Gå til innhold

Når folk ikke tar et hint...

Anbefalte innlegg

Bravo November
Skrevet

... jeg bor i et byggefelt der folk er hyggelige og på hils med hverandre, men noen ganger er det ikke så ønskelig med "selskap"... Når jeg driver og snekrer for livet på den nye verandaen og gjerne vil bli ferdig til "leggetid" da det bør være stille, og naboen kommer inn i hagen for å slå av en prat og aldri går igjen og tiden går og jeg gjerne vil få avsluttet dagens arbeid, er det frekt å være litt tydelig da? Når du liksom står og fikler med hammeren og brenner etter å snekre ferdig... Kan man på en vennlig måte si at "Nei jeg får se å bli ferdig her for kvelden" eller noe i den dur? Hva synes dere?

Skrevet

Ja, det synes jeg godt du kan si, med et smil da. :o)

Skrevet

Det enkle er ofte det beste.

"Beklager, men jeg har planer."

Vi kan treffes en annen gang. Jeg føler ikke for å ha selskap i dag."

Det er jo ikke noe galt med å si det.

Skrevet

"kan ikke vi snakkes en annen dag, nå var jeg litt opptatt her" eller "gjør det noe om jeg snekrer mens vi prater?", hehe... ;) Eller som du sier "nei, jeg får se å fortsette på arbeidet her"

Går ikke an å bli fornærmet av sånt'no.

Skrevet

''"Nei jeg får se å bli ferdig her for kvelden"''

Det er helt greit å si det. Jeg kan i alle fall ikke se noen grunn til at det ikke skulle være i orden.

Gjest klok kone
Skrevet

Syns det hørtes ok ut jeg :)

Bare si det rett ut.

Du jeg har det litt travelt her nå jeg, vi får heller snakkes en annen dag, må nesten skynde meg å bli ferdig her. Hadet :)

Jeg hadde ikke blitt sur da men ville ha forstått. Ikke alle som tenker vettu...

Skrevet

Det må være greit å si, så lenge man sier det på en litt grei og liketil måte, uten å se snurt eller irritert ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...