Gjest hjelp meg litt Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Vi bor i Troms. dvs lang vinter. Har en gutt som snart fyller 1 år. Hvilken dress er best til altmulig-bruk ( kalde lange perioder, våte og snøfrie perioder Størrelse? Han er ca 10 kg og 75 cm nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Kommer an på hvor mye penger du vil legge i. Jeg synes Reima Tec + er bra til så små. Kjøpte en til guttungen min da han var 2 år, og den har vært brukt av 3 unger i tilsammen 6 vintre. Den vi hadde var polstret ekstra i baken, og var god og varm uansett temperatur. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Ser GA anbefaler Reima-Tec, men de er vel ikke egnet på bar mark, men kun på snø? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Ser GA anbefaler Reima-Tec, men de er vel ikke egnet på bar mark, men kun på snø? Du har helt rett. Så de bodde langt mot nord og regnet med at det var mye snø uten å lese spørsmålet nøye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Du har helt rett. Så de bodde langt mot nord og regnet med at det var mye snø uten å lese spørsmålet nøye. Har fått med meg akkurat det der med Reima-Tec og bar mark. Har sett masse klager her inne på at dressene til langt over tusenlappen ikke tåler annet enn snø og kost meg storligen med at mine hadde dresser til 299,- fra Sparkjøp, gode og varme og tørre og dressene like hele og fine etter både en og to vintre med både snø og bar mark. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Har fått med meg akkurat det der med Reima-Tec og bar mark. Har sett masse klager her inne på at dressene til langt over tusenlappen ikke tåler annet enn snø og kost meg storligen med at mine hadde dresser til 299,- fra Sparkjøp, gode og varme og tørre og dressene like hele og fine etter både en og to vintre med både snø og bar mark. ) Jada, men på snøføre er de helt suverene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Har fått med meg akkurat det der med Reima-Tec og bar mark. Har sett masse klager her inne på at dressene til langt over tusenlappen ikke tåler annet enn snø og kost meg storligen med at mine hadde dresser til 299,- fra Sparkjøp, gode og varme og tørre og dressene like hele og fine etter både en og to vintre med både snø og bar mark. ) Har hatt alle slags dresser jeg også og billigdressene kommer aldri opp mot de gode dressene fra reima og troll, og spes da for de aller minste. Reimadressene er utrolig gode og myke , men vi hadde synlig slitasje på knea på vår etter to dager på barmark. To-tre dager til så hadde det nok vært hull. Så med en slik dress trenger man en høstdress i tillegg. Men om ungen aldri har hatt reima eller troll så savner de det sikkert ikke heller:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Str 86-92? Rasavil eller ReimaTEC+. De er glatte i fôret, og lette å ta av/på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billy the kid Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Har hatt alle slags dresser jeg også og billigdressene kommer aldri opp mot de gode dressene fra reima og troll, og spes da for de aller minste. Reimadressene er utrolig gode og myke , men vi hadde synlig slitasje på knea på vår etter to dager på barmark. To-tre dager til så hadde det nok vært hull. Så med en slik dress trenger man en høstdress i tillegg. Men om ungen aldri har hatt reima eller troll så savner de det sikkert ikke heller:-) Vi har kjøpt en eneste Reima-Tec dress til barnet vårt.. Den holdt i to dager på barmark! Største og dyreste dritten vi har kjøpt hva som gjelder dress! Har brukt HH sin de siste årene og de er like myke og gode som Reima, og myyye bedre. Ellers har jeg bedre erfaring med dressene fra Sparkjøp, Cubus etc. Disse har jeg hatt mest av oppgjennom årene og de har holdt i både en og to sesonger. Noen også til flere barn!! -Og til en fantastisk pris!!!!!!!!!!!!! ) Hjelper ikke å være snobb og kjøpe dyrt, når man etter to dager ser ut som en fra rennesteinen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Har hatt alle slags dresser jeg også og billigdressene kommer aldri opp mot de gode dressene fra reima og troll, og spes da for de aller minste. Reimadressene er utrolig gode og myke , men vi hadde synlig slitasje på knea på vår etter to dager på barmark. To-tre dager til så hadde det nok vært hull. Så med en slik dress trenger man en høstdress i tillegg. Men om ungen aldri har hatt reima eller troll så savner de det sikkert ikke heller:-) Vi hadde en Reima-Tec dress da poden var liten og dressen var flott den altså. ) Alt for dyr synes jeg, men jeg ser poenget til de minste for dressen er veldig myk og lett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Vi hadde en Reima-Tec dress da poden var liten og dressen var flott den altså. ) Alt for dyr synes jeg, men jeg ser poenget til de minste for dressen er veldig myk og lett. Flott dress: enig. Altfor dyr: også enig:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Vi har kjøpt en eneste Reima-Tec dress til barnet vårt.. Den holdt i to dager på barmark! Største og dyreste dritten vi har kjøpt hva som gjelder dress! Har brukt HH sin de siste årene og de er like myke og gode som Reima, og myyye bedre. Ellers har jeg bedre erfaring med dressene fra Sparkjøp, Cubus etc. Disse har jeg hatt mest av oppgjennom årene og de har holdt i både en og to sesonger. Noen også til flere barn!! -Og til en fantastisk pris!!!!!!!!!!!!! ) Hjelper ikke å være snobb og kjøpe dyrt, når man etter to dager ser ut som en fra rennesteinen. Synes jo ikke akkurat det er snobbete å ha ReimaTec til ungene, det er ikke meningen at man skal bruke de dressene når det ikke er snø, det tåler ikke stoffet. I både tørr og våt snø har Reima-dressen vært kjempegod for mine unger, den første jeg kjøpte (på brannskadesalg til 200,-) holdt som sagt til 3 unger i 6 sesonger og var i str 92. Siden har jeg kjøpt Reima 3 ganger til (på "vanlig" vårsalg) og de har blitt slitt ut på hhv 2 og 3 sesonger. For 2-åringer er det ganske viktig at dressen er lett å bevege seg i, at den holder varmen og at vann ikke går igjennom dressen. Alt dette er helt suverent på Reimadressene vi har hatt. Skal man skli på rumpa når det er barfrost duger ikke annet enn bevernylon, men da er det jo nettopp det man skal satse på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hjelp meg litt Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Takk for mange svar. Hva med vinterdressene fra Reflex? Har noe prøvd dem? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Jeg har kjøpt min andre Reflex-dress til sønnen min nå. Han brukte en i fjor, og jeg har aldri vært så fornøyd med noen vinterdress før. Vi bor i Midt-Norge, ved sjøen, og vinteren her er alt fra skikkelig kaldt til vått og slapsete. Dressen taklet alt! Varierte bare hva vi hadde innenfor, og gutten var tørr og varm hele vinteren. Anbefales!!! (Og ikke er den spesielt dyr heller, 4-500,-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Synes jo ikke akkurat det er snobbete å ha ReimaTec til ungene, det er ikke meningen at man skal bruke de dressene når det ikke er snø, det tåler ikke stoffet. I både tørr og våt snø har Reima-dressen vært kjempegod for mine unger, den første jeg kjøpte (på brannskadesalg til 200,-) holdt som sagt til 3 unger i 6 sesonger og var i str 92. Siden har jeg kjøpt Reima 3 ganger til (på "vanlig" vårsalg) og de har blitt slitt ut på hhv 2 og 3 sesonger. For 2-åringer er det ganske viktig at dressen er lett å bevege seg i, at den holder varmen og at vann ikke går igjennom dressen. Alt dette er helt suverent på Reimadressene vi har hatt. Skal man skli på rumpa når det er barfrost duger ikke annet enn bevernylon, men da er det jo nettopp det man skal satse på. ''For 2-åringer er det ganske viktig at dressen er lett å bevege seg i, at den holder varmen og at vann ikke går igjennom dressen.'' At vann ikke går gjennom fikk jeg bevist grundig da jeg glemte å vrenge dressen en gang jeg heiv den i vaskemaskina. Vet ikke hvor mange kilo dressen veide da jeg dro den ut av maskina etterpå.... *Hehe* Stussa en stund og lurte på om maskina hadde sluttet å sentrifugere før det gikk opp for meg at vannet rett og slett ikke trengte ut fra foret og gjennom ytterstoffet. Så jeg måtte vrenge den søkkvåte dressen og fuge den på nytt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Takk for mange svar. Hva med vinterdressene fra Reflex? Har noe prøvd dem? Jeg har vært kjempefornøyd med vinterdressen til Reflex.Varm, tørr og minsten har hatt god bevegelighet i den. I alle fall mer en bra nok for vinteren her på sør-vestlandet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Takk for mange svar. Hva med vinterdressene fra Reflex? Har noe prøvd dem? Vi har hatt Reflex-dresser som ekstradresser (billige - kjøpt på salg). De er greie, men kan ikke sammenlignes med Reima - til det er de for tunge, tette og har ikke ideell passform. Vi har sverget til ReimaTec+, som er utrolig bra, men veldig dyre til full pris. Pst. - de har en del Reima på salg på fru Lyng nå! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Synes jo ikke akkurat det er snobbete å ha ReimaTec til ungene, det er ikke meningen at man skal bruke de dressene når det ikke er snø, det tåler ikke stoffet. I både tørr og våt snø har Reima-dressen vært kjempegod for mine unger, den første jeg kjøpte (på brannskadesalg til 200,-) holdt som sagt til 3 unger i 6 sesonger og var i str 92. Siden har jeg kjøpt Reima 3 ganger til (på "vanlig" vårsalg) og de har blitt slitt ut på hhv 2 og 3 sesonger. For 2-åringer er det ganske viktig at dressen er lett å bevege seg i, at den holder varmen og at vann ikke går igjennom dressen. Alt dette er helt suverent på Reimadressene vi har hatt. Skal man skli på rumpa når det er barfrost duger ikke annet enn bevernylon, men da er det jo nettopp det man skal satse på. Men, eh, altså: Hva er poenget med en foret dress, som man bruker når det er kaldt, men som ikke kan brukes på annet enn snø!? Jeg bor et sted i landet, der høsten kan være lang, kald og uten snø. Men ungene må jo kles etter været! Og hvis Reima-dressene ikke kan brukes på telet mark uten snø, - ja da synes jeg det er myyyyye bedre med en dress fra Sparkjøp til 199,-, og som evt. må erstattes utpå vinteren, altså! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Men, eh, altså: Hva er poenget med en foret dress, som man bruker når det er kaldt, men som ikke kan brukes på annet enn snø!? Jeg bor et sted i landet, der høsten kan være lang, kald og uten snø. Men ungene må jo kles etter været! Og hvis Reima-dressene ikke kan brukes på telet mark uten snø, - ja da synes jeg det er myyyyye bedre med en dress fra Sparkjøp til 199,-, og som evt. må erstattes utpå vinteren, altså! Det kommer jo an på hvor du bor, gjør det ikke? Her hvor vi bor er det vanligvis snø fra desember til mars. Vi har pleid å ha en ufôra dress til bruk i april, oktober og november i tillegg til en vinterdress med fôr til bruk på snøføre. Det har fungert helt supert i alle de årene jeg har hatt unger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Det kommer jo an på hvor du bor, gjør det ikke? Her hvor vi bor er det vanligvis snø fra desember til mars. Vi har pleid å ha en ufôra dress til bruk i april, oktober og november i tillegg til en vinterdress med fôr til bruk på snøføre. Det har fungert helt supert i alle de årene jeg har hatt unger. Jo, men kjøper du da ReimaTEC? Uforet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.