Gå til innhold

Hvis du vant i lotto...

Anbefalte innlegg

Gjest Hvis du vant
Skrevet

Ville du holdt det hemmelig eller fortalt det til folk? Og hvem ville du fortalt og ikke fortalt det til? Og ville du delt med noen? Hva ville du brukt pengene til?

Selv ville jeg helst holdt det hemmelig, men kjenner jeg meg selv rett sprekker jeg vel. Kommer an på hvor mye jeg hadde vunnet, men vant jeg mange millioner, ville jeg først betalt ned gjelden på huset, så ville jeg delt litt med mor, svigerforeldre og søsken, så ville jeg kjøpt en del nye møbler og klær, kastet det gamle, jeg ville leid folk til å pusset opp huset - evnt. tenkt på om jeg skulle kjøpe et nytt hus og selge det gamle? Så ville jeg reist på drømmereise :)

Skrevet

Det er så og si umulig å holde noe sånt hemmelig. Hvordan skulle du ha delt med så mange uten å forklare hvorfor?

Men jeg ville ha snakket minst mulig om det, uten å prøve å skjule det.

Skrevet

Jeg ville gjort mer eller mindre nøyaktig som deg.

Betale ned gjeld, dele med nær familie, sikre ungenes fremtid, gjøre en innsats for å bo så nær "perfekt" som mulig (beliggenhet, hustype, innredning). Deretter forsiktig luksus, i form av bedre mat, finere klær, jevnlig kroppspleie (trim, solarium, hudpleie), ordentlig utstyr til hobbyen min.

Skrevet

Jeg ville nok gjort som deg. I drømmen min så bestemte jeg meg for å tie til pengene var på plass, så overraske dem med div ting :) Åh, det hadde vært gøy ja....

Gjest Lottosen
Skrevet

Kjøpt to digre leiligheter i nærheten, betalt all gjeld, spart resten til jeg trengte det. Hadde kun delt med mora mi, ingen andre.

Skrevet

Først og fremt ville jeg kjøpt hus! :) Så ville jeg delt litt med foreldre/svigerforeldre/søsken og to nære venninner. Men ville ikke delt ut i hytt og gevær.

Hvis det hadde vært penger igjen, ville jeg kjøpt hytte og bil. Og tatt med meg hele familien på cruise.. Kjøpt nye klær også så klart. :) Hadde jeg vunnet veldig mye hadde jeg kjøpt en leilighet til, som jeg kunne leid ut og hatt til sønnen min når han ble gammel nok til å flytte. har en søster på snart 18 som kunne disponert den til en billig penge. Ville også spart litt til sønnen min. Uff, dette måtte vært en gigantisk premie! Drømmer meg helt bort jeg nå..

Leilighet eller hus er det viktigste for meg.. hadde jeg vunnet 1 mill. ville alt gått til leilghet, kanskje brukt 100 000,- tilsammen på familien da.

Gjest Hvis jeg vant
Skrevet

Ville du sluttet å jobbe? Fortsatt i jobben du hadde? Fått ny jobb? Tatt mer utdannelse?

Selv liker jeg jobben jeg har og ville nok ønsket å fortsette, men jeg er i svangerskapspermisjon nå, så kunne tenkt meg å forlenget den, gått i ulønnet permisjon et halvt års tid ekstra f.eks. Det har jeg ikke råd til nå... Damn staten, syns de skulle gitt permisjon til ungen ble et år - og at ungen da var garantert barnehageplass, men neida...

Kanskje jeg kunne tatt en utdannelse på deltid om jeg ønsket å skifte jobb...

men å slutte å jobbe tror jeg ikke jeg ville.

Skrevet

Usikker på om det er mulig å holde sånt hemmelig, men jeg synes ikke folk har noe med det. Jeg ville sagt minst mulig og latt ryktene få gå.

Jeg ville betalt ned gjeld, investert i bedre bolig og satt i gang med et jobbprosjekt jeg lenge har drømt om. Jeg ville nok også reist mer enn jeg gjør i dag, skjemt bort sønnen litt og unnet meg litt mer luksus enn jeg gjør nå.

Familien min klarer seg fint selv, så jeg ville nok ikke brydd meg med å bruke så mye penger på dem. Litt finere julegaver enn vanlig kunne de fått. Et par venner av meg skulle fått noen kroner fordi de er fine mennesker som jeg setter veldig pris på, og de kunne trenge litt ekstra.

Det er godt å drømme litt:)

Skrevet

Det kommer jo veldig an på hvor mye det er snakk om, da.

Hadde vi vunnet f eks 1 million, ville vi jo langtfra blitt gjeldfrie, og vi ville neppe kunne endre livsstil totalt, og det hadde derfor vært lettere å holde det skjult.

Hadde vi vunnet f eks 20 mill hadde jo saken blitt en hel annen - umulig å holde det skjult.

Også delespørsmålet avhenger av hvor mye vi eventuelt ville ha vunnet. Våre foreldre står først i rekka, men hadde jeg vunnet 20 mill hadde jeg nok gitt noen slanter til søstre og tantebarn også.

Skrevet

Jeg ville nok ikke klart å holde det hemmelig, nei... Kanskje beløpet kunne vært hemmelig, men ikke at jeg hadde vunnet.

Hadde det vært en stor sum, ville jeg:

*Ha nedbetalt gjeld på huset

*Kjøpt en god og trafikksikker bil med god plass til 5 personer og mye bagasje

*Lagt brostein i oppkjørselen

*Fått folk til å pusse opp stue og kjøkken

*Bygget på kjøkken og loftstue + en kvist på andre siden

*Vi skulle hatt en skikkelig ferie langt borte

*Gitt en god slump til en organisasjon, f.eks. Røde kors eller Kirkens nødhjelp

*Betalt oppussing for svigermor (skiftet kledning på huset, bygget på huset slik at det blir enklere for henne å bo på ett plan nå når hun blir gammel)

*Hjulpet min søster og hennes familie med en del penger

*Satt inn penger på fond eller bankbok til hvert av barna

Ja, ja.. tror nok pengene fint kunne bli brukt opp ja :-)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg ville prøvd å holde det hemmelig, men det er sikkert en vanskelig oppgave.

Jeg ville kjøpt en hytte ved sjøen, båt, motorsykkel til min kjære og leid inn snekkere til oppussingen hjemme.

Skrevet

Om det var flere millioner ville jeg satt noen av dem i bank/investert i et eller annet. Leilighet i Oslo kanskje (for utleie og på vent at ungene blir så store at de trenger leilighet).

Noe ville jeg delt ut til familie. Og så hadde nok Leger uten grenser og Amnesty fått en god slump.

Skrevet

Jeg ville prøvd å holde det hemmelig, men det er sikkert en vanskelig oppgave.

Jeg ville kjøpt en hytte ved sjøen, båt, motorsykkel til min kjære og leid inn snekkere til oppussingen hjemme.

Har gått litt i ett de siste dagene, men jeg skal sette meg ned i kveld og skrive til deg :-)

Skrevet

Klart jeg hadde fortalt det! :o) Hadde betalt ned leiligheten og renovert badet. Mine søstre og kjæresten hadde blitt gjeldfrie og sannsynligvis også en venninne. Ny bil. Hytte(tomt). Investert en del, hatt noe på bok og gått litt bananas på shoppingfronten! :o)

AneM1365380603
Skrevet

Har gått litt i ett de siste dagene, men jeg skal sette meg ned i kveld og skrive til deg :-)

Ta den tiden du trenger :)

Skrevet

Vant jeg mye i lotto, ville jeg kanskje forsøkt å holde det hemmelig. Men hadde jeg fortalt det til en eller to, hadde "alle" visst det etter et par dager.

Jeg håper jeg hadde hatt ork til å få noen til å pusse opp huset. Vet ikke om man kan leie gartner for en periode, så det ble skikk på hagen. Noe ville jeg nok spart til barn og barnebarn.

Jeg kjenner ei som vant noen millioner for noen år siden. Hun ga et ganske stort beløp til hvert av tantebarna (har ingen barn selv). Jeg antar hun ga noe til sin gamle mor, som har hatt en stram økonomi hele livet, og som nå er minstepensjonist. Hun kjøpte seg en hytte på fjellet. Hun flyttet til nærmeste by og fikk seg en leilighet der, og fikk jobb i samme kjede. Vet ikke om hun jobber fullt, for hun hadde litt problemer med rygg. Hun kjøpte seg hytte på fjellet.

Frierne stod ikke i kø heller!

Skrevet

Vant jeg mye i lotto, ville jeg kanskje forsøkt å holde det hemmelig. Men hadde jeg fortalt det til en eller to, hadde "alle" visst det etter et par dager.

Jeg håper jeg hadde hatt ork til å få noen til å pusse opp huset. Vet ikke om man kan leie gartner for en periode, så det ble skikk på hagen. Noe ville jeg nok spart til barn og barnebarn.

Jeg kjenner ei som vant noen millioner for noen år siden. Hun ga et ganske stort beløp til hvert av tantebarna (har ingen barn selv). Jeg antar hun ga noe til sin gamle mor, som har hatt en stram økonomi hele livet, og som nå er minstepensjonist. Hun kjøpte seg en hytte på fjellet. Hun flyttet til nærmeste by og fikk seg en leilighet der, og fikk jobb i samme kjede. Vet ikke om hun jobber fullt, for hun hadde litt problemer med rygg. Hun kjøpte seg hytte på fjellet.

Frierne stod ikke i kø heller!

''Frierne stod ikke i kø heller!''

Minner meg om et stort oppslag i en avis i Lotto'ens barndom: En gammalungkar hadde blitt lottomillionær og lot seg intervjue på sitt shabby og sjuskete kjøkken, i bakgrunnen så man hauger med oppvask og annet rot, en skitten utslagsvask mm, i forgrunnen gubben selv, i ført helsetrøye, bukseseler og en åpen rutete flanellsskjorte, hentesveis, et bredt glis med et blasst gebiss samt kraftig snusleppe og overskriften var:

"Frierbrev vil bli kastet!"

Skrevet

''Frierne stod ikke i kø heller!''

Minner meg om et stort oppslag i en avis i Lotto'ens barndom: En gammalungkar hadde blitt lottomillionær og lot seg intervjue på sitt shabby og sjuskete kjøkken, i bakgrunnen så man hauger med oppvask og annet rot, en skitten utslagsvask mm, i forgrunnen gubben selv, i ført helsetrøye, bukseseler og en åpen rutete flanellsskjorte, hentesveis, et bredt glis med et blasst gebiss samt kraftig snusleppe og overskriften var:

"Frierbrev vil bli kastet!"

*hehe*

Skrevet

Visst jeg vant masse i lotto, skulle jeg kjøpt en ny bil til Snaxy.

Jeg ville satt inn endel penger på kontoen til ungene.

Min mormor og mor skulle fått en "bli ny dag".

Så skulle jeg tatt med et familie medlem som bor på gaten, funnet en grei leilighet han kunne leie, og møblert den. Kjøpt han ny garderobe og det man gjerne har i et hjem.

Jeg ville også gitt en fin sum til Blåkors, de gjør en viktig jobb.

Også ville jeg pusset opp kjøkkenet.. :0)

Og til slutt ville jeg holdt tidenes største fest for alle vennen våre!

*Drømme*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...