Gå til innhold

er det noen som vet??

Anbefalte innlegg

Gjest Tommy81
Skrevet

Hei! Gutt 27år her

Jeg trente fotball sist søndag,så ble jeg taklte slik at jeg falt med magen ned også landet jeg med hånda mot bryste/siden. Var ikke så veldig vondt der og da Var mest vondt litt på siden da.. Men var veldig vondt morgen etter. Så jegdro til legen. Og han sa det kunne være ha fått ett hardt trykk på en muskel,så dette gikk nok bort igjen i løpet av 2-3 dager.

Men nå en uke etter er det forsatt like vondt. Men nå er det mest vondt litt under brystet og mot siden. Og vondt når jeg puster dypt. Men det er mest vondt når jeg skal legge meg. Jeg klarer ikke ligge på høyre side der det gjør vondt eller magen eller ryggen. Men på venstre side så går det greit hvis jeg ligger rolig.

Kan dette være ett brist i ett ribbein? Noen som har hatt det eller vet hvordan det er? Har hørt at det kan blir vondere og vondere etter ei ukestid.

hidi, the scorpion
Skrevet

Høres ut som en brist, ja, og det kan gjøre vondt i flere uker...;(

Men det leger seg heldigvis av seg selv;))

Gjest Tommy81
Skrevet

Høres ut som en brist, ja, og det kan gjøre vondt i flere uker...;(

Men det leger seg heldigvis av seg selv;))

takk for svar!! Får dra til legen i morgen for å få undersøkt det mere.

Får jo ikke sovet mere en 2-3 timer per natt da pga at jeg våkner av smertene da jeg flytter på meg litt i senga da jeg sover.

hidi, the scorpion
Skrevet

Får jo ikke sovet mere en 2-3 timer per natt da pga at jeg våkner av smertene da jeg flytter på meg litt i senga da jeg sover.

Jeg brakk to ribbein og selv med to pinex forte før leggetid, så våknet jeg til smerter gjennom hele natten.... Men de hjalp sikkert litt;)

Gjest lykke til
Skrevet

Dette ligner veldig på det min mann var gjennom :), brist på ribbeinet. Han snublet, INGENTING tilsa at han skulle briste noe i fallet, men det blei nå det da.

Vi måtte ha legevakten på besøk en ettermiddag, han hadde store problemer med å puste. Brist er visst verre enn brudd. Husker han fikk noen tabletter som skulle ta bloduttredelsene i forbindelse med bristen, det var visst det som gjorde veldig vondt. Da han tok disse tablettene blei alt mye bedre. Nå er dette såpass lenge siden at jeg har ingen anelse om hvilke tabletter dette var.

Men dra til legen igjen imorgen, så får vi håpe du får noe som tar smertene.

Skrevet

Høres ut som ribbeinsbrist ja. Been there, done that.

Skrevet

Høres ut som en brist ja! Uff, så vondt...

Hadde det en gang for mange år siden, trynte over søppeldunken av alle ting...

Gjest Tommy81
Skrevet

Jeg brakk to ribbein og selv med to pinex forte før leggetid, så våknet jeg til smerter gjennom hele natten.... Men de hjalp sikkert litt;)

Takk for bra svar!!!

Var hos legen i dag og han fant ut at det var ett brist i ett ribbein.

Så nå blir det noen rolige uker fremover

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...