Gå til innhold

Skrivebordskatter...?

Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt

Vi har ny katt i huset. En nydelig liten pus - helt til å spise opp, og veldig sosial. Med en gang noen (jeg) setter seg ned for å jobbe, kommer den løpende og skal ligge på skrivebordet - gjerne i flere timer. Enten ligger den og sover, som nå, med ene øret oppa caps-lock og tab-tastene, eller så jakter den på det som beveger seg på skjermen.

Er alle småkatter sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• Katt-ja

5

• Anonym 82

2

• Mirabell

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Vår var sånn da han var liten. Ville ligge på tastaturet, koste og mol. De er skjønne når de er små!! Men vår vokste det helt av seg, nå vil han som oftest ligge i fred. LItt kos fra tid til annen, men det skal være når han vil det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke sope den ned på fanget ditt da? -hvis den er i veien da :-)

Katten vår liker også å jakte på musepeker etc, men nå har vi fått oppdratt ham til å holde seg unna bord, både spisebord, salongbord og skrivebord. -også har vi kjøpt akvarium til ham, så nå liker han å kikke på fiskene isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Kan du ikke sope den ned på fanget ditt da? -hvis den er i veien da :-)

Katten vår liker også å jakte på musepeker etc, men nå har vi fått oppdratt ham til å holde seg unna bord, både spisebord, salongbord og skrivebord. -også har vi kjøpt akvarium til ham, så nå liker han å kikke på fiskene isteden.

Flytte pusen når han sover....? Nei, det går ikke an. Det er ikkenoen vanlig baby man bare kan slenge rundt veitu - det er en liten Pus...

(Jeg skal bli sånn gal kattedame når jeg blir gammel - jeg kjenner jeg har anlegg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førti, feit og ferdig

Flytte pusen når han sover....? Nei, det går ikke an. Det er ikkenoen vanlig baby man bare kan slenge rundt veitu - det er en liten Pus...

(Jeg skal bli sånn gal kattedame når jeg blir gammel - jeg kjenner jeg har anlegg...)

Jeg har en katt som er 12 år, ligger på tastaturet den også. Så dette gjelder ikke bare småkatter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, jeg har så lyst på katt!! ;-) *sukk*

Du kan ringe meg, mater snart alle kattene i nabolaget. Har ei kattluke som katten min bruker, men nå viser det seg at 2 andre også har funnet den. Syntes katten min har spist vel mye i det siste... må kanskje "skalke" igjen den luka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ringe meg, mater snart alle kattene i nabolaget. Har ei kattluke som katten min bruker, men nå viser det seg at 2 andre også har funnet den. Syntes katten min har spist vel mye i det siste... må kanskje "skalke" igjen den luka :-)

*he he* Det er ikke problemer med tilgangen på katt - mer gjenstridig familiemedlem som setter foten ned....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*he he* Det er ikke problemer med tilgangen på katt - mer gjenstridig familiemedlem som setter foten ned....;-)

Ja, dette kan være et problem. Er gift med en som aldri skulle ha katt, men etter at jeg og barna presset han lenge og ille nok, måtte han gi opp. Han er like glad i katten som oss nå.

Årsaken til ikke å ha dyr kan jo mange ganger være at en ikke har tid til å ta seg av dem. Så viktig å vite at man blir en god "kattemor " (far). Har ikke sansen for alle barna som får seg kattunger og slenger dem rundt som de skulle være en ball. En katt er ikke et leketøy som mange later til å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette kan være et problem. Er gift med en som aldri skulle ha katt, men etter at jeg og barna presset han lenge og ille nok, måtte han gi opp. Han er like glad i katten som oss nå.

Årsaken til ikke å ha dyr kan jo mange ganger være at en ikke har tid til å ta seg av dem. Så viktig å vite at man blir en god "kattemor " (far). Har ikke sansen for alle barna som får seg kattunger og slenger dem rundt som de skulle være en ball. En katt er ikke et leketøy som mange later til å tro.

Mannen min er veldig glad i katter, men han er redd for at vi vil bli for bundet av en katt, f eks problemer mht å ta den med på hytta, hvor vi tilbringer flere uker hver sommer samt en del helger.

Og da hjelper det lite at enkelte andre har klart å få en katt som er grei i bil, ikke stikker av når den skal puttes i bur før hjemreise og som generelt sett trives med å ha to hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg også bli :-) (Gal kattedame, altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er veldig glad i katter, men han er redd for at vi vil bli for bundet av en katt, f eks problemer mht å ta den med på hytta, hvor vi tilbringer flere uker hver sommer samt en del helger.

Og da hjelper det lite at enkelte andre har klart å få en katt som er grei i bil, ikke stikker av når den skal puttes i bur før hjemreise og som generelt sett trives med å ha to hjem.

Hvor langt unna er hytta da,- mange timer?

Det finnes kenneler også, da...

Umenneskelig å nekte en (katteglad) ektefelle katt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kennel er uaktuelt for 5 uker i strekk om sommeren samt ørten helger;-)

Hytta er godt under 2 timer unna. Jeg har hatt ymse tråder om dette på dol for 1-2 år siden, samt at jeg har lest i diverse katteforum og snakket med bekjente om saken, og det viser seg jo at noen har katter som absolutt ikke kan tas med på ferie på den måten, mens andres katter er mer "medgjørlige". Trikset er bare å bli garantert sistnevnte;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...for ikke å snakke om katteglad SØNN! Mannen er i mindretall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor litt landlig til og har "katteluke" som bare din katt kan disponere så tror jeg katten din vil greie seg et par-tre dager uten dere. Bare den har tilgang på mat, vann og et sted og være. Men det blir selvsagt når den blir større.

Om sommeren kan dette bli et problem. Vi har også vært borte i 5 uker i strekk. Har da hatt en nabo, foreldrene mine osv. som har sett innom den daglig, evt annenhver dag.

Det finnes visst også et slags halsbånd du kan ha på katten din, men en "nøkkel" som gjør at kun din katt kommer inn katteluken inn til huset deres. Tror de fleste katter greier seg utmerket uten matmor ei stund, det har ihvertfall vår gjort. Den er en meget renslig, og koselig/harmonisk katt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Ett eller annet sted har jeg sett en katteluke som leser sånne chips greier man har som id-merking i nakken - sånn skal jeg ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Jeg synes kennel er uaktuelt for 5 uker i strekk om sommeren samt ørten helger;-)

Hytta er godt under 2 timer unna. Jeg har hatt ymse tråder om dette på dol for 1-2 år siden, samt at jeg har lest i diverse katteforum og snakket med bekjente om saken, og det viser seg jo at noen har katter som absolutt ikke kan tas med på ferie på den måten, mens andres katter er mer "medgjørlige". Trikset er bare å bli garantert sistnevnte;-)

Høres ut som et opplegg for å få dere en liten katt så kan dere forme den til å like seg på hytta fra starten av..... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett eller annet sted har jeg sett en katteluke som leser sånne chips greier man har som id-merking i nakken - sånn skal jeg ha!

Ja, vet det finnes jeg også, men ikke hvor? Når jeg begynner å få alle nabokattene på besøk, så må jeg jo vurdere å gjøre noe ;.). He, he, trodde det var katten min som spiste noe forferdelig mye, begynte å studere den om den hadde lagt på seg mye :-). Vurderte å sette den på en ketogen diett ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, vi har 3 små og 3 store av det slaget. Heldigvis fordeler kattene seg på unger og mann, jeg er i ferd med å bli allergisk, og dessuten er jeg mer et hundemenneske ;-/. Og får ikke ha hund av samboer'n:-(( Ok jeg liker litt katter også da. Alle kattene elsker dataene - de ligger på tastaturet og fanger musepekern, og så morsomt når vi spiller videosnutter med katter eller andre dyr på, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Katter er så herlige :o) Den ene av mine likte å ligge på skulderen min. Hun klarte å hoppe opp fra gulvet hvis jeg sto. En annen pleide å "bade" med meg. Hvis jeg la en liten plastbalje i badekaret hoppet hun oppi og la seg godt til rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...