Gjest alene med barn Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Jeg tok en liten utregning på bidragskalkulatoren og fant ut at far til mine tre barn betaler vel 2000 kroner mindre i bidrag pr. måned enn kalkulatoren regnet ut. Er det uetisk av meg å kreve mer bidrag da? Situasjon: Han har barna fire netter i måneden. Han har samboer, begge jobber. Ingen barn. Han har god råd kan jeg se, han bytter bil stadig vekk, bygger garasje, utvider på bolig, kjøper diverse større luksus-ting som jeg ikke har råd til. Jeg føler ikke at jeg er direkte fattig, men å bytte bil og bygge på hus kan jeg bare drømme om. Det går rundt for å si det sånn. Jeg er delvis uføretrygdet. Barna bor hos meg. Jeg har ikke samboer. Han kjøper aldri noe til barna utenom små gaver til jul og bursdager. På den ene siden er jeg fristet til å be om ny avtale, på den andre side føler jeg at jeg ikke har rett til å be han om mer penger. Jeg vet også at det blir sure miner av dette, så nå trenger jeg råd, hva gjør jeg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Bidrag fra faren er ikke til deg, men til barna. Tenk på hva du kan gjøre av koselige ting sammen med barna dine for de pengene, som faren deres skal betale i bidrag. Derfor for barnas del bør du be om endring i avtalen om beløpsstørrelse. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Du lar alt gå gjennom NAV, slik at ting blir riktig og ingen kan krangle på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Du tar det opp med ham - at han betaler for lite og at det må justeres. Så sier du at hvis du må sende inn papirene til nav så koster det ham 860 i få det behandlet og fastsatt der, og spør om dere ikke heller bare kan få tallene derfra og lage privat avtale så sparer han de kronene. Sier han nei, så sender du inn til nav. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Du tar det opp med ham - at han betaler for lite og at det må justeres. Så sier du at hvis du må sende inn papirene til nav så koster det ham 860 i få det behandlet og fastsatt der, og spør om dere ikke heller bare kan få tallene derfra og lage privat avtale så sparer han de kronene. Sier han nei, så sender du inn til nav. Kan man bare få tallene derfra? Få vite hva den andre tjener? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Kan man bare få tallene derfra? Få vite hva den andre tjener? Den andre må dokumentere inntekten sin for nav. Evt kan du sjekke selv. På nettavisen sin skatteside får du vite hva lønnen er før fradrag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Den andre må dokumentere inntekten sin for nav. Evt kan du sjekke selv. På nettavisen sin skatteside får du vite hva lønnen er før fradrag. Den er vel fra 2006, mye kan jo ha skjedd siden da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Den er vel fra 2006, mye kan jo ha skjedd siden da? Da ber du ham om en lønnsslipp og tilbyr din egen også. Vil han ikke vise deg den så sender du inn kravet til nav. Uten å bli sint, uten å demonstrere. Bare si på en pen måte at du ser at det er ubehagelig å legge frem så private dokumenter, men det var bare en måte å spare en snau tusing på. Da betaler man heller nav så ordner de opp. For morro skyld kan jeg fortelle deg at i vedtaket man etterpå får fra nav så står det hva dere begge tjener... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.