Gå til innhold

smaker dere på maten før dere kjøper den?

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• org

2

• Mirabell

2

• morsan

2

• AneM1365380603

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest best wishes
Skrevet

Vi pleier ikke å gjøre det, men jeg traff en gang på en venninne som ga juice og boller til alle barna sine mens de handlet.

Hva om de spiser opp alle bollene før de når kassa da? Skal man bare levere papiret?

AneM1365380603
Skrevet

Hva om de spiser opp alle bollene før de når kassa da? Skal man bare levere papiret?

Det var sikkert en pose rosinboller med strekkode. Jeg ville syntes det var litt småflaut å legge flere tomme juicekartonger og en tom bollepose på båndet, he he.

Gjest mandolina
Skrevet

Ja, jeg tar alltid et gjafs av frukten og grønnsakene, for å smake på hva som er best, og de jeg ikke liker, lar jeg ligge igjen. :)

Hilsen

Gjest syns nå jeg :-)
Skrevet

Så lenge man tar vare på embalasjen med strekkoden så synes jeg ikke det er så farlig. Jeg gjør det skjelden selv, men hvis jeg er veldig sulten (f.eks rett fra jobb) og skal handle ganske mye, så kan det vel hende jeg spiser noe mens jeg handler. Sender posen eller flasken gjennom kassen. Jeg synes dette er uproblematisk fordi butikken synes det er greit.

Man åpner ikke embalasjen eller prøvesmaker på noe man ikke skal kjøpe (med unntak av druer), dette vil ikke bli akseptert at butikken fordi det da ikke lenger er salgbart.

Skrevet

Det hender stadig vekk at jeg drikker litt av vannet/brusen i handlevogna eller gir sultne unger en bit av brødet, ja.

Men jeg gjør det selvfølgelig ikke med varer som veies i kassa eller av andre grunner blir vanskelig å betale for etter at de er spist/drukket.

Skrevet

Nei, føler det blir helt feil å spiese av maten før den er kjøpt - men noen ganger har illskrikende unger likevel fått en bolle før jeg har betalt for posen. :-)

Skrevet

Vanligvis ikke, men det har hendt at jeg har åpnet en pose boller elller lefser hvis ungene eller jeg har vært ekstremt sulten - som regel er det jeg som først merker lavt blodsukker....

Skrevet

Nja, som prust sier, bolleposen (da barna var mindre), men nå kan jeg finne på å drikke av flasken før jeg betaler brusen, men da er jeg ekstremt tørst før jeg gjør det. Jeg betaler den jo....

Skrevet

Dersom jeg er veldig tørst så kan jeg finne på å åpne en flaske før den er betalt.

Gjest Elextra
Skrevet

Sjelden, men det har hendt jeg er i butikken med desperat tørste barn og har kjøpt en vannflaske som har blitt åpnet før den er betalt.

Skrevet

Jeg har gitt barna av boller osv. før vi har kommet til kassa fordi kassadama fortsatt kan se hva maten er og hva den koster. (bollepose).Dette kan være fordi barna har vært ekstremt sultne e.l.

Men det som jeg synes er juks er når voksne folk går bort til smågodt avdelingen og tar godteri i munnen og går videre! Dette har jeg opplevd mange ganger. Det er å stjele.

Man tar heller ikke og smaker på smågodt for å se om man liker det eller ei før man legger det i posen.

Dette gjelder kun voksne folk. Jeg bryr meg ikke om hva små unger gjør. De gjør ikke slikt med overlegg.

Nei, men er man ikke stor nok til å vite hva som er greit å ikke, så får foreldrene passe godt nok på til at det ikke skjer.

Skrevet

Jeg gjør det aldri mer!

Det minner meg på verdens pinligste butikkopplevelse..

For flere år siden var jeg i butikken med eksen og vi ble stående å diskutere mat ved siden av nøtteboksene. Han sto og småspiste nøtter. Dette hadde vi diskutert maange ganger, men jeg hadde vel gitt litt opp..

At jeg hadde var sliten er ingen unnskyldning, men jeg falt for fristelsen og tok en(!) nøtt.

Plutselig kom en meget brysk kar i uniform og kommanderte oss inn på bakrommet. Han var illsint og skjelte oss ut og ville politiannmelde oss. Vi var over 20 år, men jeg følte meg som en 10åring..Tror aldri jeg har vært såå flau!

Skrevet

Jeg har latt tørste barn drikke en juice, og så betalt ved at strekkoden leses av tomembalasjen, ja. Har ikke engang syntes det var så veldig pinlig, jeg stjeler den jo ikke. Mer pinlig var det da minsten forsynte seg grovt fra løsvekt-godteri da han var i 1,5-2-års alderen. Munnen full, og et overrasket uttrykk i ansiktet da jeg avbrøt seansen...

Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort...

Synes tilogmed det er flaut å smake på en drue,- men det er jo litt irriterende å kjøpe en kilo hvis ikke de er gode...og de er jo så forskjellige. Men som regel gjør jeg ikke det heller.

Gjest tørsti butikken
Skrevet

Jeg har for vane å ta noen slurker av flaskevann eller lignende iløpet av handleturen og ser vel ikke noe galt i det. Jeg kommer i den forbindelse på en opplevelse jeg hadde i butikken for noen år siden. Det var varmt og jeg var så tørst da jeg kom inn i butikken at jeg nærmest hev meg over brusen i kjøledisken. Etter noen slurker kjenner jeg en smak så grusom at min første tanke var å spytte den ut..men slikt gjør man jo ikke inne i butikken. Ved nærmere øyesyn visste flasken seg å være bare halv og jeg vet heller ikke om den var åpnet på forhånd. Om det var en returflaske som hadde havnet feil vet jeg jo heller ikke, men det var en guffen opplevelse og jeg tar meg nå tid til å sjekke flaska før jeg drikker. Jeg måtte selvsagt ta det opp med betjeningen i butikken, og det var litt pinlig at jeg hadde drukket brus før den var kjøpt, og ikke engang hadde registrert at brusflasken bare var halv..

Gjest Elextra
Skrevet

Synes tilogmed det er flaut å smake på en drue,- men det er jo litt irriterende å kjøpe en kilo hvis ikke de er gode...og de er jo så forskjellige. Men som regel gjør jeg ikke det heller.

Å smake på frukt og grønnsake kvier jeg meg også for; man vil jo da nødvendigvis ikke betale for den druen. Flasken man åpner skal man jo derimot senere betale for.

Men enig i at man burde kunne smake på druer og lignende, men hvor går grensen? Kan man også smake på epler og mango? ;)

Skrevet

Før var det helt vanlig å be om få smake en drue, en reke, et jordbær osv. hvis man handlet på torget eller i en betjent ferskvaredisk.

Skrevet

Å smake på frukt og grønnsake kvier jeg meg også for; man vil jo da nødvendigvis ikke betale for den druen. Flasken man åpner skal man jo derimot senere betale for.

Men enig i at man burde kunne smake på druer og lignende, men hvor går grensen? Kan man også smake på epler og mango? ;)

Det hender jo at de har skåret opp noen smakebiter av den litt større frukten,- det er kjekt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...