Gå til innhold

Hvor mange lurer for en 5 mnd gammel baby?

Gjest mammamamma

Anbefalte innlegg

Gjest mammamamma

Babyen min har nettopp begynt med grøt - og etter det har hun fått en mye bedre døgnrytme. Før sovnet hun ikke for natten for i ellevetiden, våknet i ett-tiden og firetiden for påfyll, og lurene på formiddagene var så blandet, hun hadde ingen fast tid.

Nå har hun funnet en rytme tror jeg og jeg prøver å følge rytmen, merker hun blir overtrøtt om jeg ikke gjør det. Hun tar første blunden i halv elleve-ellevetiden, så en ny en i halv-to to tiden, så en ny en ca. i femtiden, så sovner hun for natten i 20-tiden. Våkner 23 for påfyll, så sover hun hele natten.

Hva syns dere om denne døgnrytmen? noe jeg bør regulere eller er den fin for hennes lader? Når bør jeg kutte ned på lurene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest klok kone

2-3 lurer om dagen er bra. Babyer er forskjellige. Noen sover mellom hvert måltid, men etterhvert som de blir større er de våkne lenger og lenger. Pass bare på at babyen ikke sover mer enn 3 timer av gangen og ingen lur etter kl 18 om du legger babyen kl 20. Så luren kl 17 bør maks vare en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...