Gå til innhold

Bokpapir til bøker.

astridny

Anbefalte innlegg

Mener du at du ikke åpner boka i det hele tatt når du har på bokbind, eller bare at du ikke ser behove for å åpne den før du klipper papiret i riktig størrelse?

Man trenger ikke åpne hele boka, bare ytterste permen på hver side. :o) Når jeg legger kontaktpapir på bøker så legger jeg boka på enden av kontaktpapiret og vipper den rundt og da ser jeg jo hvor langt papir jeg må klippe av. Sånn som når jeg skal pakke inn en presang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

11

• Katt-ja

10

• Anka

8

• morsan

8

Mest aktive i denne tråden

Jeg åpner vel boka når jeg skal se hvor stort papir jeg trenger, ja.

Senere åpner jeg boka bare så vidt når jeg sniker inn tape-bitene etter å ha brettet. Og åpner vel ene permen helt når jeg evt. tar på litt ekstra tape.

Men dele boken på midten gjør jeg ikke :-).

Nei, jeg deler vel helle rikke boka på midten;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp å bruke papir, bruker alltid kontaktpapir jeg, altså plast med lim på den ene siden. :o) Papir blir bare krøll for meg.

Har du noen tips til hvordan man skal få kontaktpapiret glatt og fint?

Prøvde dette på en arbeidsbok, og ble ikke helt fornøyd med resultatet. Limet klistrer seg jo til alt og alle i nærheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp å bruke papir, bruker alltid kontaktpapir jeg, altså plast med lim på den ene siden. :o) Papir blir bare krøll for meg.

De bøkene guttungen kommer hjem med som skal bindes inn har allerede kontaktpapir på seg...(satt på av skolen) Likevel må vi sette på vårt eget bind utenpå. (Jeg HATER å sette på bokbind!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bøkene guttungen kommer hjem med som skal bindes inn har allerede kontaktpapir på seg...(satt på av skolen) Likevel må vi sette på vårt eget bind utenpå. (Jeg HATER å sette på bokbind!)

Jeg skjønner ikke poenget med slikt! Poenget må jo være at bøkene holder seg pene så lenge som mulig, og da må jo kontaktpapir være best egnet.

Men det er jo nokså dyrt, så jeg skjønner at en del skoler ikke ser seg råd til å bruke det, og at de heller ikke vil pålegge foreldre å ta på det utenpå de nye bøkene.

Både din historie + annet som er fortalt om dette i dnene tråden tyder på at skolene holder seg til det som man "alltid" har gjort, uten tanke på hva som ville vært den beste løsningen for å oppnå det egentlige målet med bokbind eller alternativer til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke poenget med slikt! Poenget må jo være at bøkene holder seg pene så lenge som mulig, og da må jo kontaktpapir være best egnet.

Men det er jo nokså dyrt, så jeg skjønner at en del skoler ikke ser seg råd til å bruke det, og at de heller ikke vil pålegge foreldre å ta på det utenpå de nye bøkene.

Både din historie + annet som er fortalt om dette i dnene tråden tyder på at skolene holder seg til det som man "alltid" har gjort, uten tanke på hva som ville vært den beste løsningen for å oppnå det egentlige målet med bokbind eller alternativer til dette.

Det spørs om skolene ikke stoler på at ungene ikke tegner/skriver navn på kjærester etc. som før,- derfor vil de kanskje ha både kontaktpapir og bokbind... Men morsomt er det ikke... (La på en hel haug bøker i går.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du noen tips til hvordan man skal få kontaktpapiret glatt og fint?

Prøvde dette på en arbeidsbok, og ble ikke helt fornøyd med resultatet. Limet klistrer seg jo til alt og alle i nærheten...

Arbeidsbøker med myke permer er ikke lett, men begynn i den ene enden og bruk linjal og ta små stykker av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs om skolene ikke stoler på at ungene ikke tegner/skriver navn på kjærester etc. som før,- derfor vil de kanskje ha både kontaktpapir og bokbind... Men morsomt er det ikke... (La på en hel haug bøker i går.....)

Ja, det er ikke mitt favorittsyssel heller.

Lurer forresten på hvor mange fedre som tar seg av dette....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fedre og sønner har fritak, påstås det. De er så klossete. Evt smarte. Æsj :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Han satt på den ene boka. Til det gikk litt over en rull. Først på den andre rullen fikk han det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han satt på den ene boka. Til det gikk litt over en rull. Først på den andre rullen fikk han det til.

Haha,- han brukte en hel rull til én bok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en drøy rull på en eneste bok. Ikke var boka stor heller.

Himmel og hav :-)

Men du var standhaftig, og lot ham bare fortsette, forstår jeg?

1-0 til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Himmel og hav :-)

Men du var standhaftig, og lot ham bare fortsette, forstår jeg?

1-0 til deg!

Jeg var ikke tilstede, og det er sikkert like greit ;) Ryktene sier at han var ganske hissig mens han holdt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fedre og sønner har fritak, påstås det. De er så klossete. Evt smarte. Æsj :-)

Jeg har vel egentlig aldri bedt mannen om å forsøke - har tatt det for gitt at dersom det skal gjøres, må jeg gjøre det selv! ;-)

Men han har fortid som ekstrahjelp i butikk og er MYE flinkere enn meg til å pakke inn gaver, så kanskje jeg skulle overlate dette til ham? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke tilstede, og det er sikkert like greit ;) Ryktene sier at han var ganske hissig mens han holdt på.

''Ryktene sier at han var ganske hissig mens han holdt på.''

LOL

Jo,- det skal du få meg til å tro :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene våre har fått veldig mange helt nye bøker i år (fordi de har byttet målform) Alle bøkene kommer da med kontaktpapir som skolen har sett på, i tillegg må vi sette på bokbind på alle, til og med arbeidsbøker. De får nelig ikke lov å skrive i arbeidsbøkene, de skal brukes i flere år så de må bruke kladdebok til å gjøre oppgavene som står i oppgavebøkene. :Dån:

Vi har også fått beskjed om at bøker som er dårlig behandlet (les: uten bokbind) må erstattes økonomisk.

Glemte jeg å nevne at skolen her i kommunen kalles "spareskolen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...