Gå til innhold

Bhg barn

Gjest bhg mamma25

Anbefalte innlegg

Gjest bhg mamma25

Har en liten jente som nettopp har begynt i barnehagen, hun er 17 mnd og jeg lurer i grunn på hva dere har liggende i barnehagen til barna av klær og utstyr? Har dere feks to dresser og regnklær slik at dere har et i bhg og et hjemme? Min lille jente bruker størrelse 74 og jeg lurer da på om dere ville kjøpt det i vinterdress eller størrelse 80? Synes disse dressene virker så store, men det er jo dumt om den er for liten på slutten av vinteren..

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minsten her bruker str. 80. Vi har ikke ekstra sett med utetøy i barnehagen, synes det blir for dyrt å kjøpe dobbelt opp av klær hun ikke kan bruke mer enn en halv sesong før de blir for små. Så vi tar klærne med fram og tilbake hver dag. Ofte trenger hun regntøyet på veien til eller fra bhg uansett, så da må det jo fram og tilbake selv om noe henger der fra før. Dumt å kjøpe altfor store dresser også for å ha noe å vokse i, det blir jo vanskelig for de små å bevege seg i.

Vanlige inneklær har hun selvsagt liggende skift av i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok kjøpt str 80 selv om hun bruker 74 nå, det er tross alt et halvt år til vinteren er over og hun kan vokse mye på den tiden!

Vi er heldige og har endel arvetøy, så vår jente på 18 mndr har dobbelt sett av _noe_ av yttertøyet, f.eks. to regnbukser. Det er ganske praktisk syns jeg, men hadde nok klart oss godt uten den ekstra siden hun som regel bare er ute en gang om dagen i regnvær. (Storebror som snart er 4 har dobbelt av alt, men han bruker jo klærne på en helt annen måte! Vil ofte ut og leke igjen etter at han kommer hjem fra bhg, og da er vi avhengige av at han har tørt regntøy f.eks)

Ellers av skiftetøy har vi selvsagt strømpebukser, sokker, bukse, body og genser liggende, og etterhvert som det blir kaldere er det nødvendig med ekstra votter, ullsokker, lue (egen liten lue for å ha på ved soving i vogn f.eks, greit å slippe å måtte ta på den klissvåte reimalua da!). Snakk med personalet i bhg og si at du er usikker, og om de kan gi tydelig beskjed hvis de mangler noe til henne, og viktigst av alt: MERK tøyet med navn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille gutt brukte også str. 74 første året hos dagmamma. Det var mange dresser som ikke går ned til str. 74, og fleste dressene jeg fant i 74 og 80, så ut til å være beregnet på barn som for det meste sitter i vogn.

Vi endte opp med en Troll-dress i str. 80. med avtagbart ullfor. Dressen var litt for stor i strarten, men den kan snøres i livet, og vi brukte "votteklyper" på armene slik at de ikke ble for lange. Nå er Troll-dressen så dyr at du har råd til å kjøpe både en i str. 74 og en i str 80 i ett billigere merke, men vi var strålende fornøyd med dressen, og siden foret kunne tas ut ble dressen brukt fram til høsten etter.

Nå tror jeg godt vi kunne klart oss med str. 74 den vinteren, men da måtte vi nok ha kjøpt en ny uforet dress for vår-sesongen.

Vi hadde dressen hengende hos dagmammaen, og tok den med hjem i helgene. I den alderen var han sjelden ute etter at vi kom hjem på ettermiddagen (i vinterhalvåret).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille gutt brukte også str. 74 første året hos dagmamma. Det var mange dresser som ikke går ned til str. 74, og fleste dressene jeg fant i 74 og 80, så ut til å være beregnet på barn som for det meste sitter i vogn.

Vi endte opp med en Troll-dress i str. 80. med avtagbart ullfor. Dressen var litt for stor i strarten, men den kan snøres i livet, og vi brukte "votteklyper" på armene slik at de ikke ble for lange. Nå er Troll-dressen så dyr at du har råd til å kjøpe både en i str. 74 og en i str 80 i ett billigere merke, men vi var strålende fornøyd med dressen, og siden foret kunne tas ut ble dressen brukt fram til høsten etter.

Nå tror jeg godt vi kunne klart oss med str. 74 den vinteren, men da måtte vi nok ha kjøpt en ny uforet dress for vår-sesongen.

Vi hadde dressen hengende hos dagmammaen, og tok den med hjem i helgene. I den alderen var han sjelden ute etter at vi kom hjem på ettermiddagen (i vinterhalvåret).

...men når det gjelder regntøy og støvler, så hadde vi ett sett av dette hos dagmammaen. Det tok vi ikke med hjem før det var for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to sett skiftetøy (innetøy), og fra høsten av ulltøy til å ha under dress/regtøy liggende fast i barnehagen.

Regntøy har vi hatt to sett av - str 80 i bhg og 86 som reserve hjemme - nå har vi byttet, siden 86 passer best. Kjøper nok 92 som reserve hjemme snart.

Vi har bare hatt en vinterdress, det gikk fint, tok den bare med hjem i helgene og hvis vi trodde vi skulle ut på ettermiddagen. Vi kjøpte reimatec i 86 til frøkna som brukte 80 i fjor høst - det må ha vært romslig så det hodlt, for den passer nå også... Og så hadde vi en litt myk vattert vinterjakke i tillegg i bil og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...