Gå til innhold

Hva gjør dere mot voksesmerter?

BMS!

Anbefalte innlegg

Etter en hel natt hvor vi tilslutt bare sto opp, og fortsatte og gni på bena til poden, må jeg innrømme at jeg er uttrolig sliten, og ikke minst veldig vondt i mammahjerte mitt.....

Hva gjør dere? Hva lindrer?

Vi sto opp kl. ett og poden sovnet litt på sofaen innimellom, men så var det på den igjen, stakkars liten.... Jeg sov fra 0400 ca (da så jeg på klokka) også sto vi opp kl. 0530 igjen.... Poden sov av og på fra kl.2300... Han er sikkert morsom å ha i barnehagen i dag.....

Jeg gned og strøk bena hans, alt jeg gjorde..... Uff, det må jo finnes noe som hjelper litt....

Desperat etter råd.... og energi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har gitt en paracet + veldig varmt bad til eldstemann. Det lindret visst litt.

PS- sjekk om det det virkelig er voksesmerter hvis det vedvarer hver kveld natt og gjerne også på dagen over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste stesønnen min hadde masse voksesmerter i perioder... Han fikk paracet nattestid... Det lindret nok til at han (og vi) fikk sove, i det minste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Her i huset prøver vi først med varmeflaske i senga. Hjelper ikke det, så gir vi paracet samt massasje på leggene til paraceten begynner å virke.

Stort sett holder det med varmeflaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset prøver vi først med varmeflaske i senga. Hjelper ikke det, så gir vi paracet samt massasje på leggene til paraceten begynner å virke.

Stort sett holder det med varmeflaske.

Iler og kjøper varmeflaske den dag i dag .

Tusen takk :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste stesønnen min hadde masse voksesmerter i perioder... Han fikk paracet nattestid... Det lindret nok til at han (og vi) fikk sove, i det minste...

Tusen takk for svar:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har gitt en paracet + veldig varmt bad til eldstemann. Det lindret visst litt.

PS- sjekk om det det virkelig er voksesmerter hvis det vedvarer hver kveld natt og gjerne også på dagen over tid.

Tusen takk...

Han klager ofte på vondt i bena, særlig i oppoverbakke, så jeg tror det er mest for å slippe å gå, men nå slo jo alarmknappen min inn.....

Hmmm.... Nå skal jeg følge litt ekstra med....

Tusen takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har en sønn som var veldig plaget med voksesmerter over lang tid. En venninne ga meg et godt kjerringråd. Legg en sunlight såpe ( god gammeldags grønnsåpe) under madrassen.

Det gjorde vi og siden har han aldri hatt voksesmerter hjemme.

Hvis vi er på overnatting andre steder og har glemt å ta med såpen begynner han etter få netter å verke igjen.

Så for han har dette fungert helt 100 %.

Lykke til .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så ofte at ungene her har det. Vi gir en Paracet, og da gir det seg etter ca et kvarter.

Tusen takk for svar.

Jeg var litt skeptisk til å gi smertestillende, men det skal jeg gjøre nestegang.

Noen som vet om voksesmerter er muskulært eller i sjellettet???? Utrolig dumt spørsmål, fra en "dum blondine"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har en sønn som var veldig plaget med voksesmerter over lang tid. En venninne ga meg et godt kjerringråd. Legg en sunlight såpe ( god gammeldags grønnsåpe) under madrassen.

Det gjorde vi og siden har han aldri hatt voksesmerter hjemme.

Hvis vi er på overnatting andre steder og har glemt å ta med såpen begynner han etter få netter å verke igjen.

Så for han har dette fungert helt 100 %.

Lykke til .

Såpepakken, under madrassen? Hele boksen?

Dumme spørsmål fra den blonde BMS

ps. jeg er åpen for alt, setter gjerne en pall med såpe inn på rommet hans om så skal være for å få slutt på "vontene" hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aliza1365380759

Jeg skjønner at det er vanskelig, og jeg vil ikke komme med noe skremselspropaganda her, men jeg føler at jeg må fortelle litt likevel. Jeg hadde også vondt i leggene/knærne da jeg var barn/ung tenåring, noe legene avfeide som voksesmerter. Da jeg ble eldre fant de ut at det var leddgikt i stedet, så hvis du synes det er noe som ikke "stemmer" med symptomene, så bør du følge det opp. Sjansen er liten for at det er noe annet enn voksesmerter da, men følg litt ekstra med hvis det "utarter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jamvold

Vi bruker varmeflaske med varmt vann som vi legger på det vonde stedet. Om sommeren har vi brukt iskald klut istedenfor.

Jeg er imot å bruke medisin uten grunn derfor prøver vi disse to tingene som alltid har hjulpet i løpet av en halvtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker varmeflaske med varmt vann som vi legger på det vonde stedet. Om sommeren har vi brukt iskald klut istedenfor.

Jeg er imot å bruke medisin uten grunn derfor prøver vi disse to tingene som alltid har hjulpet i løpet av en halvtime.

Uten grunn??? Han har jo smerter. Paracet er en smertestillende medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke uten å bruke smertestillende uten grunn når man har smerter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker også paracet. Er restriktiv med medisinbruk, men verdsetter nattesøvn for både foreldre og barn. Har perioder med mange slike netter og da ha vi kommet til at medisiner må til. Massasje hjelper, men barnet våkner igjen etter 1 time og da er det igang igjen og det blir for slitsomt for både henne og oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...