Gå til innhold

Somaliere i Norge : verre enn antatt

Anbefalte innlegg

Gjest the boxer
Skrevet

Se dette, særlig kvinner og skattebetalere.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2612223.ece

Den somaliske kvinnen skriver:

"Somaliere vil ikke integreres av frykt for å miste

sin religion og kultur.

Somaliere forakter og er redd nordmenn, som blir sett på som vantro og horer som ikke er til å stole på.

Kvinner og jenter blir isolert for å hindre at de får dårlig rykte.

Unge jenter blir ofte antastet av menn.

Vold er hverdagslig. Far slår mor, mor slår barna.

Somaliere "skilles" på papiret for å oppnå overgangsstønad for enslige mødre.

Somaliske organisasjoner arbeider aktivt mot integrering innad, men snakker for integrering utad.

Somaliere er ikke interessert i barna sine, men får mange barn for å oppnå mest mulig trygdeutbetalinger.

Jenter i 12- 14 årsalderen må passe småsøsken og gjøre husarbeid fremfor å delta i fritidsaktiviteter.

Mange støtter omskjæring av kvinner, selv om de sier noe annet utad.

Somaliere har ingen tillit til det offentlige i Norge.

De fleste somaliske menn tygger det narkotiske stoffet khat, ellers blir de ikke sett på som ekte menn.

Somaliere lever heller på sosialstøtte enn å ta en jobb uten sosial status.

Velferdssamfunnet passiviserer somaliere."

Skrevet

Hvis alt er så borti staur og vegger grusomt i Norge så vet de utmerket godt hvor flyplassen er....

Gjest mandolina
Skrevet

Hvis alt er så borti staur og vegger grusomt i Norge så vet de utmerket godt hvor flyplassen er....

Ja, men hvor flyet lander, er det ikke de samme støtteordninger, som de lever så godt av her i Norge, så av to onder så velger de den økonomiske gode biten.

ilsen

Skrevet

Dette er i alle fall ikke noe nytt. Innvandringspolitikken vår er totalt på trynet og jeg fatter og begriper ikke hvor politikere er, ser de ikke det samme oss eller hva fanden er det med dem?

Gjest strutsepolitikk
Skrevet

Om noen tiår er det innvandrerne som styrer landet. De formerer seg raskt og blir den største folkegruppen.

Skrevet

Ja, men hvor flyet lander, er det ikke de samme støtteordninger, som de lever så godt av her i Norge, så av to onder så velger de den økonomiske gode biten.

ilsen

Ja, og så sender de ungene hjem etter noen år så de ikke skal bli for norske.

Gjest the boxer
Skrevet

_Litt_ påvirket av FrP's konspirasjonsteorier kanskje?

Jeg tror ikke SMIR er blant dem som følger med på så mye av det som skjer rundt omkring? :-)

Gjest fleskeræva
Skrevet

Her hvor jeg bor, har en familie stått fram i lokalavisen og beklaget seg over hvordan de bor. De har fått tilbud om å flytte til annen bolig, men den ligger visst ikke sentralt nok plassert.

De hevdet i avisen at de hadde det mye bedre i Somalia, enn i Norge!! Da kan de ikke ha hatt det så ille i Somalia....

Gjest the boxer
Skrevet

Nei, stemmer, men jeg kjenner tilfeldigvis til akkurat den saken der...

?? Er det den somaliske kvinnen som skriver (se linken) som er frp'er?

Gjest the boxer
Skrevet

???

SSB hadde en undersøkelse på befolkningsveksten til ikke-vestlige grupper i Norge som FrP brukte for fullt til å skremme folk med at nå kom pakistanerne til å ta over landet, for det tydet jo undersøkelsene på... var mens Hagen fortsatt var aktiv det.

Og denne fortolkningen var jo selvsagt bare tull, sier SSB som faktisk har greie på statistikk...

Du er ikke i en slik posisjon at alt det du sier, blir tatt som en fasit. Et godt tips er at du støtter opp under dine påstander med en link.

Skrevet

Ja, vi er så snille og omtenksomme at vi ikke ser at de utnytter systemet.

Forstår ikke at myndighetene kan akseptere dette. De, bedre enn oss skulle man tro, må da se dette? Men de tørr ikke sette krav, det er vel ikke politisk korrekt.

Er redd for at når de ansvarlige får opp øynene, for det får alle før eller siden, er det for seint å gjøre noe med problemene..

Gjest the boxer
Skrevet

?? Det forklarer jo ingenting. Og hvor kommer somaliernes svindel inn i dette bildet?

En liten oppklaring for deg: Når du leser statistikk fra SSB så opererer de med et begrep som kalles "innvandrerbefolkning". Dette omfatter utenlandsfødte samt barn av to utenlandsfødte.

Hvis en en norskfødt pakistansk jente blir tvangsgiftet med en pakistansk mann (f.eks. henne søskenbarn, ikke uvanlig som kjent) og disse får barn, så er disse barna ikke med i innvandrerbefolkningen. Dette til tross for at de er mer muslimsk enn de fleste og så definitivt er fremmedkulturelle.

Sånn svindles nordmenn hele tiden, hvis man ikke er klar over hva man leser.

Gjest the boxer
Skrevet

Jeg svarte da visselig på innlegget til "strutsepolitikk", ikke til trådstarters...

Og hvis du leser artikkelen jeg linket til, forstår du at det slettes ikke er noe "faktum" at det kommer til å bli muslimsk flertall i Norge.

Om det blir muslimsk flertall, kommer an på hvor mange vi tar inn i landet selvsagt.

Aborignerne i Australia trodde heller ikke at det skulle bli noe problem med innvandring, ikke indianerne i Nord-Amerika heller.

Skrevet

Dette er i alle fall ikke noe nytt. Innvandringspolitikken vår er totalt på trynet og jeg fatter og begriper ikke hvor politikere er, ser de ikke det samme oss eller hva fanden er det med dem?

Det spørsmålet stiller jeg meg selv også. Jeg nekter å tro at de ikke forstår det, de er bare for redde til å ta det opp. Dessverre.

Skrevet

Om noen tiår er det innvandrerne som styrer landet. De formerer seg raskt og blir den største folkegruppen.

Er det sønnen til Stutum vi har her?

Skrevet

Har dessverre sett litt for mange somaliere som passer til det bildet du beskriver. Forøvrig er jeg svært lite imponert over hva du skriver i denne tråden.

hidi, the scorpion
Skrevet

Har dessverre sett litt for mange somaliere som passer til det bildet du beskriver. Forøvrig er jeg svært lite imponert over hva du skriver i denne tråden.

Kan ikke si at dine svar imponerer heller:(

Skrevet

Enig! Når så mange andre her i landet ser hvor dette bærer - hvorfor gjør ikke de det? Naive er de!

Skrevet

Kan ikke si at dine svar imponerer heller:(

Mulig det ville stilt seg annerledes dersom jeg prøvde å imponere.... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...