Gjest Propella Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Jeg er alene med omsrogen for datteren min, men jeg bor sammen med kjæresten min. Kan jeg allikevel søke om stønad til tilsyn og utvidet barnetrygd? jeg betaler alt for datteren. Det er ikke registrert at han bor hos meg, og har kun noen ting hos meg. Han har egen leilighet. Vi har ikke felles økonomi, men deler husleie og mat. jeg er avhengig av stønad for å ha penger til å kjøpe nødvendige ting/klær. Eller burde jeg skive at han flyttet inn nå i juni som han gjorde? Vil jo ikke jukse heller, men har ikke råd til å miste stønadene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Det første som slo meg er jo at dere vil få mye bedre økonomi om dere bor sammen og selger hans leilighet. Dere trenger jo ikke to steder dersom han bor hos deg. Uten å si det helt sikkert, så tror jeg du får slike stønader 12 mnd. etter at han har flyttet inn hos deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Propella Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Det første som slo meg er jo at dere vil få mye bedre økonomi om dere bor sammen og selger hans leilighet. Dere trenger jo ikke to steder dersom han bor hos deg. Uten å si det helt sikkert, så tror jeg du får slike stønader 12 mnd. etter at han har flyttet inn hos deg. Han eier ikke, men har en leilighet til disposisjon. Vi skal etterhvert kjøpe noe sammen. Kanskje vente til å melde at vi bor sammen til vi har kjøpt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Du har ikke rett på støand til barnetilsyn og ekstra barnetrygd når du bor sammen med en partner nei. Så det dere gjør er å snyte på trygdeverket faktisk. Dere kommer unna med det så lenge han ikke har registrert adresse hos deg så lenge ingen sladrer.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Som Speak sier, så har du rett til stødnader i 12 mnd etter at du har blitt samboer. Så lenge han ikke har meldt adresseendring, så er dere jo liksom ikke offisielt samboere enda - dermed kan du vel vente med å melde fra om samboerskap til dere har kjøt et felles hjem sammen. (Siden det er planen...) Uten at jeg herved vil oppfordre til trygdesvindel altså...! Hehe... Men er også enig i at dere vil få bedre råd når dere er to om å dele på utgiftene, og at du ikke vil ha samme behov for stødnadene når der er samboere. (Det forutsetter kanskje at han er villig til å bidra også med utgiftene til barnet. Men for meg sier det seg selv at flytter man sammen med noen med barn, så er det en del av pakka, og noe man må regne med... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vær ærlig, da! Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Han eier ikke, men har en leilighet til disposisjon. Vi skal etterhvert kjøpe noe sammen. Kanskje vente til å melde at vi bor sammen til vi har kjøpt? Du har rettigheter til 12 mnd etter at du har blitt samboer. Det å ikke informere er trygdesvindel. Du får spørre deg om det er ok å risikere en dom og påfølgende straff for å lure systemet. Det er faktisk "våre" skattepenger som finansierer svindelen, så jeg syns ikke det er ok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Du har ikke krav på så mye hvis han har sin døgnilge hvile hos deg. Men - dette trer ikke i kraft før dere har bodd sammen i et år da. Det første året beholder du alt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.