Gjest trenger barnepass Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Babyen min ble født i april, jeg kunne derfor ikke søke før fristen i mars da hun ikke var født ennå. Jeg har ennå ikke søkt, men jeg skal begynne på jobb i januar. Har jeg noen sjans til plass om jeg søker nå? I kommunen skal man søke elektronisk. Hvis jeg nå legger inn en søknad, blir den behandlet eller er det for sent? Og bør jeg ringe i tillegg - eller vente til november og høre hvordan søknaden ligger an? Får jeg ikke plass vet jeg at jeg må søke på nytt igjen over nyttår - før mars. Men får jeg plass da får jeg vel ikke før i august -09? Om jeg ikke får plass, hvor tidlig bør jeg lete etter dagmamma? Og hva er passende lønn til en dagmamma? Hvordan gjør en det med skatten? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Det med barnehage er forskjellig fra kommune til kommune. Noen tar inn barn hver mnd, andre fortløpende, og andre igjen har sikkert smekk fullt og ikke muligheter for plass, og andre har kanskje et helt annet system. Gå inn på kommunens hjemmeside og under barn og unge eller lignende. Dagmamma, tror prisene til hvitdagmamma.no eller noe er 5000 kr i mnd, før skatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Jeg ville søkt så snart som mulig, så ville jeg ringt dem. Vi var heldige å fikk plass i en familiebarnehage i mars. Dette fordi de åpnet en ny avdeling :-) Barn nummer to fikk plass i et annet familiebarnehage-hjem fra januar. Hun som hadde denne avdelingen hadde vært ute i svangerskapspermisjon. Så det er muligheter for å få barnehageplass utenom høstopptaket. Men det gjelder å henge på de ansvarlige. Vi hadde en dagmamma-avtale med tante, men det fungerte ikke. Det var alltid noen som var syke eller ikke hadde sovet om natta, så barnet var like mye hos bestemor i denne perioden. I åpen barnehage er det mange dagmammaer. Det går jo an å ta en tur dit og spørre litt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.