Gå til innhold

Hvilken vinterdress er best?

Gjest hjelp meg litt

Anbefalte innlegg

Det kommer jo an på hvor du bor, gjør det ikke?

Her hvor vi bor er det vanligvis snø fra desember til mars.

Vi har pleid å ha en ufôra dress til bruk i april, oktober og november i tillegg til en vinterdress med fôr til bruk på snøføre.

Det har fungert helt supert i alle de årene jeg har hatt unger.

Joda, men har du da Reima-dress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest billig er også bra

Vi har kjøpt en eneste Reima-Tec dress til barnet vårt.. Den holdt i to dager på barmark! Største og dyreste dritten vi har kjøpt hva som gjelder dress!

Har brukt HH sin de siste årene og de er like myke og gode som Reima, og myyye bedre.

Ellers har jeg bedre erfaring med dressene fra Sparkjøp, Cubus etc. Disse har jeg hatt mest av oppgjennom årene og de har holdt i både en og to sesonger. Noen også til flere barn!! -Og til en fantastisk pris!!!!!!!!!!!!! :o)

Hjelper ikke å være snobb og kjøpe dyrt, når man etter to dager ser ut som en fra rennesteinen.

Reima fantes ikke da vår eldste gikk i barnehagen, var iallefall ikke blitt noe "motedress" som vi hadde hørt om.

Da vår yngste startet i barnehagen (litt over året da hun startet der), da var Reima kommet året/noen år før, så jeg fikk tak i en fjorårets-dress på salg. Dressen var helt OK for henne, lett og grei, ikke strammet den noen steder osv osv osv, godt med ulltøy på så holdt hun seg varm. Hadde også kjøpt Reima-votter som vi klistret fast på dressen med borrelås, stakkars unge, hun holdt jo på å få koldbrann på fingra, var så kald at fysj. Så var det ut å handle nye votter da, denne gangen (HELDIGVIS) kjøpte vi Hestra-votter, noe vi har fotsatt med i alle år, fins ikke maken :).

Vel etter et par år, kjøpte vi nok en Reima dress på tilbud, dette året lot snøen vente på seg, så som du skriver, dressen var slitt i rumpe og knær etter kort tids bruk. Det blei ingen snørik vinter dette året, så hun vokste fra dressen.

Så fant jeg Catch-kjeden, kjempegreie dresser til 199,- på tilbud, dressen holdt de mål vi setter til dressen, ikke tung, holder vannet ute, ikke blir de kalde osv osv. Handlet dressene på tilbud der, siden de var så billige kjøpte vi to dresser, slik at vi kunne bytte på (fargemessig), ha en i barnehagen og en hjemme o.l.

Prøvde SparKjøp dressen til vår eldste en gang, aldri mer, så stramme strikker rundt armer og bein at de stoppet nesten opp blodsirkulasjonen. Godt mulig de har gjort noe med dette nå altså, dette er en god del år siden nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ungene var så små som din er nå , hadde dem troll dresser. Vi var strålende fornøyd , men det var delte meninger blant venner som også hadde det merke. Senere har vi hatt reima dresser , som er altfor dyrt når man har tre unger : ) Reflex er både billig og bra , ungene har aldri blitt våte i den , og vi har vått klima ! Sist vinter hadde gutten på 6 år dress fra Europris , strålende fornøyd !!

Så lykke til i dressjungelen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Reima Tec + til snøføre og en billig bevernylon uten fôr til høst og vår.

Nå kom du (endelig) til poenget: Du bruker ikke Reimadress på "tørt" men kaldt føre! :-)

Altså er ikke Reima det beste man kan få kjøpt.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom du (endelig) til poenget: Du bruker ikke Reimadress på "tørt" men kaldt føre! :-)

Altså er ikke Reima det beste man kan få kjøpt.

Takk!

Jeg har da aldri påstått at jeg (ungene) har brukt ReimaTec på barfrost?? Jeg har bare skrevet at den er suveren på snøføre. Og vinter = snø heromkring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har da aldri påstått at jeg (ungene) har brukt ReimaTec på barfrost?? Jeg har bare skrevet at den er suveren på snøføre. Og vinter = snø heromkring

Heheheh!:-) Du er fantastisk! Det er visst ikke bare jeg som ikke forstår det jeg leser! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheheh!:-) Du er fantastisk! Det er visst ikke bare jeg som ikke forstår det jeg leser! :-)

Vil du ha meg til å innrømme at Reima er tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha meg til å innrømme at Reima er tull?

Det er jo selvfølgelig fristende...

Men poenget er at jeg har spurt i flere innlegg om du _brukte_ Reima på barfrost, men jeg fikk bare ullete og tullete svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo selvfølgelig fristende...

Men poenget er at jeg har spurt i flere innlegg om du _brukte_ Reima på barfrost, men jeg fikk bare ullete og tullete svar.

Da beklager jeg at du ikke har skjønt hva jeg har ment og har prøvd å forklare siden jeg svarte "Billy the kid" Har slett ikke vært meningen å være ullete og tullete.

NEI:

jeg bruker ikke Reima på barfrost, da duger bare bevernylon

JA:

jeg synes Reima er suveren på snøføre.

Det har jeg prøvd å si hele tiden. ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da beklager jeg at du ikke har skjønt hva jeg har ment og har prøvd å forklare siden jeg svarte "Billy the kid" Har slett ikke vært meningen å være ullete og tullete.

NEI:

jeg bruker ikke Reima på barfrost, da duger bare bevernylon

JA:

jeg synes Reima er suveren på snøføre.

Det har jeg prøvd å si hele tiden. ok?

Nå gidder ikke jeg å lese alt du har skrevet i denne tråden, da! Men jeg leser jo det du har svart meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gidder ikke jeg å lese alt du har skrevet i denne tråden, da! Men jeg leser jo det du har svart meg!

Nei, da skjønner jeg jo litt mer av denne God-dag-mann-økseskaft-samtalen...

Jeg har jo liksom hatt i bakhodet alle svarene jeg har skrevet gjennom hele tråden, ikke bare kveruleringen med deg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke forstår innlegget du starter med å kverulere på, da sikter jeg til "Billy the kid"-svaret lengre opp i tråden, så vet ikke jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, da skjønner jeg jo litt mer av denne God-dag-mann-økseskaft-samtalen...

Jeg har jo liksom hatt i bakhodet alle svarene jeg har skrevet gjennom hele tråden, ikke bare kveruleringen med deg ;-)

Jeg skjønner også det, nå! Men jeg har sett på dette som en "samtale" mellom oss, og der har det ikke gått _så_ tydelig fram.. Velvel! Nok om det! Nå skjønner jeg ihvertfall hva du mener!:-)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1219950266' post='3944382]

Hvis du ikke forstår innlegget du starter med å kverulere på, da sikter jeg til "Billy the kid"-svaret lengre opp i tråden, så vet ikke jeg...

:-0 og dette skjønte jeg ihvertfall ikke!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner også det, nå! Men jeg har sett på dette som en "samtale" mellom oss, og der har det ikke gått _så_ tydelig fram.. Velvel! Nok om det! Nå skjønner jeg ihvertfall hva du mener!:-)

God helg!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...