Gjest bhgmora Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Hvordan uke-/måneds-info får dere fra bhg. Vi får mnd-info. Den er delt inn i dager og uker, og for hver dag står det om de skal være inne eller ute, eller hvem som har bursdag. Jeg savner en mer tydeliggjøring av målene fra rammeplanen. Jeg tar det som en selvfølge at de av og til er ute, og ser ikke helt poenget med den infoen vi per i dag får. Er det noen som er fornøyd med informasjonen de får? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Vi får hver mnd "Navnet-på-barnehagen-nytt". Der står det informasjon fra styrer om det som skal skje felles for barnehagen, og det er informasjon fra ped.ledere med info om det som skal skje den mnd på avdelingen. Der står nevnt ting de skal fokusere på basert på årsplanen. Også er det med en månedsplan, med info som du nevner. Vi er kjempefornøyde 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Jeg er ped.leder på en småbarnsavdeling i en privat barnehage. Vi lager månedsplan med alt du nevner, og månedsbrev hvor vi skriver hva som har skjedd, hva som kommer til å skje, hva vi driver med, og drar inn rammeplanen og begrunner hva vi gjør... Jeg skriver vel 2-3 A4-sider hver måned... I bhg til datteren min får vi ikke mye... Vi fikk månedsplan og kanskje en halv side skrift de fleste måneder i forrige bhg-år... Hittil i år har jeg ikke sett noenting, men de har ikke ped.leder heller enda... Rammeplanen er aldri dratt inn i den infoen som kom heller... Jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Jeg er ped.leder på en småbarnsavdeling i en privat barnehage. Vi lager månedsplan med alt du nevner, og månedsbrev hvor vi skriver hva som har skjedd, hva som kommer til å skje, hva vi driver med, og drar inn rammeplanen og begrunner hva vi gjør... Jeg skriver vel 2-3 A4-sider hver måned... I bhg til datteren min får vi ikke mye... Vi fikk månedsplan og kanskje en halv side skrift de fleste måneder i forrige bhg-år... Hittil i år har jeg ikke sett noenting, men de har ikke ped.leder heller enda... Rammeplanen er aldri dratt inn i den infoen som kom heller... Jeg Der fikk jeg hjelp til å trykke Jeg skulle si at jeg tror foreldrene på jobben min er fornøyd... Men jeg er ikke fornøyd med infoen fra bhg til datteren min... Men jeg har enn så lenge ikke klaget særlig heller, så jeg kan ikke forvente undere... Hun gikk på småbarnsavdeling fram til før ferien, og da savnet jeg det ikke like mye... Blir litt annerledes nå som hun går på stor avdeling! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Ukesplanen finner vi på nettet. Hver måned får vi et skriv om hva de har gjort. Daglig kan vi lese på tavla i garderoben om dagens aktiviteter. Barna er ute minst en gang pr dag, uansett vær. Jeg er kjempefornøyd med barnehagen, både det de gjør der og den informasjonen vi får. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 I barnehagen vår er de både inne og ute hver dag. Vi får ikke utdelt, barnehagen er skikkelig miljøbevisst og deler ikke ut ark hvis de like gjerne kan henge det opp på oppslagstavla. Men de henger opp en månedsplan, og der står det markert når noen har bursdag, når de skal på langtur og vi dermed må være i barnehagen før 9.30, hvilke dager de drar på miljøstasjonen og hvem barn som skal være med (sånn at vi kan ta med litt glass og metall hjemmefra), og enkelte andre viktige ting (lucia-feiring, nissefest, karneval). Det blir dermed mange dager som står åpne, og da har de gruppeaktiviteter, frilek, samlingsstunder osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Der fikk jeg hjelp til å trykke Jeg skulle si at jeg tror foreldrene på jobben min er fornøyd... Men jeg er ikke fornøyd med infoen fra bhg til datteren min... Men jeg har enn så lenge ikke klaget særlig heller, så jeg kan ikke forvente undere... Hun gikk på småbarnsavdeling fram til før ferien, og da savnet jeg det ikke like mye... Blir litt annerledes nå som hun går på stor avdeling! Jeg tenker nesten omvendt, jeg er mye mer interessert i å vite hva de driver med hos minstejenta mi, hun er 1 år og går på småbarnsavdelingen, enn fra mellomstor-avdelingen til størstejenta mi, hun er 3,5 år. Hun forteller jo hver dag hva hun har gjort i barnehagen, og jeg føler meg rimelig bra oppdatert til enhver tid. Hadde helt glemt det med månedsbrev. Det fikk vi i den forrige barnehagen vi hadde, men har ikke fått noe i den vi bruker nå. (Har vært der 1 år) Det var veldig koselig og jeg har spart på de, lagt de i en eske med diverse andre minner. Eller egentlig - når jeg tenker etter... så legger vår nåværende barnehage inn endel skriftlig i permen, i tillegg til tegninger, malerier og bilder. Så, eh, ja. Jeg er igrunn veldig fornøyd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Jeg tenker nesten omvendt, jeg er mye mer interessert i å vite hva de driver med hos minstejenta mi, hun er 1 år og går på småbarnsavdelingen, enn fra mellomstor-avdelingen til størstejenta mi, hun er 3,5 år. Hun forteller jo hver dag hva hun har gjort i barnehagen, og jeg føler meg rimelig bra oppdatert til enhver tid. Hadde helt glemt det med månedsbrev. Det fikk vi i den forrige barnehagen vi hadde, men har ikke fått noe i den vi bruker nå. (Har vært der 1 år) Det var veldig koselig og jeg har spart på de, lagt de i en eske med diverse andre minner. Eller egentlig - når jeg tenker etter... så legger vår nåværende barnehage inn endel skriftlig i permen, i tillegg til tegninger, malerier og bilder. Så, eh, ja. Jeg er igrunn veldig fornøyd. Jeg formidlet meg klønete... På småbarn var det flinkere til å fortelle hva de gjorde, hva HUN gjorde osv osv... Og siden jeg kan rammeplanen fra A til Å og ut og inn, så klarte jeg selv å skjønne "hvorfor" de gjorde det... (men hva andre foreldre gjorde, det vet jeg jo ikke...) Snuppa mi blir 3 i november. Hun prater veldig bra, og har gjort det lenge. Men akkurat å få ut av henne hva de har gjort i bhg, det er ikke enkelt... Standardsvaret er "har lekt med Victoria"... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Den tydeliggjøringen får du i årsplanen, men den er etter all sannsynlighet ikke ferdig ennå. Normalt sett deles den ut i begynnelsen av september, på årets første foreldremøte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punky brewster Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Kanskje de har en innkjøring på timeplanen nå om høsten for å lære dere foreldre rutinene:) Forhåpentligvis får dere fyldigere informasjon senere på høsten, august og september er ofte svært hektisk med mange nye barn som skal bli trygge i barnehagen. Du kan jo nevne det for pedleder at du savner litt mer informasjon evt. ta det opp på foreldremøte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.