Gå til innhold

Bokpapir til bøker.

astridny

Anbefalte innlegg

Gjest Tatjana

Ser du har fått gode råd, men vil få tipse om dette

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14195451&sid=xz6cabiKRx6741443&pos=null&tot=null

http://bokbind.com/

Fant det for sent selv, men skal test dette til neste år. Har sett det "live" og det virker ok.

Vi kjøpte et par slike i fjor, og de var veldig lettvinte! I tillegg kan de brukes om igjen i år. Helt genialt, men litt for dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

11

• Katt-ja

10

• Anka

8

• morsan

8

Mest aktive i denne tråden

Gjest Tatjana

Og der kom tenåringen med 7 bøker som skal ha papir på... I tillegg de fem jeg tok forrige uke. Og h*n sier at det fremdeles er flere igjen på skolen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt, og sikkert lettvint, men fy så dyrt!

Tjo,- men hvis man fant noen litt nøytrale som de faktisk kunne bruke år etter år etter år.... Argh! Hvorfan fantes ikke dette da ungene begynte på skolen? Nå er de jammen snart ferdige ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lei av bokbind

Er det ikke typisk?? Da jeg gikk på skolen måtte jeg legge bind på mine bøker, nå som jeg har barn på skolen må jeg legge bind på deres bøker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom tenåringen med 7 bøker som skal ha papir på... I tillegg de fem jeg tok forrige uke. Og h*n sier at det fremdeles er flere igjen på skolen...

Jeg la trekk på bøkene mine selv på ungdomsskolen gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt, og sikkert lettvint, men fy så dyrt!

Man kan jo kjøpe ett og så sy flere selv når man bruker den første som mal. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan jo kjøpe ett og så sy flere selv når man bruker den første som mal. ;o)

Til 50 kr stk, hadde jeg nok kjøp istedet for å sy...

Ellers hadde det endt som med mannen til AneM... Jeg hater å sy,- så det hadde nok gått med en haug med stoff, metervis med strikk, litervis med irritasjon,- og kanskje bare ett bokbind som resultat :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke tilstede, og det er sikkert like greit ;) Ryktene sier at han var ganske hissig mens han holdt på.

Hahahaha, det kunne like gjerne skjedd her i huset.

*nikker gjenkjennende*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene våre har fått veldig mange helt nye bøker i år (fordi de har byttet målform) Alle bøkene kommer da med kontaktpapir som skolen har sett på, i tillegg må vi sette på bokbind på alle, til og med arbeidsbøker. De får nelig ikke lov å skrive i arbeidsbøkene, de skal brukes i flere år så de må bruke kladdebok til å gjøre oppgavene som står i oppgavebøkene. :Dån:

Vi har også fått beskjed om at bøker som er dårlig behandlet (les: uten bokbind) må erstattes økonomisk.

Glemte jeg å nevne at skolen her i kommunen kalles "spareskolen"?

Dere kan jo kjøpe arbeidsbøkene selv så barnet kan skrive rett i boka. Husker en klassekompis av meg gjorde det på ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la trekk på bøkene mine selv på ungdomsskolen gitt...

Jeg også. Jeg begynte å gjøre det selv sånn cirka i 4.klasse, så vidt jeg husker. Guttungen skal jaggu trenes opp, han også. Det blir ikke noe bokbindservice fra mor om et par år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo kjøpe arbeidsbøkene selv så barnet kan skrive rett i boka. Husker en klassekompis av meg gjorde det på ungdomsskolen.

''Dere kan jo kjøpe arbeidsbøkene selv så barnet kan skrive rett i boka. Husker en klassekompis av meg gjorde det på ungdomsskolen.''

Det var i og for seg en god ide, men jeg er redd min sønn vill efå et forklaringsproblem når han kan skrive i bøkene, men ingen andre. 5. klasse er litt forskjell fra undomsskolen.

Men skal jamen spørre om alle foreldre kan få tilbud om å kjøpe arbeidsbøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Er det så rart?

Ungene våre har fått veldig mange helt nye bøker i år (fordi de har byttet målform) Alle bøkene kommer da med kontaktpapir som skolen har sett på, i tillegg må vi sette på bokbind på alle, til og med arbeidsbøker. De får nelig ikke lov å skrive i arbeidsbøkene, de skal brukes i flere år så de må bruke kladdebok til å gjøre oppgavene som står i oppgavebøkene. :Dån:

Vi har også fått beskjed om at bøker som er dårlig behandlet (les: uten bokbind) må erstattes økonomisk.

Glemte jeg å nevne at skolen her i kommunen kalles "spareskolen"?

Det er vel også verdt å merke seg at skolen i dag står for all opplæring av selv de mest elementære småting i dag. Da er det kanskje en grunn til at elevene lærer seg å ta vare på ting, også!?

Det er ikke bare-bare å kjøpe ei ny skolebok for ens kole i en kommune som sliter med millionvis i underskudd! Vet dere hva en vanlig, kjedelig norskbok koster, forresten!? De koster opp mot 400,-, og skulle 20 elever ødelegge bøkene sine iløpet av 1 år, blir jo summen ganske stor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dere kan jo kjøpe arbeidsbøkene selv så barnet kan skrive rett i boka. Husker en klassekompis av meg gjorde det på ungdomsskolen.''

Det var i og for seg en god ide, men jeg er redd min sønn vill efå et forklaringsproblem når han kan skrive i bøkene, men ingen andre. 5. klasse er litt forskjell fra undomsskolen.

Men skal jamen spørre om alle foreldre kan få tilbud om å kjøpe arbeidsbøkene.

Dere får neppe noe tilbud gjennom skolen, men bokhandelen selger dem nok. Om de ikke har dem i bokhandelen på hjemstedet kan de sikkert skaffe dem, evt. sjekk på www.haugenboik.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs om skolene ikke stoler på at ungene ikke tegner/skriver navn på kjærester etc. som før,- derfor vil de kanskje ha både kontaktpapir og bokbind... Men morsomt er det ikke... (La på en hel haug bøker i går.....)

'Det spørs om skolene ikke stoler på at ungene ikke tegner/skriver navn på kjærester etc. som før'

Nemlig, .- og det med rette!

Min klasse fikk nye naturfagbøker i fjor, Cumulus. Ingen hadde altså brukt bøkene før. Likevel var det i 3 av 20 bøker skrevet med penn, det stod stygge ting om medelever der, det var også noen som hadde følt seg nødsaget til å skrive ned rykter om medelevers foreldre, - med penn, så klart! Disse bøkene måtte vi kassere. Dermed måtte vi prioritere skolebøker til dette faget, istedet for å kjøpe nye "Musikkisum"-bøker til 1.klasse.

Forferdelig urettferdig! Men det er altså deres unger som ødelegger for andre!:-( Og derfor vil vi at ihvertfall permene bør få være i fred, og dermed vil vi ha bokpapir på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det gjør samme nytten som bokbind og vel så det.

Jeg har bare fått inntrykk av at det er så viktig at boka ser mest mulig ubrukt ut når man fjerner bindet for å levere den inn igjen. Men jeg vet ikke _hvorfor_ dette er så viktig.

'Men jeg vet ikke _hvorfor_ dette er så viktig.'

Hæh!?! Skjønner du ikke det?! Det er ikke spesielt morsomt for nestemann som skal bruke boka, at boka ser ut som den er møllspist eller spist opp av mus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jeg ikke helt behovet for, men ok :-)

Det er det behov for, hvis du ikke vil at papiret skal sprekke når du lukker den, etter å ha tapet fast alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skal kanskje prøve her

Ser du har fått gode råd, men vil få tipse om dette

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14195451&sid=xz6cabiKRx6741443&pos=null&tot=null

http://bokbind.com/

Fant det for sent selv, men skal test dette til neste år. Har sett det "live" og det virker ok.

http://www.stretchtext.com/order.html

Hvis det går greit å bestille her (har ikke prøvd ennå, men det står at de sender internasjonalt) koster det 4 dollar pr stk, atlså ca 21 kr istedet for 50, og hvis man kjøper litt flere er jo frakten på 81 kr ikke så verst heller... Fem stk kommer på ca 31.- pr stk inkl frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får neppe noe tilbud gjennom skolen, men bokhandelen selger dem nok. Om de ikke har dem i bokhandelen på hjemstedet kan de sikkert skaffe dem, evt. sjekk på www.haugenboik.no

Takk for tipset, det skal jeg sjekke ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tenåringen legger da vel papir på bøkene sine selv?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Men jeg vet ikke _hvorfor_ dette er så viktig.'

Hæh!?! Skjønner du ikke det?! Det er ikke spesielt morsomt for nestemann som skal bruke boka, at boka ser ut som den er møllspist eller spist opp av mus!

Leste du innlegget jeg svarte på? Jeg forstår selvfølgelig vitsen med bokbind, men jeg vet ikke hvorfor bøkene må se "ubehandlet" ut, altså årsaken til at det ikke er lov å legge kontaktpapir på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...