Gå til innhold

smaker dere på maten før dere kjøper den?

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

Jeg ser av og til folk som har åpnet brusflaska før de har betalt for den, og unger som gomler på godteri før den har gått gjennom kassaaopparatet.

Er det vanlig å spise maten før den er kjøpt?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• org

2

• Mirabell

2

• morsan

2

• AneM1365380603

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tror ikke de smaker for å "godkjenne" før de betaler, men fordi de skal ha den. :o) Jeg har vel latt ungene åpne ei vannflaske før vi nådde kassen en sjelden gang da de var små og veldig tørste.

Aliza1365380759
Skrevet

Hvis jeg er vanvittig tørst eller har så lavt blodsukker at jeg nesten besvimer kan det hende jeg tar en slurk eller to av drikken jeg kjøper eller liknende, men aldri sånn at jeg går å "småspiser" til vanlig mens jeg handler, nei..

Gjest jamvold
Skrevet

Jeg har gitt barna av boller osv. før vi har kommet til kassa fordi kassadama fortsatt kan se hva maten er og hva den koster. (bollepose).Dette kan være fordi barna har vært ekstremt sultne e.l.

Men det som jeg synes er juks er når voksne folk går bort til smågodt avdelingen og tar godteri i munnen og går videre! Dette har jeg opplevd mange ganger. Det er å stjele.

Man tar heller ikke og smaker på smågodt for å se om man liker det eller ei før man legger det i posen.

Dette gjelder kun voksne folk. Jeg bryr meg ikke om hva små unger gjør. De gjør ikke slikt med overlegg.

Skrevet

Jeg har smakt på maten mens jeg har stått i kassekø, men bare en sjelden gang når jeg er skrubbsulten. Og jeg betaler for det jeg har spist!

Gjest ViViola
Skrevet

Nei, ikke til vanlig. Men som flere skriver, det har skjedd at ungene har fått spise/drikke av noe som er i pose/beholder med strekkode.

Den tomme emballasjen sendes da gjennom kassa når vi kommer dit.

Har aldri spist av frukt/godteri inni butikken, nei, med unntak av prøvesmaking av drue.

Skrevet

Nå skal jeg banne litt i DOL-kjerka! ;-)

Jeg gjør det ihvertfall ikke, og har heller aldri latt ungen min gjøre det.

Selv om det er f eks en bollepose med strekkode der det fint fremgår hva varen koster, synes jeg det er en uskikk at man derved lærer opp ungene til at det er OK å spise på noe som tross alt ikke er betalt ennå og som derved tilhører butikken.

Det er ikke sikkert små barn skjønner forskjellen på hva som er greit og hva som ikke er greit, og dessuten er det fort gjort å glemme seg innen man kommer til kassa. Det var forresten en nyhetssak om det for noen år siden, der en stresset mor glemte/"glemte" ispapiret eller bolleposen eller hva-det-nå-var, og faktisk ble anholdt og anklaget for nasking!

Få barn i vår del av verden er så sultne og tørste at de dør ved å stå i kø for å betale. Og er det for sultne/tørste til å holde ut en hel handlerunde, kan man jo bare gå inn og kjøpe vannflaska/bolleposen først, betale for den i kassa, og deretter gå inn igjen og ta full handlerunde! ;-)

Og, ja, jeg _har_ gjort sistnevnte med liten sliten unge på slep! ;-)

Skrevet

Nå skal jeg banne litt i DOL-kjerka! ;-)

Jeg gjør det ihvertfall ikke, og har heller aldri latt ungen min gjøre det.

Selv om det er f eks en bollepose med strekkode der det fint fremgår hva varen koster, synes jeg det er en uskikk at man derved lærer opp ungene til at det er OK å spise på noe som tross alt ikke er betalt ennå og som derved tilhører butikken.

Det er ikke sikkert små barn skjønner forskjellen på hva som er greit og hva som ikke er greit, og dessuten er det fort gjort å glemme seg innen man kommer til kassa. Det var forresten en nyhetssak om det for noen år siden, der en stresset mor glemte/"glemte" ispapiret eller bolleposen eller hva-det-nå-var, og faktisk ble anholdt og anklaget for nasking!

Få barn i vår del av verden er så sultne og tørste at de dør ved å stå i kø for å betale. Og er det for sultne/tørste til å holde ut en hel handlerunde, kan man jo bare gå inn og kjøpe vannflaska/bolleposen først, betale for den i kassa, og deretter gå inn igjen og ta full handlerunde! ;-)

Og, ja, jeg _har_ gjort sistnevnte med liten sliten unge på slep! ;-)

Enig!

Skrevet

Nei, det gjør jeg aldri. Og nei, jeg ser (nesten) aldri andre som gjør det heller. Med unntak av druer i fruktdisken.

Skrevet

Jeg ser stadig folk som gjør det, men jeg tror aldri jeg har gjort det selv. Tenk om jeg har åpnet brusen og når jeg kommer fram til kassa virker ikke kortet av en eller annen grunn. *svette*

Skrevet

Jeg ser stadig folk som gjør det, men jeg tror aldri jeg har gjort det selv. Tenk om jeg har åpnet brusen og når jeg kommer fram til kassa virker ikke kortet av en eller annen grunn. *svette*

*LOL*

Rimelig flaut det da!!

Skrevet

Jepp, er jeg skikkelig tørst tar jeg en slurk av vannet eller brusa før jeg betaler.

Da ungene var mindre fikk de kanskje en bolle eller et rundstykke som de spiste før vi betalte det etterpå.

Er det feil?

Skrevet

*LOL*

Rimelig flaut det da!!

Hehe, ja det vil jeg tro.

Gjest Aimabel
Skrevet

Ja, en gang i sommer. Jeg var høygravid og hadde vært på en vanvittig shoppingrunde, styrtet inn i kjøleskapet og kastet meg over en kald imsdal, før jeg stilte meg i kø i kassa!

Skrevet

Det har hendt en veldig sjelden gang at jeg har åpnet brusflasken hvis jeg er veldig tørst, men ellers ikke.

Skrevet

Ja, en gang i sommer. Jeg var høygravid og hadde vært på en vanvittig shoppingrunde, styrtet inn i kjøleskapet og kastet meg over en kald imsdal, før jeg stilte meg i kø i kassa!

Gravide er unntatt fra slike "regler" ;-)

AneM1365380603
Skrevet

Vi pleier ikke å gjøre det, men jeg traff en gang på en venninne som ga juice og boller til alle barna sine mens de handlet.

Skrevet

Godt poeng!

Jeg har faktisk opplved en gang å komme i kassa med full handlekurv og kort som ikke funket! Jeg måtte låne telefon på bakrommet og ringe til min daværende samboer (nåværende mann), for dette var før mobiltelefoner ble allemannseie! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...