Gå til innhold

Medisin til utlandet

Gjest hilsen meg som skal på tur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på pinex forte, nozinan og voltaren, og reiser om en stund til utlandet. Kan jeg bare legge medisinene i kofferten? Pinex forte er det eneste som ikke ligger i originalembalasjen.. Er det viktig?

Gjest hva skal man skrive her
Skrevet

Hva tror du?

Pinex Forte bør nok ligge i originalemabalsjen som viser at det er du som skal ha dem og at det er du som har resept på dem.

Skrevet

Hva tror du?

Pinex Forte bør nok ligge i originalemabalsjen som viser at det er du som skal ha dem og at det er du som har resept på dem.

Jeg tror ingenting, er bare tenåring og aldri reist til utlandet alene før, så derfor jeg spurte her.

Ellers takk for svar.

Skrevet

Alt bør ligge i orginalemballasjen med navnelappen på, og i særdeleshet Pinex forte som er ett B-preparat. Skal du være på den sikre siden bør du be legen gi deg ett spesielt papir på at du bruker netopp dem.

Det finnes nemlig endel tollere som kan håndheve regelverket svært rigid dersom de ikke liker ansiktet ditt.

Gjest mandolina
Skrevet

Det er viktig å kunne bevise at reseptpliktig medisin er skrevet ut til deg, derfor bør alle slike medisiner oppbevares i originalemballasje, med din navnelapp og apotektes navn på. Du kan gjerne ta med kvittering fra apoteket og kopi av resept fra legen i tillegg, så er du sikret at du har gode nok beviser.

Det er spesielt viktig at du oppbevarer pinex forte i originalemballasjen, når du reiser utenlands. Pinex forte inneholder kodein, et morfinlignende stoff, derfor er det viktig at du kan bevise at pillene er skrevet ut til deg av en lege.

Hilsen

Gjest Shira :o)
Skrevet

Du skal ha alle medisiner i håndbaggasjen, i tilfelle kofferten din blir borte.

Orginalemballasje må du ha. Slik ser de at det er skrevet ut til deg.

Så kan du be fastlegen din om en erklæring, som du også har med deg.

Hent ut en ny resept på pinex forte, slik at du har den i orginalemballasjen.

Gjest hva skal man skrive her
Skrevet

Jeg tror ingenting, er bare tenåring og aldri reist til utlandet alene før, så derfor jeg spurte her.

Ellers takk for svar.

ok :)

Og nå har du fått mange gode svar over her også :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...