jubalong70 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Passe seg. Aldri løpe med kniv. Alltid spikke fra seg. Aldri leke med kniven. Aldri leke at de skal gjøre noen noe vondt. Sitte rolig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg synes 1.- 3. klassinger er for små til å bruke kniv. Hilsen Vi bruker dem i barnehagen, de yngste som får bruke dem er tre år 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg mener fremdeles at det er alt for farlig å gi 1. - 3. klassinger hver sin kniv til å spikke med, når de er på skoletur i skogen. Og det er ikke småkutt i deres egne fingre, som er den store faren, jeg tenker på, men faren ved å kutte andre barn enten ved et uhell eller med vilje. Da problemstillingen kom opp i 1. klasse, var barnet mitt i klasse med to andre elever, som ikke hadde kontroll på oppførselen sin og kunne lett bli til noen faremomenter for de andre elevene hvis de fikk lov å ha kniv med i sekken. Hilsen ''Da problemstillingen kom opp i 1. klasse, var barnet mitt i klasse med to andre elever, som ikke hadde kontroll på oppførselen sin og kunne lett bli til noen faremomenter for de andre elevene hvis de fikk lov å ha kniv med i sekken.'' Men det er jo litt annerledes. Da er det jo barn som beviselig ikke har kontroll - det er ikke det samme som å sitte rolig i en ring med klare regler. De som ikke forholder seg til det kan selvfølgelig ikke ha kniv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 En av knivreglene bør kanskje være forbud mot å kombinere spikking og trampolinehopping? Det er jo like greit å lære barna sirkustriks vi etterhvert kan tjene penger på så tidlig som mulig. Synes langt på vei jeg har hatt større utgifter enn inntekter på å ha barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg må innrømme at mitt syn på knivbruk ikke ble tatt hensyn til på skolen, men jeg fikk da gjennomført at elevene ikke skulle ha hver sin kniv med i skolesekken på skogsturene, men kun bruke de knivene, som lærene hadde med. Og under oppsyn av en lærer. Hilsen ''men jeg fikk da gjennomført at elevene ikke skulle ha hver sin kniv med i skolesekken på skogsturene, men kun bruke de knivene, som lærene hadde med. Og under oppsyn av en lærer.'' Det er vel egentlig en selvfølge spør du meg da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Her i huset lærer ungene å bruke kniv fra sånn cirka fireårsalder. Snart åtte-åringen bruker både sag og øks. Men jeg ville nok vært skeptisk til å utstyre en hel førsteklasse med kniver allikevel - det er vanskelig å holde oppsyn, og ikke alle har samme erfaringsbakgrunn med div verktøy. Jeg ville også holdt usedvanlig godt oppsyn med en gruppe unger med kniver tilgjengelig. Som du sier, så er det sikkert mange som ikke har noen erfaring med å håndtere verktøy fra før. Synes hun som beskrev hvordan de gjorde det i naturbarnehagen, tydeliggjorde hvordan det kan gjøres for at det skal fungere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg ville også holdt usedvanlig godt oppsyn med en gruppe unger med kniver tilgjengelig. Som du sier, så er det sikkert mange som ikke har noen erfaring med å håndtere verktøy fra før. Synes hun som beskrev hvordan de gjorde det i naturbarnehagen, tydeliggjorde hvordan det kan gjøres for at det skal fungere. Ja, det hørtes bra ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Det er jo like greit å lære barna sirkustriks vi etterhvert kan tjene penger på så tidlig som mulig. Synes langt på vei jeg har hatt større utgifter enn inntekter på å ha barn. Hehe.. Jeg savner deg forresten i diskusjonen om sykemeldinger uten sykdom på psykiatriforumet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hehe.. Jeg savner deg forresten i diskusjonen om sykemeldinger uten sykdom på psykiatriforumet. Ok, skal sjekke - har vært borte i helgen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.