det mer "norsk" sommervær der nede. Jeg tror jeg ville ha skaffet meg noen kataloger og tittet i dem først før jeg hadde gått over til nettsøk og -bestilling. Har gjort det, men alt ser jo helt likt ut .... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Ok. Og hvor er det fint å dra da? er jo en jungel av steder for en uerfaren syden-reiser... Vil helst bo nærme stranden, ha restaurant og slik barneklubb på hotellet men det er kanskje for mye forlangt. Dersom du er usikker så synes jeg du skal gå på et reisebyrå. Jeg synes også det er greit å søke på nettet. Se hos f.eks. Star Tour og Ving. Unger er oftest ikke storforlangte. Det er vi voksne som ønsker litt mer. Det står alltid hvor langt det er til stranda (litt vesentlig så man slipper å gå mye) + at det er basseng på hotellet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Har gjort det, men alt ser jo helt likt ut .... Da kan du gjøre som samboeren min gjorde da snuppa vår var 10 mnd (selvom vi egentlig er ganske drevne reisere sånn sett)... Vi var usikre på hva vi skulle velge, det var så mye som så ok ut... Han ringte reiseselskapene (sa det samme til alle), sa hvem som skulle reise og hvor gamle de var, når vi ville dra, og hva vi ønsket. Alle kom med et eller to forslag som de syntes hørtes best ut, også satte vi oss ned og valgte ut fra dem! Vi hadde to knalle uker på Limnos i Hellas (men der er det ikke sesong i november... nå blir snuppa snart 3, og i november reiser vi en uke til Egypt...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Alt kommer an på hva dere tenker å bedrive tiden med - farte rundt omkring? kose seg ved bassenget/på stranda? Legg opp et løp som passer for deres familie, så går det bare fint :-) Vi var i Syden for to år siden, da var ungene 1, 3 og 7 - storkoste oss! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest med 3 små barn Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Alt kommer an på hva dere tenker å bedrive tiden med - farte rundt omkring? kose seg ved bassenget/på stranda? Legg opp et løp som passer for deres familie, så går det bare fint :-) Vi var i Syden for to år siden, da var ungene 1, 3 og 7 - storkoste oss! Slappe av og ha det bedagelig! Hvor var dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.