Gå til innhold

Innadvendte og alenetid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er klin umulig for meg å få alenetid akkurat nå, av diverse grunner som jeg ikke vil gå inn på her.

Problemet er at jeg blir så sliten, helt fullstendig utslitt, av å forholde meg til mennesker konstant. Det føles som jeg ikke er helt tilstede i mitt eget liv lenger. Samboeren min klager på at jeg virker fjern og at jeg ikke følger med på det som skjer rundt meg, jeg soner rett og slett ut.

Jeg prøver å verdsette de få minuttene hver dag jeg får være alene, men det holder tydeligvis ikke.

Så hva gjør jeg? :(

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

18

• Persille1365381127

3

• Elis31

2

• meg__123!

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest mandolina
Skrevet

Forholdene rundt flyttingen og å skulle forholde seg til et annet bosted og nye mennesker, har sikkert blitt for mye for deg.

Prøv om du kan få til en liten høneblund i løpet av dagen.

Hilsen

Skrevet

Har du prøvd meditasjon? På jobben må jeg forholde meg til mennesker hele dagen samtidig som jeg skal drive skapende arbeid, og jeg hadde ikke overlevd uten meditasjon. Du må lære deg noen teknikker for å koble ut verden, men når du først har gjort det kan du meditere nesten hvor som helst, omså på do;)

Jeg er så dreven med det nå at jeg til og med kan meditere mens jeg gjør andre ting. To minutters meditasjon kan hjelpe like mye som et par timer i sofaen i fred og ro.

Lån deg noen bøker på biblioteket og finn en meditasjonsteknikk som passer deg. Det er det beste rådet jeg kan gi deg.

Skrevet

Forholdene rundt flyttingen og å skulle forholde seg til et annet bosted og nye mennesker, har sikkert blitt for mye for deg.

Prøv om du kan få til en liten høneblund i løpet av dagen.

Hilsen

Det har jeg dessverre ikke mulighet til, det vil bli tatt svært dårlig opp :/

Men takk for svar.

Skrevet

Har du prøvd meditasjon? På jobben må jeg forholde meg til mennesker hele dagen samtidig som jeg skal drive skapende arbeid, og jeg hadde ikke overlevd uten meditasjon. Du må lære deg noen teknikker for å koble ut verden, men når du først har gjort det kan du meditere nesten hvor som helst, omså på do;)

Jeg er så dreven med det nå at jeg til og med kan meditere mens jeg gjør andre ting. To minutters meditasjon kan hjelpe like mye som et par timer i sofaen i fred og ro.

Lån deg noen bøker på biblioteket og finn en meditasjonsteknikk som passer deg. Det er det beste rådet jeg kan gi deg.

Takk for tipset! :)

Jeg skal stikke innom biblioteket i morgen den dag og se hva jeg finner.

Gjest ViViola
Skrevet

Men takk for svar.

Kan du ikke "juge på deg" en hodepine - gjerne i migrenekategorien - og trekke deg tilbake til soverommet en times tid eller så om dagen?

Skrevet

Kan du ikke "juge på deg" en hodepine - gjerne i migrenekategorien - og trekke deg tilbake til soverommet en times tid eller så om dagen?

Nei. Jeg har hatt migrene og omgangssyke mens jeg har vært her og det blir tatt direkte ille opp... Så... Nei.

Gjest mandolina
Skrevet

Nei. Jeg har hatt migrene og omgangssyke mens jeg har vært her og det blir tatt direkte ille opp... Så... Nei.

Finn deg et annet sted å være, dette går på helsa løs.

Hilsen

Skrevet

Finn deg et annet sted å være, dette går på helsa løs.

Hilsen

Ja, det gjør dessverre det. Og vi skal det, så snart vi kan. Men ting tar tid :( I mellomtiden må vi holde ut og overleve og begrense konfliktnivået så godt vi kan, siden vi er de mest voksne ;)

Gjest mandolina
Skrevet

Ja, det gjør dessverre det. Og vi skal det, så snart vi kan. Men ting tar tid :( I mellomtiden må vi holde ut og overleve og begrense konfliktnivået så godt vi kan, siden vi er de mest voksne ;)

Flyttet dere til England, uten å ha et sted å bo for dere selv?

Hilsen

Skrevet

Men takk for svar.

Er det noen mulighet for at du bruker god tid på å hente og bringe i barnehagen?

En helt annen tanke jeg fikk, var om du kunne påta deg oppgaver som gjorde at du fikk lov til å fokusere på oppgavene i stedet for på mennesker noen timer hver dag? Å jobbe relativt hardt fysisk kan av og til virke fokuserende, så dersom det er umulig for deg å stikke av for å gå tur (og det antar jeg at det er), så kunne du kanskje påta deg ting som å vaske vinduer ol?

Ellers kan meditasjon være en ide slik som tonie nevner, men jeg tror kanskje at det er lettere å lære seg i en litt annen setting enn den du er i nå. Men kanskje kan du få det til, og kanskje kan også autogen trening hjelpe deg litt.

Skrevet

Åh, stakkars deg. :(

Skrevet

Flyttet dere til England, uten å ha et sted å bo for dere selv?

Hilsen

Selvfølgelig. Det tar tid å finne et sted å bo som er passende for våre behov og samsvarer med prisen vi kan betale. Samboer reiste i forveien, men ting tar tid :/

Skrevet

Er det noen mulighet for at du bruker god tid på å hente og bringe i barnehagen?

En helt annen tanke jeg fikk, var om du kunne påta deg oppgaver som gjorde at du fikk lov til å fokusere på oppgavene i stedet for på mennesker noen timer hver dag? Å jobbe relativt hardt fysisk kan av og til virke fokuserende, så dersom det er umulig for deg å stikke av for å gå tur (og det antar jeg at det er), så kunne du kanskje påta deg ting som å vaske vinduer ol?

Ellers kan meditasjon være en ide slik som tonie nevner, men jeg tror kanskje at det er lettere å lære seg i en litt annen setting enn den du er i nå. Men kanskje kan du få det til, og kanskje kan også autogen trening hjelpe deg litt.

Gode tips, frosken! :)

Jeg planlegger å bruke gooood tid til og fra barnehagen. Det vil også bli mer legitimt å bruke tid på meg selv når Squishy er borte hele dagen, da jeg må jobbe en del de dagene.

Jeg tar også på meg -mye- husarbeid akkurat nå. Vaske bad har blitt en av mine favorittsysler ;) Men det har jo sine begrensninger, spesielt når jeg er sliten og helst bare vil sitte for meg selv med en bok eller lignende.

Gjest bedre enn ingenting
Skrevet

Gode tips, frosken! :)

Jeg planlegger å bruke gooood tid til og fra barnehagen. Det vil også bli mer legitimt å bruke tid på meg selv når Squishy er borte hele dagen, da jeg må jobbe en del de dagene.

Jeg tar også på meg -mye- husarbeid akkurat nå. Vaske bad har blitt en av mine favorittsysler ;) Men det har jo sine begrensninger, spesielt når jeg er sliten og helst bare vil sitte for meg selv med en bok eller lignende.

Ta med deg et lys på innerlomma til kos, ei bok å lese på og skureklut. Så vasker du badet i en fei og leser litt og koser deg i samme slengen.

Skrevet

Åh, stakkars deg. :(

Vi prøver å holde humøret oppe, så nå må du ikke si "stakkars deg", for da får jeg så lyst til å gi opp en stund og synes synd på meg selv ;)

Ja, ja. Ting blir mye bedre snart. Takk for sympatien :)

Skrevet

Ta med deg et lys på innerlomma til kos, ei bok å lese på og skureklut. Så vasker du badet i en fei og leser litt og koser deg i samme slengen.

Det var faktisk veldig smart :) Må passe på å ikke bli fersket, da ;)

Gjest Selvsentrert
Skrevet

Har du ikke alenetid nå mens du sitter på dol?

Skrevet

Jeg kan virkelig ikke forestille meg hvem som skulle ha noe imot at du tilbringte tid alene, så fremt det er tilgjengelge rom for det. Svigerforeldre?! Da hadde jeg fått mannen min til å sagt fra at du var sliten eller noe.

Kan skjønne at du er sliten, jeg kan bli sliten selv når vi besøker familie, og der er det endatil ingen som reagerer negativt på at jeg trekker meg tilbake.

Har dessverre ingen andre gode tips, enn å gå tur da.

Ellers hadde jeg bare tatt med meg en bok, og gitt en lang f... i om noen ble sure for det.

Skrevet

Har du ikke alenetid nå mens du sitter på dol?

Nei. Det er hele tiden noen som snakker til meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...