Gå til innhold

En venn har blitt blind, hva kan jeg gjøre??

Anbefalte innlegg

Gjest blindebukken
Skrevet

Syns det er sååå vanskelig.

Har så lyst å ta ham med på noe, men kommer ikke på noe en "nyblind" kunne hatt glede av...

Han er en ung mann i 30 årene og har akkurat begynt med stokk... Jeg føler meg som verdens verste venn, som ikke "klarer" og ta kontakt, fordi jeg ikke vet hva vi skal gjøre eller snakke om...

Noen gode råd til meg?

Skrevet

Han har vel glede av det aller meste, vil jeg tro. Ring da vel! Ut på kafe, høre musikk, konsert.

Det verste som kan skje for ham, er at han mister kameratene og samværet med venner, pga manglende syn.

Aliza1365380759
Skrevet

Hmm.. Jeg har en nær slektning som ble blind da han var en del eldre enn 30 år, men han setter i alle fall stor pris på en god samtale, på samme måte som de fleste av oss... Hvis du tar ham med på kafe eller noe sånt, husk at han nok må ha en stødigere kopp enn før til kaffe og sånt, mer som et krus, ikke disse "fancye" med små flater under.

hidi, the scorpion
Skrevet

Den var vanskelig, men hadde jeg blitt blind, hadde jeg savnet å lese.... Så kanskje lese inn favorittboken? Høre en kjent og kjær stemme....

Lese nyheter, som ikke kommer på radioen, for han. Fortelle hva andre mennesker rundt han gjør/opplever...?

Aliza1365380759
Skrevet

Hmm.. Jeg har en nær slektning som ble blind da han var en del eldre enn 30 år, men han setter i alle fall stor pris på en god samtale, på samme måte som de fleste av oss... Hvis du tar ham med på kafe eller noe sånt, husk at han nok må ha en stødigere kopp enn før til kaffe og sånt, mer som et krus, ikke disse "fancye" med små flater under.

Og så blir han veldig glad for interessante lydbøker!

Skrevet

Kan du ikke bare spørre han da?..Si at du har lyst til å finne på noe sammen, men ikke vet hva. Så finner dere ut av det sammen...

Livet hans er snudd opp/ned og det viktigste er at du er der som en venn...

Skrevet

Ta kontakt, selv om du ikke vet hva du skal si.

Det gjør ingenting om du stotrer litt. Bare si at du ikke vet hva du skal si, at du synes det er vanskelig.

Ønsker du å gi en liten gave, så gi en lydbok :)

Skrevet

Han er sikkert ikke noe forskjellig fra tidligere, så ring og snakk med ham og spør om dere skal treffes

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...