Gå til innhold

Skrivebordskatter...?

Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt

Ja, vet det finnes jeg også, men ikke hvor? Når jeg begynner å få alle nabokattene på besøk, så må jeg jo vurdere å gjøre noe ;.). He, he, trodde det var katten min som spiste noe forferdelig mye, begynte å studere den om den hadde lagt på seg mye :-). Vurderte å sette den på en ketogen diett ))

Haha - katt i ketose ja...

Jeg skal lete og hvis jeg finner den så legger jeg linken her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• Katt-ja

5

• Anonym 82

2

• Mirabell

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Så herlig!

Jeg bodde sammen med 3 katter 1 års tid. Når jeg gjorde lekser kom den ene og la seg i fanget mitt, den andre la seg helst oppå bøkene jeg leste. Den tredje var litt mer sær, og holdt seg litt i bakgrunnen.

Veldig koselig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kennel er uaktuelt for 5 uker i strekk om sommeren samt ørten helger;-)

Hytta er godt under 2 timer unna. Jeg har hatt ymse tråder om dette på dol for 1-2 år siden, samt at jeg har lest i diverse katteforum og snakket med bekjente om saken, og det viser seg jo at noen har katter som absolutt ikke kan tas med på ferie på den måten, mens andres katter er mer "medgjørlige". Trikset er bare å bli garantert sistnevnte;-)

5 uker var mye, ja.... For kennel. Men ideelt for å ha den med, da....

Du kan være (så å si) garantert om du finner en rolig, lat, kastrert hannkatt på et omplasseringssted :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førti, feit og ferdig

Haha - katt i ketose ja...

Jeg skal lete og hvis jeg finner den så legger jeg linken her :-)

Ok, tusen takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Matmor til en vakker panter

Har aldri vært særlig kattemenneske, men når hukatta vår fikk to kattunger, den ene veldig stygg, så falt jeg pladask (i den stygge alså)

Og da fikk jeg endelig oppleve kattepus slik en kattepus skal være, i følge alle andre katteeiere, så ja Valnøtt, de kan være utrolig kosete, artige, morsomme, smidige.

Min klump, som forøvrig er blitt svææært vakker - køl sort og skinnende blank med gulbrune store øyne, han er helt lik en panter med litt for lang hale, litt for store ører, veldig slank - ble nå forleden fire måneder.

Han er så utrolig artig (og uhorvelig bortskjemt) Han prater veldig, småkurrer og romler. Sier i fra når han vil ut, opp, ha mat, you name it.

Er med i reisekasse på hytta og holder seg på plass hele tiden, er med til vannet og blir plasket våt i varmen.

Ligger og gjemmer seg og hopper på bena våre eller langt oppover lårene som angrep før han springer avgårde og gjemmer seg.

Fanger fluer i lufta inne, elsker "apport" (at vi kaster ting så langt vi kan som han kan hive seg etter og angripe) Bra vi har stor stue med kjøkken vegg i vegg :D

Eneste gangen vi krangler er når han drar inn levende salamandere som matmor hysterisk prøver å redde, og døde mus som matmor hysterisk prøver å få tak i for å få kastet ut *ler*

Og så terroriserer han bikkja vår (bikkja er verdens snilleste og skvetter himmelhøyt når katta "angriper" han og det kan du vel tenke deg pøbelen utnytter til fulle)

Han følger etter meg over alt, piper utenfor dodøra for å komme inn til meg, er med på badet osv. osv. men jeg er veldig glad for at han også trekker like mye til alle i familien, som barna.

Snart skal han til dyrlegen for å kastreres, blir en gang mellom seks måneder og et år.

Jeg må si jeg er helt betatt av den lille panteren min, jeg som egentlig ikke er noe kattemenneske.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valnøtt

Har aldri vært særlig kattemenneske, men når hukatta vår fikk to kattunger, den ene veldig stygg, så falt jeg pladask (i den stygge alså)

Og da fikk jeg endelig oppleve kattepus slik en kattepus skal være, i følge alle andre katteeiere, så ja Valnøtt, de kan være utrolig kosete, artige, morsomme, smidige.

Min klump, som forøvrig er blitt svææært vakker - køl sort og skinnende blank med gulbrune store øyne, han er helt lik en panter med litt for lang hale, litt for store ører, veldig slank - ble nå forleden fire måneder.

Han er så utrolig artig (og uhorvelig bortskjemt) Han prater veldig, småkurrer og romler. Sier i fra når han vil ut, opp, ha mat, you name it.

Er med i reisekasse på hytta og holder seg på plass hele tiden, er med til vannet og blir plasket våt i varmen.

Ligger og gjemmer seg og hopper på bena våre eller langt oppover lårene som angrep før han springer avgårde og gjemmer seg.

Fanger fluer i lufta inne, elsker "apport" (at vi kaster ting så langt vi kan som han kan hive seg etter og angripe) Bra vi har stor stue med kjøkken vegg i vegg :D

Eneste gangen vi krangler er når han drar inn levende salamandere som matmor hysterisk prøver å redde, og døde mus som matmor hysterisk prøver å få tak i for å få kastet ut *ler*

Og så terroriserer han bikkja vår (bikkja er verdens snilleste og skvetter himmelhøyt når katta "angriper" han og det kan du vel tenke deg pøbelen utnytter til fulle)

Han følger etter meg over alt, piper utenfor dodøra for å komme inn til meg, er med på badet osv. osv. men jeg er veldig glad for at han også trekker like mye til alle i familien, som barna.

Snart skal han til dyrlegen for å kastreres, blir en gang mellom seks måneder og et år.

Jeg må si jeg er helt betatt av den lille panteren min, jeg som egentlig ikke er noe kattemenneske.

:)

De der hørtes kjent ut ja :-)

Lillen her i huset forlanger å sove i seng med mennesker i hver eneste natt. Når vi legger oss sjekker han først barnerommene - er det noen smågutt å krype seg inntil tro...? Er de hjemme, og døra deres er åpen så finner jeg ham liggende tett inntil det han må ha funnet av hud å kose seg med. Er døre igjen inn til dem eller de er borte så kommer han til sambo og meg. Midt mellom hodeputene våre ligger han. På ryggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor litt landlig til og har "katteluke" som bare din katt kan disponere så tror jeg katten din vil greie seg et par-tre dager uten dere. Bare den har tilgang på mat, vann og et sted og være. Men det blir selvsagt når den blir større.

Om sommeren kan dette bli et problem. Vi har også vært borte i 5 uker i strekk. Har da hatt en nabo, foreldrene mine osv. som har sett innom den daglig, evt annenhver dag.

Det finnes visst også et slags halsbånd du kan ha på katten din, men en "nøkkel" som gjør at kun din katt kommer inn katteluken inn til huset deres. Tror de fleste katter greier seg utmerket uten matmor ei stund, det har ihvertfall vår gjort. Den er en meget renslig, og koselig/harmonisk katt :-)

Den kattelukeløsninger er jeg ikke spesielt interessert i. En bekjent har den løsningen, og forteller med et smil om munnen om alle de gangene de kommer hjem fra hytta bare for å finne at 'alle' nabokattene også har vært der inne og forsynt seg, lagt igjen døde mus på badet osv....;-)

Jeg klarer nok ikke å se samme humoren i å være passivt kattepensjonat for nabolaget! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker var mye, ja.... For kennel. Men ideelt for å ha den med, da....

Du kan være (så å si) garantert om du finner en rolig, lat, kastrert hannkatt på et omplasseringssted :-)

Ja, jeg har liksom hele tiden tenkt at det var en gammel omplasseringskatt vi skulle hatt, og helst en som ikke har vært "villkatt", men typisk har bodd hos en gammel mann som døde el lign. Men de sådanne jeg har lest om på nettet står det som oftest på at de bør plasseres hos voksne folk uten barn. Riktignok har vi kun ett barn som dertil er ganske rolig, og som er mer opptatt av å ha en katt å kose med enn en å leke med, men når FOD el andre skriver "uten barn" så tar man jo ikke sjansen...

Men så er det som Valnøtt skriver at det kanskje er best med en man kan lære opp selv. Og nå har noen i slekta kattunger som er leveringsklare i oktober, så det kunne absolutt være aktuelt å overta en liten pus derfra.....;-) Kanskje vi da også har en mulighet til å la dem passe katta hvis vi f eks skal til utlandet.....

Men jeg er litt redd for at det blir som hos Egner/caprino - "du drømmer du, Baktusbror!" :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småkatter??! Mi er sånn enda, og hun er 4 år! Så bare venn deg til det!

Noen ganger er det søtt, når de ligger og sover ved siden av en for eksempel.

Andre ganger er det ikke så søtt... Som når sølete leirelabber tråkker frem og tilbake over tastaturet mens man forgjeves prøver å jobbe, for de SKAL ha litt oppmerksomhet og kos...! Da må man bare stoppe opp litt, tenke på hvorfor man skaffet seg katt, innse at det jo egentlig er litt søtt likevel, og kose en stund før man får tillatelse til å fortsette med arbeidet;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har liksom hele tiden tenkt at det var en gammel omplasseringskatt vi skulle hatt, og helst en som ikke har vært "villkatt", men typisk har bodd hos en gammel mann som døde el lign. Men de sådanne jeg har lest om på nettet står det som oftest på at de bør plasseres hos voksne folk uten barn. Riktignok har vi kun ett barn som dertil er ganske rolig, og som er mer opptatt av å ha en katt å kose med enn en å leke med, men når FOD el andre skriver "uten barn" så tar man jo ikke sjansen...

Men så er det som Valnøtt skriver at det kanskje er best med en man kan lære opp selv. Og nå har noen i slekta kattunger som er leveringsklare i oktober, så det kunne absolutt være aktuelt å overta en liten pus derfra.....;-) Kanskje vi da også har en mulighet til å la dem passe katta hvis vi f eks skal til utlandet.....

Men jeg er litt redd for at det blir som hos Egner/caprino - "du drømmer du, Baktusbror!" :-(

Vi hadde verdens fineste katt, som kunne tas med på hytte (dog ikke så langt som 2 timer, men...om det var for flere uker av gangen kunne det nok gått greit det også) :-)

Voksen, kastrert, rolig fra omplasseringssted.

"Ikke barn" tror jeg betyr ikke små drittunger som absolutt skal leke og dra den i halen. Det har jo ikke du ;-)

Men - er det ikke godt utvalg på de omplasseringsstedene, da? Synes det pleier å være veldig mange å velge imellom... Dessverre, forsåvidt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde verdens fineste katt, som kunne tas med på hytte (dog ikke så langt som 2 timer, men...om det var for flere uker av gangen kunne det nok gått greit det også) :-)

Voksen, kastrert, rolig fra omplasseringssted.

"Ikke barn" tror jeg betyr ikke små drittunger som absolutt skal leke og dra den i halen. Det har jo ikke du ;-)

Men - er det ikke godt utvalg på de omplasseringsstedene, da? Synes det pleier å være veldig mange å velge imellom... Dessverre, forsåvidt :(

''Det har jo ikke du ;-)''

Nei, selvsagt ikke!!!! :-D

Jeg tør ikke dra til omplasseringsteder mer. Var der en gang da jeg var helt overbevist om at vi var enige om å skaffe katt - dro med ungen og han ble supergira og fikk favoritter osv, for så å få DEN kalddusjen hjemme.... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Du - vår forrige katt var omplassert via dyrebeskyttelsen. Det var den mest noble, dannede herre man kan tenke seg. Han nektet å gå på bordene, han elsket å kjøre bil (måtte bare mjaue fem miniutter først), han klorte ikke på et eneste møbel, og han spiste _ikke_ kjøtt med slintrer men foretrakk sitt kjøtt renskåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Den kattelukeløsninger er jeg ikke spesielt interessert i. En bekjent har den løsningen, og forteller med et smil om munnen om alle de gangene de kommer hjem fra hytta bare for å finne at 'alle' nabokattene også har vært der inne og forsynt seg, lagt igjen døde mus på badet osv....;-)

Jeg klarer nok ikke å se samme humoren i å være passivt kattepensjonat for nabolaget! ;-)

Det finnes luker som bare åpner seg for akkurat din katt da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes luker som bare åpner seg for akkurat din katt da :-)

Jeg har lest at man ikke bør stole 100% på at katten er garantert mat mens man er borte noen dager, ettersom katten kan miste halsbåndet med chip'en i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du - vår forrige katt var omplassert via dyrebeskyttelsen. Det var den mest noble, dannede herre man kan tenke seg. Han nektet å gå på bordene, han elsket å kjøre bil (måtte bare mjaue fem miniutter først), han klorte ikke på et eneste møbel, og han spiste _ikke_ kjøtt med slintrer men foretrakk sitt kjøtt renskåret.

Wow! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Jeg har lest at man ikke bør stole 100% på at katten er garantert mat mens man er borte noen dager, ettersom katten kan miste halsbåndet med chip'en i.

Finnes sånne som reagerer på id-chipen i nakken på dyret - den bør funke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...