Gå til innhold

Hvilke uteklær til en i 2 trinn?

Gjest <bor i trøndelag>

Anbefalte innlegg

Gjest <bor i trøndelag>

Hva trenger en gutt i 2 trinn på skole og sfo?.Han har : regndress,2 delt vinterdress.Trenger han parkdress utenom?.Hadde det i 1 trinn men er litt usikker på nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kjøpt turbukse til guttungen som han har hatt på turer i skogen, parkdress slutta vi med da han begynte på skolen.

Wistex har rimelige og solide turbukser for barn fra 6 år (Gaupa)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt turbukse til guttungen som han har hatt på turer i skogen, parkdress slutta vi med da han begynte på skolen.

Vi har også ei tynn gaupabukse som seksåringen er fryktelig glad i. Finnes disse med for også? Den vi har er altfor tynn som turbukse, blir gjennombløt med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <bor i trøndelag<

kan jeg bestille den på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også ei tynn gaupabukse som seksåringen er fryktelig glad i. Finnes disse med for også? Den vi har er altfor tynn som turbukse, blir gjennombløt med en gang.

ja, jeg tror da en av de guttungen har en med fôr - men jeg er ikke sikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg ville hatt hel dress til bruk på skolen. Todelt er etter min mening ikke særlig nyttig når barnet bare er i 2.trinn, for de kan veldig lett finne på og bare ta på seg jakken og blir våte og kalde - og dermed ofte syke. Et barn i 4. eller 5.trinn har ofte litt større evne til å huske på konsekvensen av å bli våt og kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan jeg bestille den på nett?

Hvor i Trøndelag bor du? De har Wistexbutikk på StorM-senteret v/McDonalds på Tiller/City Syd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <bor i trøndelag<

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1219597213' post='3940641]

Hvor i Trøndelag bor du? De har Wistexbutikk på StorM-senteret v/McDonalds på Tiller/City Syd.

Er det på barnas hus?.Er de dyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en dress til minstemann på Wistex nå. Betalte 249,- (halv pris) for jakke og bukse, og der var både jakke og bukse foret med et tynt for.

Men str. 6 år var kjempedigert!:-) Men dressen skulle nå på på første jakttur, så dressen var iallefall godkjent!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en dress til minstemann på Wistex nå. Betalte 249,- (halv pris) for jakke og bukse, og der var både jakke og bukse foret med et tynt for.

Men str. 6 år var kjempedigert!:-) Men dressen skulle nå på på første jakttur, så dressen var iallefall godkjent!:-)

Ja, de er digre i str. Vesle snuppa mi på 6,5 drukner i str 6 år, mens guttungen på 9 bruker den han fikk i 1.klasse fremdeles og snurper den sammen med belte i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor også i Trøndelag, og vi har ei i 2. klasse. Hun bruker ikke parkdress nå. Har turbukse og turjakke, 2-delt vinterdress, 2-delt regndress og vanlig jakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

punky brewster

Er det teknisk regntøy eller "vanlig " regntøy han har? Om han har vanlig kan det være greit å ha en todelt tynnere dress, som han kan bruke på høsten og evtelt som han kan bruke når han går på tur/ski osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...